Kære John J. Tak for dit svar. Som i enhver ansættelse skal folk naturligvis vælge hinanden. Ikke ensidigt den ene part. Det fik jeg vist ikke formuleret helt smart. Det skal ikke være en ordning, der bringer dårligt med sig. Men folk, der kunne bruge en ekstra hånd skulle kunne bede om det, og mødes med dem der har (en ekstra hånd :-)) Og de skulle i højere grad kunne tilbyde det, så man kan slippe for mærkværdige kurser ingen føler, de kan abruge til noget. Hvor kan folk mødes? Hvad skal der til for at arbejdsgivere, arbejdstagere, det offenbtlige og fagforeningerne kan skabe nogle bedre muligheder og tilskynde til at folk bruger sig selv og sørger for sig selv. Så har jeg lige behov for at rette en misforståelse: Jeg har ingen kanoner eller andre skydevåben! Jeg ville pege på muligheder og ikke fremelske dårlige samværsformer. Med venlig hilsen Elisabeth FocusFactory |
focusfactory:Den stærkeste og klogeste???? Har vi ikke et arbejdsmarked, hvor sociale færdigheder tæller lige så meget som råstyrke eller om man kan tabellerne? Og sociale færdigheder udvikles i sociale rum.
Det er netop problemet.
Er det ikke vigtigere at kunne passe sit arbejde end at kunne sludre om vad man har lavet i weekenden.
Vi kommer ikke fra det faktum at der findes folk der ikke fungere socialat med dog er meget fagligt kompetente.