Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skift af regnskabsprogram + indregning af filial?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 28. Jun 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Aminoer

Ville gerne spare lidt på revisoren, så skal lige undersøge om jeg kan gøre tingene selv. Jeg bogførere allerede alle faktura og omkostningsbilag selv, samt laver momsregnskabet.

Jeg skifter til e-conomics pr 1/1-2012. I den forbindelse vil jeg lige høre hvordan og hvorledes det rent teknisk skal gøres.

Må jeg starte med at fakturere i den nye program pr 1 jan og når revisoren er færdig med årsregnskabet i løber af jan/feb så indføre det gamle regnskab's start saldi pr. 1 jan i det nye regnskab?

Hvad gør jeg med de debitorer som ikke har betalt pr 1 jan?

 

Filialer:

Jeg har oprettet en filial i Sverige og Norge. De kører med hvert deres regnskaber. Hvordan indregnes disse filialer som aktiver i selskabet i Danmark?

Nogen som kan sige mig hvad der er tilladt at sende regninger fra det danske selskab til filialerne? Det er danske medarbejdere som sælger via internet telefoni i de respektive lande, så har tænkt på at lave en faktura på "administrations omkostninger". Er det tilladt?

 

Håber i kan hjælpe

/Rasmus

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du må godt starte 1/1 o9g fakturer i det nye system.

Ang. Debitorer så har du en samle konto for debitorer. Der bogfører du saldo ind på debitorer som en primo saldo som modpost på din samle debitorer konto.

Ja du må gerne fakturer for omk. til administration som det danske selvskab afholder til det norske og svenske selvskab. Men det er kun det faktiske udgift. Eller du kan lave en salgsprovision aftale hvis det er nemmer.

Er det ikke smartest at have et holding selvskab som ejer alle 3 virksomheder. De skal ind som en værdi ligesom varelager er en værdi i virksomheden.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Lykkebjerg:

Ja du må gerne fakturer for omk. til administration som det danske selvskab afholder til det norske og svenske selvskab. Men det er kun det faktiske udgift. Eller du kan lave en salgsprovision aftale hvis det er nemmer.

FAkturering mellem selskaberne skal ske på "arms length basis". Dette svarer til hvad selskaberne skulle have betalt i almindelig handel. Det er ikke kostprisen der skal dækkes.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

ok så blev jeg det kloger.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Århus
Tilmeldt 28. Jun 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

@ E. Mortensen

Men prisen i den "almindelige handel" svinger jo også meget. Så principielt så kan man vel tage alt fra få procent over kostpris til flere hundrede procent?

/Rasmus

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, men så må det være til en konkurrencedygtig pris.
Fra København
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)