Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor laver jeg en ny hjemmeside?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Nov 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej venner.

Jeg har for nogle år siden lavet et firma, og nu skal vi have lavet en ny hjemmeside(har ikke haft brug for det før).

Vi er ikke de største nørder, så opsætningen skal være meget let. Vi har netop prøvet Vistaprint's løsning som er meget tiltalende pga den utroligt lette betjening (Det bedste vi nogensinde har set), hvor alle tænkelige moduler kan trækkes rundt og tilpasses meget let.   Dog har vi læst lidt for mange negative ting om Vistaprint, til at vi "tør" kaste os i det.

Alternativer søges derfor. Vi har brugt Surftowns hjemmeside-program igennem et års tid, men mulighederne er for få, og betjeningen er for tung, og relativt lidt brugervenligt.

Sidens indhold er begrænset til tekst og billeder, at en facebook interaktion. Herudover skal det med tiden være muligt at tilføje et betalingsmodul.

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 10:56

Jeg vil sige at i skal tage fat i Open source CMS system som Joomla eller Wordpress.

Det er en af de mest udbredte systemer, samt findes der utal af forskellige plugins samt moduller til dette. Der findes også utrolig mange forums hvor der kan hentes hjælp hvis i mangler dette.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Rødekro
Tilmeldt 4. Jul 05
Indlæg ialt: 344
Fra  WEBDUS.dk Skrevet kl. 11:02

Jeg vil sige WordPress eller Joomla.
Få evt en til at sætte det op, så I bare skal skrive tekster og indsætte billeder.
Det koster ikke en bondegård.

Et alternativ kan være en tjeneste som http://www.bricksite.com

Finn

Fra Lamplaimat, Thailand
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 218
Fra  CS-WEB Skrevet kl. 11:03

Hej Lars1987

da det er jeres virksomheds ansigt udaftil vi snakker om , og du skriver at i netop ikke har forstand på den slags med hjemmesider, var det måske en bedre ide at lade nogle der arbejder med noget sådant lave hjemmesiden for jer ...

Det koster selvfølgelig lidt at få gjort , men på den anden side , hvis det man selv får lavet kun er  sådan  "godt nok" og firmaet måske kommer til at fremstå en anelse useriøs på nettet ....så kan det faktisk være en billigere løsning at få det lavet af et firma/freelancer der netop lever af den slags ...

I kan eventuelt lægge opgaven ud på freelancer her på Amino, så skal der nok komme en masse gode bud på det.

Jeg er dog ikke i tvivl om at der nok skal komme et par tilbud forbi her i tråden også ;)

Husk rigtig mange bedømmer et firma efter hvordan deres hjemmeside ser ud..

Hilsen

Claus

Fra Fjerritslev
Tilmeldt 3. Nov 11
Indlæg ialt: 40
Fra  Legesager Skrevet kl. 11:13

Hej amino

Jeg har lige selv lavet en hjemmeside hos DanDomain. Jeg er absolut ille nogen computer nørd og det skulle bare være så simpelt som muligt... og lige som dig kiggede jeg også på vistaprint men turde heller ikke kaste mig ud i det.

Nu har jeg hvad jeg selv syntes er en fin hjemmeside og det er bare så nemt!

Hvis du vil se den hedder den:

http://www.legesager.dk/shop/frontpage.html

Held og lykke med det!!

Bettina

Tilmeldt 9. Nov 11
Skrevet kl. 15:20

Hej Venner.

Tak for svarene. Det var godt med nogle input.

Jeg har nu siddet og leget med Joomla i 5 timer. Der foreligger et resultat, som skal bruge 20 timer mere for at det er færdigt. Og jeg kan sagtens se fordelene, med de uhyggeligt mange redigeringsmuligheder. Men I går sad jeg med Vistaprint i 1 time. og fik lavet en hel sammenhængende side. 

Vistaprints bruger-interface er mega meget lettere. Ærgerligt at de har et dårligt rygte.

Bricksite tilbyder et lidt lettere brugerinterface, men kan slet ikke sammenlignes med Vistaprint.

Kan det virkelig passe at der ikke er andre, mere ærværdige steder at lave hjemmeside online? - Så ved jeg da hvad jeg skal have udviklet...

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 15:28

Lars1987:
Kan det virkelig passe at der ikke er andre, mere ærværdige steder at lave hjemmeside online? - Så ved jeg da hvad jeg skal have udviklet...

Engang var der flere steder, men de er blevet indhentet inden om af alle de cms systemer der findes i dag.
Det hænger også sammen med priserne på webhoteller er blevet så billige som de er.

Et af problemerne med simple systemer at man hurtigt rammer loftet hvis man vil mere, som man typisk vil på et eller andet tidspunkt.

Jeg vil mene at du på den lange bane er bedst tjent med f.eks en joomla, fordi mulighederne er der behøver man ikke bruge dem. Men det er unægtelig noget nemmere når/hvis man senere vil mere at de så allerede er tilgængelige i sit nuværende system.

Og du skal være velkommen til at give mig et kald hvis du gerne vil have noget hjælp til at komme videre.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 16:11

Hvad skal hjemmesiden bruges til?? hvem skal bruge den??

Hvor alvorligt tager du din grafiske identitet?? 

Det kan være et er overkill at installere et CMS, som du har opdaget får du en masse funktioner, men er de relevante? og de begrænsninger et cms giver i design er det ønskværdigt??

Alle de "gør det selv" muligheder der findes gør ikke at man er webdesigner, tværtimod. Jeg ser rigtig mange sider som er lavet, så det er en hemsko for virksomheden, og det var bedre ikke at have en hjemmeside.

De fleste med lidt flair for at klikke og trykke på knapper kunne også lave musik på computeren, men ville du lytte til en radiostation der udelukkende spiller sådan musik??

TeddyC 

Tilmeldt 9. Nov 11
Skrevet kl. 12:48

Hej. 

Nu har jeg virkelig fået sat mig ind i de forskellige ting. 

Svaret for mig er WYGIWYS (What you get is what you see)

Det er let og lige til. Eneste problem er at man højst sandsynligt skal ud og købe et program. Jeg overvejer Iweb lige nu (Noget ris/ros?).   En god beskrivelse  af de forskellige programmer findes her: http://www.smashingmagazine.com/2008/05/06/25-wysiwyg-editors-reviewed/

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)