Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Følg mit youtube SEO eksperiment - hjælper det at købe 2.000 visninger?

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 332
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Àsgeir Gunnarsson:
Aha, du vil se om visninger har effekt på søgeresultatet :)

Lige præcis!

Hvis det er muligt at købe sig ind på side 1 vha. youtube visninger købt på ebay, så bliver filmet 'båret' frem til dem man havde til hensigt skulle se filmen.

Når så først filmen er på side et, klikker brugerne sig forhåbentlig ind på filmen der derved får endnu flere visninger = den bliver på side et.

Nu er det lidt teoretisk, og det kunne være spændende at gentage eksperimentet med et søgeord der er mere konkurrence omkring.

På ebay søger du bare efter 'youtube views' og soretere efter laveste pris først, så er der rigeligt at vælge imellem.

se: http://www.ebay.com/sch/?_kw=youtube%20views&_clu=2&_fcid=57&_localstpos=&_sc=1&_sop=15&_stpos=&gbr=1

Visninger kan også købes på fiverr.com, og sikkert også mange andre steder på nettet.

mvh

Lars Kristensen

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Mar 11
Skrevet kl. 20:42

Så er videoen oppe på 438 visninger, men er desværre samtidig røget tilbage på side 2.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Mar 11
Skrevet kl. 22:58

Hurra!

Nu er titu.dk blevet indekseret af google - og søger man på 'anders and abonnement egmont', som google foreslår, er adressen med på side 1.

Om det så skyldes de købte visninger på youtube, eller at google fremhæver siden pga. at den er helt ny, det ved jeg ikke?

Vidoen er indlejret på siden, mon det har noget betydning?

mvh

Lars Kristensen

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Mar 11
Skrevet kl. 12:03

Nu har filmen haft over 1.100 visninger, og er rykket et par pladser frem på side 1.

mvh

Lars Kristensen

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Oct 11
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 23:11
Spændende, nu har jeg fulgt lidt med i den her tråd.. Jeg har selv købt 2000 besøgende til min video, men kommer nu ikke frem.. Min video hedder Tømrer Horsens.. Men jeg overvejer at lave et par kopi af min video af firma'et, og så kalde dem tømrer og så en mindre by i omegnen, hvor der ikke er så stor konkurrence og så købe lidt besøgende..

Tømrer og ingeniør i Horsens

v/ Kenneth Lesemann

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Mar 11
Skrevet kl. 22:01

Kenneth Lesemann:
Spændende, nu har jeg fulgt lidt med i den her tråd.. Jeg har selv købt 2000 besøgende til min video, men kommer nu ikke frem..

Det er altså lidt underlig!

Jeg kan slet ikke finde videoen på google, jeg har været igennem de første 30 sider på søgeordet.

Det er ikke noget problem at finde klippe på youtube, så det er ikke fordi filmen ikke eksistere.

Prøv at eksperimenter lidt med titlen hvis du laver flere. Din film hedder 'Tømrer i Horsens, Lesemann Aps'

Jeg ved ikke hvordan google har det med komma i titlen, måske er det derfor?

Jeg vil anbefale at du undlader ordet 'aps' i titlen.

For en mulig kunde er det ikke vigtig om det er et aps, a/s eller enkeltmands virksomhed før senere i udvælgelsen af et byggefirma.

Den dyrebare plads i titlen kan bruges bedre fx 'tømrer i skanderborg'

Husk at man på google kun kan se den første linie af beskrivelsesteksten. Her skal du skrive den del af budskabet du gerne vil have brugeren skal se fx at du har en hjemmeside.

Din beskrivelsestekst i videoen er for i øvrigt relativ kort. Her er der plads til flere nøgleord - hent inspiration med adwords søgeordværktøj.

Siden det første indlæg har jeg lavet endnu et forsøg.

Denne gang med emnet 'mobiltelefon til ældre'

Filmen kommer op på side to - se filmen her: ">mobil til ældre youtube film

Jeg har pt. fået 649 købte visninger.

Kom gerne med en opfølgning.

mvh

Lars Kristensen

Fra Vejle
Tilmeldt 10. May 11
Indlæg ialt: 282
Fra  Geekweb Skrevet kl. 06:56

Jeg synes det er et meget interessant eksperiment du har gang i, hos mig kommer der dog ingen youtube videoer op under sØgning, det sker faktisk utrolig sjÆldent, kun hvis jeg sØger pÅ en sang

MÅske det har noget at gØre med at jeg aldrig bruger youtube og det ved google, og derfor mener de ikke at youtube sØgeresultater er brugbare for mig?

Geekweb.dk - Udvikler din hjemmeside

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Oct 11
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 21:41

Jeg tror jeg har fundet ud hvad problemet er. Den gang jeg oprettede filmen kaldte jeg den for Lesemann Aps. Og kan se at google kun kan se den titel jeg gav filmen da jeg oprettede den. Ændre den så til tømrer Horsens, efter jeg læste din tråd. Bliver næsten nød til at oprette en ny film og få af testet det med den rigtige titel fra start.:) Og så kan jeg få oprettet de andre med småbyerne. Så ved jeg hvad jeg skal bruge imorgen aften på.:)

Tømrer og ingeniør i Horsens

v/ Kenneth Lesemann

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Mar 11
Skrevet kl. 12:34

Kenneth Lesemann:
Den gang jeg oprettede filmen kaldte jeg den for Lesemann Aps. Og kan se at google kun kan se den titel jeg gav filmen da jeg oprettede den

Det lyder som en 'plausibel' forklaring.

Så vidt jeg kan se er konkurrencen ikke så stor på titler i området uden for Horsens, så her tror jeg godt du kan være heldig med at få filmen på side et eller to.

Nu er det lidt svært at gennemskue hvordan google indeksere film og titler fra youtube.

Teknisk er det muligt at gennemskue om en bruger har uploadet 10 videoer med forskellige titler der i princippet er ens.(især hvis de også er lige lange.)

Jeg ser en risiko for at videoerne bliver vurderet som spam

Måske skal du lave videroene lidt forskellige, så det ikke bare er den samme video med forskellige titer?

mvh

Lars kristensen

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 12:39

Hey Lars.

Jeg synes idéen med eksperimentet er super god - har selv haft samme tanke.

Men hvordan kan du vide om det er de 2000 visninger, som gør udfaldet?

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)