Er der nogen som kender nogen kunne tager sådan en opgave i deres fritid eller som freelance? |
Hjælp til produkt udvikling
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
- 1
Jeg har ikke nogen erfaring med smagsstoffer og tilsætningstoffer. Faktisk går vi bevidst uden om dem, og laver udelukkende tingene som godt gammeldags håndværk. Men, jeg ved nogle, der kan den slags, og det kan bl.a. Teknologisk Institut i Kolding. Find dem via www.teknologisk.dk. Hvis det er et helt nyt og unikt fødevareprodukt, har du faktisk også flere muligheder for at søge støtte til produktudvikling. |
Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk
Jeg prøver os at undgå tilsætningstoffer. Men det kan i visse produkter være en nødvendighed for at opnå den ønskede smag og konsistens. Produktet er unikt. Men har på en måde lidt imod at være i lommen på det offentlige. Men det ville jo være en mulighed. Hvor søger man egentlig om støtte til den slags? 1/3 af produktet er sådan set på plads. Det kræver blot en kompetent person som kan sammensætte produktet. Hvordan mon Teknologisk fungere? Køber man en service? Er det en del af det offentlige? |
Det var ikke for at sige noget negativt om dit produkt, men blot for at fortælle, at jeg/vi ikke har erfaring med tilsætningsstoffer. Når jeg lige nævnte Teknologisk i Kolding, så er det fordi, de udsender et nyhedsbrev, som hedder "Forspring", og det handler en del om det, du efterspørger. Du kan købe en ydelse hos Teknologisk, men alt dette kan de selv svare meget bedre på, og hvis ikke jeg husker meget galt, så er et indledende møde gratis, og de kender selvfølgelig også tilskudsmulighederne meget bedre. Vi har tidligere haft kontakt med dem, men vores kontaktperson arbejder der desværre ikke mere, men du må meget gerne sende mig en PM, så skal jeg lige se, hvad jeg kan finde ud af. Det har også noget at gøre med, hvor i landet, du "bor", da hjælpen til de små fødevareproducenter er fordelt ud på forskellige aktører, og umiddelbart har jeg kun styr på vores eget område. Angående det med at være i lommen på det offentlige. Det behøver du ikke at være bange for. Det koster mange penge ikke bare at produktudvikle, men også at få lavet holdbarhedsundersøgelser m.v., så hvis du så nogenlunde kan overskue dit projekt, så er det ikke en dum idé at søge noget tilskud. Jeg kan forsikre dig om, at alle de store firmaer, de gør det også, og som lille firma kan du endda få dækket en større procentdel. Du kan læse mere om tilskudsmulighederne her: http://www.dffe.dk/Default.asp?ID=152. Jeg vil så ikke undlade at fortælle, at vi har flirtet lidt med at søge tilskud til produktudvikling, men vi er tilbage igen med selv at gøre det i ledige stunder, for man skal arbejde meget struktureret (og det er svært, når man taler produktudvikling), ligesom der er meget administrativ bøvl med det. |
Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)