Overskriften er kryptisk, men den er god nok. Dette indlæg henvender sig til dig, som forstår, at man med en indsats nu kan tjene penge langsomt og løbende senere - som hvis man byggede en vindmølle. Jeg har før tilbudt denne mulighed her på Amino med held, og nu gør jeg det igen: Du kan skrive artikler om dine interesser og tjene fornuftige penge på dem. Via ganske almindelig fornuft kan du tjene penge løbende på dine skriverier. Lad os tage et eksempel for at forklare setup-et let: Thomas interesserer sig bla.a. for Gør det selv og for Cykling. Vi indgår et samarbejde: Han skriver 4 artikler (A4-sider) om Cykling og 4 A4-artikler om Gør det selv. Jeg laver dem om til hjemmesider (8 sider i alt) som er optimerede til søgemaskinerne. Jeg lægger hjemmesiderne på nettet og sørger for at der kommer relevante links til dem. I løbet af nogle få måneder ligger siderne fint i Google, så mennesker, som fx søger efter et emne indenfor cykling, som Thomas har skrevet om, rent faktisk ser Thomas'' side højt oppe i søgeresultaterne. Og så besøger de siderne. På siderne har jeg lagt nogle tekstannoncer fra Google, som en del af de besøgende klikker på. Nogle af annoncerne er knyttet til Thomas'' konto hos Google og nogle er knyttet til min konto. Hver gang nogen klikker på en af annoncerne, går der penge ind på kontoen hos Thomas eller mig. Faktisk er det meget underholdende fordi vi hele tiden kan følge med i indtjeningen. Thomas er rigtigt glad for samarbejdet! :) Han brugte noget tid på at skrive artikler om emner, som interesserer ham. Nu er der masser af mennesker, som hver dag læser hans ord, og samtidig tjener han løbende penge på arbejde, som allerede er udført. Jeg er også glad for samarbejdet! Jeg tjener også løbende penge. Dog har jeg ud over det indledende arbejde også en del løbende arbejde med at skaffe kvalitetslinks og med at opdatere siderne hele tiden. Hvis du er interesseret i at høre nærmere, så send mig en email på saugstrup@gmail.com eller send en privat besked hér på Amino med din emailadresse. Så sender jeg dig hele vejledningen. Hvis du har spørgsmål til konceptet, så brug ovenstående kanaler eller skriv hér i tråden. Der er ikke nogen hemmeligheder eller noget fusk i spil. Det handler helt enkelt om at skrive interessante tekster om relevante emner, som vi udgiver på Internettet efter søgemaskinernes officielle retningslinier. Ser frem til at høre fra interesserede igen! Hilsen Anders |
- Vil siden blive medvirke i nogen form for kliknetværk som kan skade min adsense konto?
- Er der en begrænsing på hvor mange artikler af 4 sider jeg må skrive?
- Hvordan er dine erfaringer mht. placeringen i Google søgninger ift. dine tidligere af denne art?
- Hvordan er dine erfaringer mht. indtjening på dine tidligere samarbejder af denne art?
- Er der nogle økonomiske udgifter for mig?
- Kan jeg få min egen Google Analytics på siderne?
- Hvilket sprog skal siderne skrives i? Dansk eller Engelsk?
- Kan jeg få placeret et link til min i bunden af de artikler jeg skriver?
1 Nej, der er intet skidt i dette. Det er bare almindelige hjemmesider, som lever op til fx Googles retningslinier. Vi går efter lagsigtede afkast - ikke risikofyldte satsninger.
2 Nej, du må skrive lige så mange sider du vil. Hver artikel bør dog være på mindst en A4-side og det er synd at skrive den meget længere end 2 sider. Så er det bedre at dele den i to med hver sin overskrift.
3 Mine erfaringer er, at det er meget lettere at komme højt op, end man skulle tro. Selv på de sværere søgeord med ret stor konkurrence, kan det lade sig gøre at blande sig i toppen.
4 Indtjeningen (som vi skal dele) er rigtig fin, synes jeg. En stor del af de besøgende klikker på en reklame, og google betaler godt. .
5 Nej ingen udgifter for dig. Du skal bare investere tiden i skriveriet, så tager jeg mig af resten.
6 Jeg skal gerne sætte din Google analytics kode på siderne. Bare send den, og jeg klarer det for dig.
7 Dansk eller engelsk eller tysk er områderne indtil videre. Du kan skrive siderne på et eller flere sprog, hvis du vil.
8 Ja, du kan sagtens linke til dig selv i bunden på alle siderne. Du kan også helt droppe din egen google-reklame (stort rektangel på midten) og i stedet lave et banner eller en flashy tekstreklame til dit eget site, hvis du vil. (bare det ikke er affiliate links, for dem kan google ikke lide)
Hilsen Anders