Hej Amino. Jeg skal til eksamen i Informationsteknologi(IT) i næste uge. Jeg har valgt at jeg skal fortælle om hvordan man kommer højt op på google. Jeg har derfor brug for at vide, hvorfor man kommer højere op ved at skrive sine nøgleord i titlen og i sine <h1> tags, have mange backlinks osv. Skriv endelig hvis i har nogle gode links om emnet:) MVH Martin :) |
Hvis du har èn uge til at lære noget, som vi andre bruger årevis på, så har du lidt travlt :)
Kort sagt er Google som et stort bibliotek, med en masse viden, et stort indeks.
Hvis du nu skal lede efter en bog på et bibliotek, så er det rart med en titel på bogen, og det er rart at der står i kapitlerne hvad de handler om.
Det med backlinks handler om hvor populær du er på nettet, en slags anmeldelse af bøger. Hvis du så har nogle gode relevante backlinks, så svarer det til at en anerkendt anmelder har anmeldt din bog. Og du får en masse omtale, og bliver synlig.
Et eksempel :
Hvis du nu synes det lød godt det jeg skrev her, så kunne du linke sådan her : søgemaskineoptimering . her fik jeg et godt råd
.. og Google vil opfatte det som at du anbefaler min side, og den vil derfor få lidt mere styrke.
Held og lykke ;)