Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem har ansvaret for konverteringen, Programøren eller ???

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter:

Sikken mange og brugbare svar, jeg har fået en masse fede input. Dels meget konkrete men også nogle rigtig gode med hvad der strategisk skal arbejdes videre med.

Det der pisser mig lidt af er vel at jeg er blevet lovet guld og grønne skove og troede, naiv og "jomfrulig" som en nybegynder er, at når de sagde de kunne lave en side der sælger, ja så kommer alt af sig selv....

Jeg får 98 % af mine besøgende fra adwords, de har arbejdet på seo optimering i 3 mdr. nu. Men det har ikke genereret noget.

De havde lagt Google analytics ind på deres egen konto så jeg har ikke kunne få tallene fra Adwords. Det er lige lavet om, derfor har jeg ingen statistik.... ;)

Hej Peter

Det lyder ikke godt at du har fået lavet SEO i 3 måneder ud fra det at din side er meget dårligt optimeret.

Her et par observationer:

  • Din forside har ekstremt dårlig sidetitel
  • Et produkt som dette http://www.dinsten.dk/plaenesten/32-hallandia-poleret-14.html ved jeg ikke hvad er ud fra selve siden når jeg ser med SEO-briller. Sidetitlen er "Hallandia Poleret 14" og jeg tænker "Hallandia"-hvad? Sidetitlen siger intet om hvorvidt produktet er en mindesten eller en kiste.
  • Du mangler søgevenlige URL´er. f.eks http://www.dinsten.dk/category.php?id_category=5 de andre indeholder nogle tal der ikke er nødvendige.
  • Dine metadescriptions er ekstremt dårlige, f.eks. forsiden hvor den er "Shop powered by PrestaShop", det giver ingen kliks på google.
  • Din indkøbskurv er åben for indeksering, der bør en "NoIndex" på.
  • Din side http://www.dinsten.dk/order.php?step=1 er også åben for indeksering hvilket den ikke bør være.
  • Du har ingen interne links.
  • Du bruger ikke H-tags optimalt.

Jeg ved ikke hvad de har brugt 3 måneder på at optimere, men før du begynder at bruge en hel masse penge på ekstern optimering bør du få rettet ovenstående ting.

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 1725
Fra  Profitize Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hold nu med de der dårlige råd!

PT er der jo meldt ud at den konverterer 0.

Han skal ikke bruge en rød øre på markedsføring før han har ved præcis hvor han står og om hans shop kan konvertere.

Jeg vil vitterligen anbefale at du sætter din AdWords på hold, og så får styr på din webshop inden du går ud og køber mere trafik.

Lige pt, poster du penge i et bundløst hul (lyder det til.)

Det bedste du kan gøre lige nu er at stoppe dine markedsføringsaktiviteter midlertidigt indtil du har situationen under kontrol, ellers ser du dit budget forsvinde mellem fingrene på dig.

Har du ikke mulighed for at få den data de har indsamlet i perioden inden du overtog kontoen med din egen ?

Profitize - Webbureau specialiseret i E-handel & Konverteringsoptimering

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror, det kunne hjælpe hvis du forholdt dig mere direkte til den situation, dine kunder står i. Jeg køber rigtig meget på nettet, men har immervæk aldrig købt gravsten. Og jeg har ikke helt fantasi til at forestille mig at sidde nede hos den lokale bedemand efter at have siddet måske i dagevis ved min slægtnings eller vens dødsleje, og så forholde mig til ret meget teknisk. 

Mine forslag vil være:

Du bliver nødt til at koble noget oplevelse på de enkelte stentyper. Fint nok med de rene billeder, men hvordan ser den enkelte sten ud på en grav - og på forskellige typer grave. De skal jo indgå i en minde-sammenhæng, så det er *ret* vigtigt, det ser ud som kunden forestiller sig det i sine tanker.

Hvad med at skrive lidt om hver stentype? Det giver 'varme' omkring produktet at man kender dets rødder. En følelse, der bliver særlig aktuel, når man lige har mistet. Fx Stenen Hallandia får vi fra stenbrud i Sverige, som i mange årtier har leveret sten til skandivaviske kirkegårde. De kan især ses her og der ...' etc. 

Du skal også tænke på, at de, der vælger stenen, skal vise den til andre familiemedlemmer. Her vil de godt fortælle noget om baggrunden for deres valg etc.

Tekstforslagene - vis dem på en eksempelsten, gerne i forskellige skrifttyper. Her har du den udfordring, at nogle gerne vil være originale. Ville du fx kunne påtage dig at få oversat et ord som 'Vi ses siden' til latin? 

Hvad med at vise eksempler på børns og unges gravsteder, på familiegravsteder, på meget diskrete naturgravsteder? Man skal kunne se stedet for dig og tænke, at sådan et sted vil man gerne besøge sin afdøde far (for eksempel).

Hent eksempler/inspiration fra bogen 'De dødes haver'.

Måske skulle du lave to hovedindgange - en til gravsten og en til havesten o.lgn.

Prøv også at få lejlighed til at sælge til bedemændene - de må være 'gatekeeperne' her?

- og så ikke et ord om teknik, ikke fra mig i hvert fald :-)

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter:
Er markedet lige nu sådan at man ikke har nogle rettigheder?

Du har rettigheden til at promovere dig selv og gøre det attraktivt at handle med dig.

Der er intet galt med din webshop, udover nogle skønshedsfejl som man kan have en holdning til, men i almindelighed er shoppen som den kan forventes at være til det produkt.

Jeg ville nok overveje et domæne med ordet gravsten i fremfor dit nuværende.

Og det rent lavpraktiske ved jeg ikke om der er taget hensyn til.

1. Har du brichurer der er tilgængelige for pårørende på "dødsgangene"

2. Har du aftaler med Bedemænd.

3. Har du nogle aftaler med kapeller eller kirkegårde?

Dog ville jeg personligt mene det er op ad bakke, da jeg formoder folk ser stenene før de beslutter hvad det skal være for en, og det kan være et af de produkter som folk ikke kan forholde sig til at bestille online, når de ikke kan se stenene du sælger stå ved gravsteder eller præsenteret på anden vis i natura, eksempelvis med billeder med baggrund som var det et gravsted.

Er dine priser konkurrencedygtige?

En ting er sikkert, det er ikke dem der har lavet shoppens skyld.

Køb ren argan olie her

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg vil forholde mig til konvertering udelukkende:

Jeg tror ikke at folk er klar til at handle bedemand/kister/gravsteder/gravsten eller andet som har med døden og den sidste afsked at gøre, på nettet endnu - det skal nok komme.

Den sidste afsked, er en meget følsom handling, og har rigtig meget at gøre med at lægge sig selv ind i opgaven, og det gør man nu engang bedst ved at være fysisk tilstede, der hvor kisten købes, eller gravstedet peges ud, eller gravstenen vælges.

En gravsten er en mindesten for den afdøde, og der lægges tit en masse symbolik ind i stenens farver, mønstre og facon. Da sten er et "levende" materiale er det oftest bedst at opleve stenen "in natura" .

De fleste mennesker er ikke særligt gode til at forestille sig ting, og skal derfor have leveret en færdig løsning i form af et billede - meget gerne flere - for at kunne tage stilling til om det valg de har foretaget nu også er det rigtige.

Dermed er det essentielt at du kan fremvise billeder, af nøjagtig den sten, og den skrifttype, med nøjagtig den tekst som de har udformet. Og det skal gerne være i form af billeder som kommer så tæt på som muligt.

Jeg tror ikke på ideen om at sælge gravsten på nettet til private.

Men du kan - som en anden er inde på - ændre konceptet således at du henvender dig hovedsagligt til bedemænd osv.

Eller du kan slå over i et andet segment - hvor du laver gravsten til kæledyr, og sælger disse på nettet.

Dette sker med stor succes i USA, så det skal nok slå igennem herhjemme også.

Lad være med at kaste flere penge i det dybe kulsorte Adwords-hul -

Det nuværende koncept er stendødt - (jeg kunne ikke nære mig)

Og lad være med at kaste skylden på hverken siden, programmøren, designeren eller dig selv - det er kundernes følelser og mentalitet der skal ændres på, før du kan få beskeden succes med en sådan hjemmeside.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1751
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ehhhrm, altså sin shop er ikke seo optimeret onsite overhovedet, og hvis alt din trafik kommer fra Adwords og ikke konvertere, hvorfor filan fortsætter du så kampagnerne. Eneste grund herfor bør være, at analysere konvertering dvs opsætte ekstremt brede kampagner for at opsnappe de gode konverterende long tail søge fraser, for derefter at benytte dem som baggrund på seo optimeringen.


Som alle herinde mere eller mindre er inde på, så har du fået en webshop sat op og intet andet.

Der skal arbejdes med alt fra A-Z. Har designfirmaet lovet dig guld og grønne skove, ja så er de lige agressive nok i munden.

Mht til seo synes jeg bestemt du skal bede om dokumentation på HVAD de har lavet, for som flere andre bemærker virker det ikke som om de er gået i gang endnu.
Det er meget forskelligt hvordan SEO gribes an og vi kender heller ikke aftalen, men meget typisk vil man i dit tilfælde begynde med onsite optimering, så det spiller inden man går videre.

Jeg synes det hele virker lidt som om, at du ikke får synderlig god rådgivning.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1751
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

"Eller du kan slå over i et andet segment - hvor du laver gravsten til kæledyr, og sælger disse på nettet."

Det er en rigtig rigtig god ide.


18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er dit ansvar at forklare hvordan siden skal designes du bestiller en opgave af et firma

vis ikke er tilfreds må du betale ekstra vis du ikke oveni du betalt i vejledning i konvertering , da der flere mangler på siden

Ser ikke hurtigt webshop

farver i menuen tæt op ad hinanden og flere dem der sikkert skal finde en sten til deres kære er sikkert ikke dem med verdens syn og derved skal alt være let

vælge mest  muligt mørk til lys tekst farve

Frem med CVR nummer alle undersider i fodnoten , det giver troværdighed.

Flere er ældre mennesker derved vigtigt kontakt let , en kontakt formular få en chat på siden for, frem på siden kan kontakte altså frem endnu mere telefon nummer 

søge ord optimering det ligner noget der er løgn selv ved søgning ord din sten som er ord der i dit domæne navn  findes du ikke mellem de første resultater , kunder kommer ikke af sig selv  

 hvad har du lavet markedsføring umildbart ligner det ingenting , hvordan vil du så have der kommer 100 vis forbi siden hver dag før man kan sige om konvertering er ekstrem lav skal der have været et rimeligt antal besøgene på siden, som jeg ikke tror der har været på siden

Adwords er det meget svært at det står alene man skal sprede sig i sin markedsføring strategi men første skal der styr på siden 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 1725
Fra  Profitize Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikael christiansen:
Det er dit ansvar at forklare hvordan siden skal designes du bestiller en opgave af et firma

Du kommer med nogle gode råd længere nede, men jeg er nu uenig i din første udtalelse.

Hvis jeg går ind for at købe et fladskærmsfjernsyn i en butik, så forventer jeg da at jeg bliver mødt af kompetent personale der kan hjælpe mig til at finde den rigtige løsning til mig og mit behov. Jeg ved da bjælde om teknikken bag.

Det bør ikke være anderledes med e-handel. Det er et produkt, og mit og alle andres job i den branche består i at rådgive vores kunder om den løsning der er bedst for dem.

Passer budgettet ikke, så har man alligevel forklaret dem situationen og så har de været klar over konsekvenserne ved at spare på det indledende budget.

Alt andet er sgu pistolsalg, og det er den her slags situationer der gør at branchen får så blakket et rygte at vi andre må kæmpe med næb og klør for at se os fri af mistænksomme blikke hele tiden.

At sige at det er kundens problem pga mandlende viden synes jeg er lodret forkert. Det er jo derfor de kommer til os, fordi vi skal forestille at være dem der kan rådgive dem korrekt og hjælpe dem med at vækste så vi i fællesskab kan tjene gode penge og lave sund forretning med hinanden.

Profitize - Webbureau specialiseret i E-handel & Konverteringsoptimering

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Steffen Daleng (Cre8ive):

Mikael christiansen:
Det er dit ansvar at forklare hvordan siden skal designes du bestiller en opgave af et firma

Du kommer med nogle gode råd længere nede, men jeg er nu uenig i din første udtalelse.

Hvis jeg går ind for at købe et fladskærmsfjernsyn i en butik, så forventer jeg da at jeg bliver mødt af kompetent personale der kan hjælpe mig til at finde den rigtige løsning til mig og mit behov. Jeg ved da bjælde om teknikken bag.

Det bør ikke være anderledes med e-handel. Det er et produkt, og mit og alle andres job i den branche består i at rådgive vores kunder om den løsning der er bedst for dem.

Passer budgettet ikke, så har man alligevel forklaret dem situationen og så har de været klar over konsekvenserne ved at spare på det indledende budget.

Alt andet er sgu pistolsalg, og det er den her slags situationer der gør at branchen får så blakket et rygte at vi andre må kæmpe med næb og klør for at se os fri af mistænksomme blikke hele tiden.

At sige at det er kundens problem pga mandlende viden synes jeg er lodret forkert. Det er jo derfor de kommer til os, fordi vi skal forestille at være dem der kan rådgive dem korrekt og hjælpe dem med at vækste så vi i fællesskab kan tjene gode penge og lave sund forretning med hinanden.

Der er grader af alting.

Hvis jeg skal bestille et TV forventer jeg ikke at manden der sælger mig er ekspert i ALT hvad der drejer som om præcis det TV. Hvis jeg f.eks. spørger manden hvilken af de 20 fjernsyn der har den letteste sleeptimer funktion er jeg ret sikker på han ikke har testet præcis dette på alle TV i forretningen.

Det samme med opsætning af shops. Du kan ikke pr. automatik forvente at alle både kender alt til optimal opsætning, optimal SEO og optimal konverteringsoptimering.

Skal alle så have en Morten Vadskær og en Thomas Rosenstand ansat?

Det jeg prøver at sige er at der er grader af alting, og RIGTIGT mange mennesker vælger shopløsninger ud fra prisen, hvorfor man selvfølgelig må forvente en lavere kvalitet end hvis man i den indledende fase havde Vadskær og Rosenstand med inde over.

Jeg er meget enig i at de fleste der opsætter shops ved alt for lidt om konverteringsoptimering og SEO, men at sige det generelt er udviklernes opgave selvom der ofte KUN bliver valgt på baggrund af pris mener jeg er forkert.

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)