Jeg har stiftet APS der har indgået aftale med en enkelt kunde (udenlandsk) indtil videre men søger stadig flere kunder. Den første kunde har jeg aftalt et årligt honorar der dels betales udbetales månedligt og dels er afhængig af resultatet af mit arbejde. De betaler rejeomkostninger efter regning. Min revisor mener vi skal bede SKAT om et bindende svar om APS er rette indkomstmodtager. Er der nogen der har erfaringer med lignende situationer? Honorar til min revisor skønner han til ca. 30.000 for at udforme spørgsmålet til SKAT – erfaringer? BAT |
progresso:Jeg har stiftet APS der har indgået aftale med en enkelt kunde (udenlandsk) indtil videre men søger stadig flere kunder. Den første kunde har jeg aftalt et årligt honorar der dels betales udbetales månedligt og dels er afhængig af resultatet af mit arbejde. De betaler rejeomkostninger efter regning.
Min revisor mener vi skal bede SKAT om et bindende svar om APS er rette indkomstmodtager. Er der nogen der har erfaringer med lignende situationer?
Honorar til min revisor skønner han til ca. 30.000 for at udforme spørgsmålet til SKAT – erfaringer?
BAT
Det spørgsmål kan du sagtens selv stille, hvis du ønsker det og dermed spare de 30,000.
Og måske er det allerede stillet, hvorved du også kan se tilkendegivelsen, hvis det passer på din situation, jeg vil dog mene at der er forskellige faktorer der spiller ind.
Jeg vil dog mene, uden at være ekspert på nogen måde, at hvis du reelt søger flere kunder og f,eks, kan godtgøre overfor Skat at det er nødvendigt med en selvstændig juridisk enhed som f.eks. et kapitalselskab for at udføre opgaven uden at du løber en personlig risiko økonomisk, så er der ikke meget at komme efter.
Det er kan være Peter Revisor har nogle guldkorn eller links til afgørelser.