Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opstart

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Nov 11
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brug for at få lidt ting på plads, har startet en enkeltmandsvirksomhed eller venter egentlig bare på at få cvr. og momsreg. godkendt...

Men når det er på plads, forventes det så med det samme at jeg kan forvise et årsregnskab, eller skal jeg kun sørge for at gå ind og indberette moms og skat hvert kvartal fra når jeg starter?

Skal jeg som enkeltmand kun sørge for at indberette moms og skat og når det er gjort så er resten min løn?

har brug for at nogen kan stille det op i en rækkefølge for mig, så man kan få det hele på plads

Tilmeldt 1. Nov 11
Skrevet kl. 20:38

Det er sådan at det er en online service, så sælger ydelser og ikke en fysisk vare, alle betalinger foregår igennem Paypal. dvs. jeg får en samlet opgørelse, af solgte vare hver måned er dette så nok til "regnskabet"

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:04

Du virker til at ha behov for at sidde med en bogholder eller revisor som kan hjælpe dig lidt.

Du skal føre regnskab fra starten som princip. Indtægter/udgifter - Status poster som så skal balancere hele tiden. Du skal indberette moms - og køber og sælger du i udlandet så er der udenlandsk moms med i billedet.

Paypal vil kunne ha div. kurser og gebyger osv. Hvis al økonomi kører over paypal, så kan en bogholder givet med alle bilag og kontoudtog skabe et regnskab, men gør det løbende og korrekt

Nej dert er ikke din løn når du har betalt din moms - det er dit overskud = indtægter minus udgifter, og momsen er ikke en del af det spil. Af det skal du så betale skat uanset om du bruger af det . men ja du kan også hæve hele overskuddet og så kan du jo kalde det din løn, men der kan være en del reguleringer fra regnskab til skat. Du må enten på kursus, eller finde en der vil holde i hånden og vel for penge påtage sig regnskabet

vh

Tilmeldt 1. Nov 11
Skrevet kl. 21:19

Alle ydelser bliver solgt i DK så ingen udenlandsk moms osv.

Men jeg er med på hvordan jeg indberretter moms det er jo rimelig lige til

og skatten har jeg en opfattelse af jeg bare skal oplyse på min selvangivelse hvad jeg regner med at tjene på et år og bliver derefter automatisk beskattiget af dette, med div. cirokort som bliver tilsendt?

Men det som jeg ikke er helt klar over er med hensyn til et årsregnskab!

Skal jeg her med det samme "udregne/Lave" et årsregnskab på forhånd?

Og i det hele taget er de oplysninger som jeg skal bruge ikke bare i grove træk indtægter/udgifter og stille det op i fx. Exel således man kan se et samlet beløb for udgifter indtægter?

Jeg tænker da jeg kun får min indkomst via Paypal så må det vel være nok med de oplysninger jeg får tilsendt af dem hver måned til at bruge til regnskabet? hvor detaljeret skal disse oplysninger være, skal man kunne se andet end tal, skal man kunne se hvem der har købt ydelser osv.?

og hvornår skal jeg nu vise et årsregnskab første gang? ved at jeg skal indberette moms hver 3 måned og skatten hver måned

Tilmeldt 1. Nov 11
Skrevet kl. 21:27

Men om ikke andet her i starten ved jeg at jeg ingen omsætning vil have måske op til det næste halve år

Og i denne periode kan jeg nøjes med at skrive 0 i moms og skat indberretning?

Men når jeg så begynder at få omsætning hvornår skal jeg så få en revisor til at lave årsregnskab osv.? når du siger løbende, er det så får at de har et behov får at lave det engang om måneden eller hvordan? og hvad koster sådan en revisor ca.?

Ved godt jeg er meget blank i det her men vil virkelig det her!! så suger til mig alt hvad jeg kan...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:01

Hvis du ikke har omsætning og ikke moms (kunne du jo have fra køb) så er der er ikke meget at føre regnskab over. Du skal 0 angive moms - det er superlet - en knap med nul angive når du er logget ind.

Med løbende mener jeg at du regelmæssigt fører alle omkostninger og alle indtægter ind i et regnskab - så det er let at se hvordan det går dig - og let at få revisor ellér bogholder hjælp til årsafslutningen. Er det små tal er det jo ikke slemt selv at føre dem ind, du skal bare sørge for at der er rene firma ting og ikke blande privat og firma ind i hinanden. Du kan også hjælpe dig selv ved at holde din paypåal som ren firma paypal og oprette en konto som firmakonto i banken

Alle bilag skal have løbende nummerering og alle bilag skal gemmes og fra regnskabet skal man kunne tage bilagene frem og se det passer

vh

vh

Tilmeldt 1. Nov 11
Skrevet kl. 22:10

Nummerering hvordan det? altså sætte tingene i rækkefølge? det er faktisk sådan at det kun er muligt at købe 1 måske 2 forskellige slags "ydelser" på min side, der vil helt automatisk stå ordrenummer i et katotek på min administratorside.

Tilmeldt 1. Nov 11
Skrevet kl. 22:12

Og ja Paypal er lavet kun til firma brug og vil også oprette en konto kun til "firma" brug..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:46

Fakturaer i EN nummerserie uden huller og omkostningsbilag i EN nummerserie - 1, 2 3 4 5 osv

vh

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)