Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Noget for kontanthjælpen

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 22. Jun 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære John J. Tak for dit svar.

Som i enhver ansættelse skal folk naturligvis vælge hinanden. Ikke ensidigt den ene part. Det fik jeg vist ikke formuleret helt smart.

Det skal ikke være en ordning, der bringer dårligt med sig. Men folk, der kunne bruge en ekstra hånd skulle kunne bede om det, og mødes med dem der har (en ekstra hånd :-)) Og de skulle i højere grad kunne tilbyde det, så man kan slippe for mærkværdige kurser ingen føler, de kan abruge til noget.

Hvor kan folk mødes? Hvad skal der til for at arbejdsgivere, arbejdstagere, det offenbtlige og fagforeningerne kan skabe nogle bedre muligheder og tilskynde til at folk bruger sig selv og sørger for sig selv.

Så har jeg lige behov for at rette en misforståelse: Jeg har ingen kanoner eller andre skydevåben! Jeg ville pege på muligheder og ikke fremelske dårlige samværsformer.

Med venlig hilsen Elisabeth FocusFactory

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 21:01

focusfactory:

Den stærkeste og klogeste???? Har vi ikke et arbejdsmarked, hvor sociale færdigheder tæller lige så meget som råstyrke eller om man kan tabellerne? Og sociale færdigheder udvikles i sociale rum.

Det er netop problemet.

Er det ikke vigtigere at kunne passe sit arbejde end at kunne sludre om vad man har lavet i weekenden.

Vi kommer ikke fra det faktum at der findes folk der ikke fungere socialat med dog er meget fagligt kompetente.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:46

Ud over, at jeg er enig i, at kontanthjælpsmodtagerne ikke altid vil være nemme lige at dele ud til en sundhedshjælper eller en børnehave, dertil er kvalifikationskrav og oplæring for vanskelig, så må vi vel ha med, at hvis de går ind og hjælper i børnehaverne, så kommer vi vel på et tidspunkt at ha personale nok der - og så tager de jo faktisk pladsen for en der ellers ville være ansat på helt almindelige vilkår.

Hvis vi udgår fra, at den største del af kontanthjælpsmodtagerne har været igennem et forløb på dagpenge og i mange fald vil ha været borte fra arbejdsmarkedet alt for længe, så kan man kun lade dem indgå i sammenhæng som ellers aldrig var blevet løst.

Den eneste måde at nedbringe antal af kontanthjælpsmodtagere er, at skabe regulære arbejdspladser - eller dele den arbejdstid der findes bedre - så der bliver behov for flere i arbejde. Skal vi dele arbejdstiden anderledes, må vi så ned i samlet løn, ellers ødelægger vi konkurrenceevne og skaber arbejdsløshed.

Hvis vi stadigt har mange arbejdsløse og på kontanthjælp, når vi en gang har lukket efterlønnen, så kan man nok spørge om det var smart, men der siger de kloge jo at vi vil mangle arbejdskraft - spændende.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 22:17

Jeg stiller mig undrende. Hvad med dem, som ingen gad "ansætte"? Hvad med dem, som ikke består uddannelsesmodulerne? Er det ikke problematisk, at man står og venter på en kontanthjælpsmodtager, som slet ikke kommer, fordi vedkommende har ret til at blive væk mod at blive trukket i støtten?

By the way, så er der allerede masser af ekstra hænder af den slags, der bare ikke skal lave aftaler fra dag til dag. Vi mangler heller ikke lærere - tværtimod er der et overskud af nyuddannede lærere, er allerede er på vej ud i løntilskudsjob! Mon ikke skolerne foretrækker dem, hvis de savner en ekstra hånd? Suk ...

Hertil kommer, at en ledig kan være alt fra en gymnasieelev, der er droppet ud, til en universitetsprofessor. Er det ikke en smule ambitiøst at tro, at de begge to får glæde af samme uddannelsesforløb?

Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 315
Skrevet kl. 07:12

Meget ofte så er en stor gruppe udeladt af statistikkerne.

Der er mange mange mennesker, specielt unge, på kontanthjælp, som aldrig kommer i arbejde.
Ikke fordi de ikke vil.

Men fordi de har enten en brist i opdragelsen eller psykske lidelser, som ikke er tilstrækkelige til en pension. Men nok til at de ikke KAN gennemføre en arbejdsdag.

Min kone er socialrådgiver for unge under 25, og hun har rigtig mange af disse.

Så lad være med at tro at I kan hjælpe alle kontanthjælpsmodtagere. Op mod halvdelen af dem er allerede tabt fordi systemet har svigtet dem tidligere, og nu er det for sent...

Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 22. Jun 11
Skrevet kl. 15:56

Kære Alle

Tak for de mange interessante svar og indlæg.

Jeg er naturligvis klar på, at ikke alle magter at arbejde, og intet var ment som en hetz imod nogen som helst.

Mit ærinde har været om man kunne lave nogle strukturændringer, så elementer fra iværksætterkulturen og selvstændig virksomhed kunne indgå i kontanthjælpmodtagernes muligheder, således at modtageren kunne blive yder i det tempo det er muligt for ham eller hende. Som mange af jer har været inde på, er det nødvendigt med mentale ændringer for at kunne komme ud af kontanthjælpsfælden. Her tænker jeg, det er nødvendigt at indføre andre måder at tænke på, hvis det skal lykkes.

Tusind tak for samtalen.

Venlig hilsen Elisabeth FocusFactory

Tilmeldt 17. Jun 08
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 17:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

God emne .

Er spørgsmålet bare ikke hvad skaber arbejdes pladser ?

Er vi ikke ved at tabe flere arbejdes pladser på baggrund af teknologi ? tænker blandt andet på eks robotter , internet .

verden er i forandring indenfor visse punkter men faldende i andre .

Eks. så sender man idag flere mails end med postmanden. flere post arbejder vil i fremtiden miste deres job.

Natte-lægen vil sandsynligvis i fremtiden tag klienterne over nettet . her mister vi flere jobs.

Nettet er blevet kæmpe stor du kan bestille næsten alt, og i fremtiden endnu støre og endnu billiger. her vil butiks ansatte også miste jobs .

Kæmpe problemer i fremtiden arbejdsløsheden er lige startet med mindre vi begynder og ændre på den nye verdens orden .

Kan det være virkeliget at alle bare ¨vil tjene flere penge¨ få mega rige som har meget mere end de har behov for ! og flere arbejdes løse som skaber fattigdom .

Der skal reguleres i hvad der er godt for samfundet . og er det vigtigere jeg tjener flere penge end at tjene til bedre samfund , med flere arbejdes pladser . skal jeg sende min post via E-mail eller med post manden . skal jeg outsource mit produktion til udlandet .

disse spørgsmål brudte man spørge sig selv,  Penge/samfund hvilken siden hæler i til ? eller er jeg bare gal på den

Mvh Adam Nasser

Tilmeldt 17. Jun 08
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 17:10

undskyld stave fejl .

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 17:15

nasash:
undskyld stave fejl .

Der er ingen grund til at undskylde din stavning.

Mvh. John

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 22. Jun 11
Skrevet kl. 17:25

Kære Nasash

Dejligt mange problemstillinger i dit indlæg.

Siden vandmøllens eller dampmaskinens opfindelse er mængden af arbejdepladser bare øget og øget.  Intet tyder på at teknologien ødelægger arbejdspladser. De bliver blot omdefineret. Tænker I ikke også det er sådan i fremtiden?

Det er nok svært et definere behov. For mig ændrer de sig i forhold til min indkomst. Sjovt nok.

Du stiller spørgsmålet: Hvilket samfund ønsker vi. Rigtig spændende. Glæder mig til at høre nogle bud.

Venlig hilsen Elisabeth FocusFactory

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)