Jeg har et lille problem. Jeg har en kunde som vi har udført et stykke arbejde for over et par gange. Første gang falder betalingen ikke til tiden, men den bliver dog betalt. Nu har vi så gennemført endnu en kampagne for dem, og de har ikke betalt deres regning der er forfalden for ca. 1 md. siden. De betalte med check i denne her omgang, men checken bliver returneret pga. bank skifte, (siger de) Dernæst lover kunden at rykke banken, men jeg hører ikke mere, og jeg rykker nogle gang pr. mail for betaling. Mit spørgsmål er om jeg har været for god af mig, og skulle have igangsæt normal rykker procedure fra dag 1 af..? Hvad ville i have gjort.? Kunden er tillige en Amino bruger, hvilket gør mig endnu mere forundret over fremgangsmetoden. Mvh Christian |
Goodwill på kunder
Mobil Massage Aalborg - Massage når DU har tid.
Her i huset er politikken, at vi er meget flexible - men grænsen går ved ting så som manglende betalinger. Hvis man af en eller anden grund ikke kan betale på det givne tidspunkt, så er der ikke det store problem hvis man vil og mærke ringer eller mailer med en gyldig grund. Når betalingsdatoen er overskredet ryger første rykker afsted. Derefter plejer proceduren at være at folk lige får en direkte henvendelse enten på telefon eller email. Hvis dette ikke har ændret på sagen, så er rykker nummer 2 på vej - det er så den sidste rykker fra vores side af. Det næste som sker er at vores jurist kommer på banen. Derefter kører juristen toget med RKI og inddrivelse. Det er meget enkelt. Der er noget snor indtil vi når til at rykker 2 sendes - derefter kører toget altså efter en stram køreplan. Det er virkelig ærgeligt at det er en med-Amino som ikke kan finde ud af betale. Der var tidligere på ugen en anden herinde som havde tilsvarende problemer. Jeg har selv oplevet en Amino-bruger som ikke mente vedkommende behøvede at betale for sine tryksager til tiden. Efter første rykker var der stadig ikke sket noget. Jeg gav vedkommende et ring og svaret var at regningen nok skulle blive betalt ugen efter. 14 dage senere sender jeg en email med en påmindelse hvilket ikke gav noget svar. Derefter røg rykker nummer to ud af døren. Stadig ikke nogen reaktion, på trods af flere emails. Derefter gav jeg den videre til vores jurist som ringede vedkommende op. Undskyldningen var så "det var bare en forglemmelse..." og nu skulle pengene nok blive betalt. Næste dag var betalingen registreret af banken. Så mit forslag vil være at lade den hænge i et par dage, nu hvor du også har skrevet om det herinde - det kan jo være at det får en klokke til at ringe hos din kunde. Hvis der ikke er sket noget, så vil jeg sige at du skal køre den efter bogen. Du har jo allerede givet en del snor indtil da netop fordi det var en Amino-bruger. |
Jeg har også sendt rykker d.d. til kunden, så jeg kører normal procedure mod dem nu, jeg havde dog håbet på at kunne undgå denne konflikt da vi har haft et godt samarbejde, hvor vi har udført vores arbejde over al forventning. Jeg gider bare ikke flere "undskyldninger" fra kunden ang. den manglende betaling, jeg føler mig vitterligt pisset på ved at have blevet holdt hen i så lang tid. Havde han sagt han ikke kunne betale rettidigt, så fred være med det. Men sådan ligger sagen ikke. Om han ser tråden herinde, ved jeg ikke. Han har jo en del møder han skal have afholdt som resultat af vores samarbejde. Men jeg håber det da, og håber at høre fra ham inden tingene kommer videre. Igen er det en situation jeg ikke havde regnet med, især fra en Amino bruger. |
Jeg har desværre oplevet det samme fra 2 forskellige Aminoer...det er ærgeligt og man stoler måske også lidt mere på hinanden, når man er mødtes i dette forum. Men mine oplevelser har desværre medført at vi i Mødebooker, som dig Jesper, har måttet stramme op på vores rykkerprocedure og forfine vores betalingsbetingelser. Det er desværre noget af det belastende ved at drive virksomhed ![]() |
De bedste hilsner
Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk
Vi må bare håbe at det ikke går hen og bliver en trend, jeg syntes dette sted er alt for godt til at det skal gå i vasken på grund af den slags ubehageligheder. Bare for en god ordens skyld vil jeg da lige sige at jeg kun har haft positive erfaringer med at handle med personer som jeg har mødt gennem amino. Mvh Peder |
Hej Jesper. Jeg har i hvert fald stolet på kunden og gjort lidt ekstra for kunden, i og med det er en amino bruger. Hvad har udfaldet været for dig i de par sager, fik du pengene af kunderne.? Peder: Jeg håber dælme heller ikke det skal til at være en trend her i forummet, det vil være en synd hvis det skulle bære præg af negative aspekter. Jeg har også gode erfaringer med andre amino brugere, det er blot denne ene kunde der spænder ben i øjeblikket. |
Hej Christian, Ja, det lykkedes da at få pengene uden at skulle have nogen hevet hele vejen igennem møllen - hvilket jo altid er rart for alle parter. Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke syntes det er særligt morsomt at skulle have folk kørt igennem RKI og en efterfølgende inddrivelse. I den tid MediaMouse har eksisteret har vi kun haft tre kunder hvor det har været nødvendigt at køre den helt til enden. To af dem var virksomheder som var gået i betalingsstandsning og den ene lukkede og slukkede og vi fik ikke så meget som en skrue... Men ja, alle Amino-kunder har betalt - også de to som lige skulle have en henvendelse fra vores jurist. Og det er jo rart nok og begge er i øvrigt kunder som vi stadig har kontakt til. So no hard feelings - sålænge de ikke gør det til en dårlig vane ![]() |
Hej Vi sender en påmindelse om betalingen, og herefter er det bare afsted med rykker, jeg syntes ikke at der er nogen grund til at vente uanset hvem det måtte være, jo længer tid der går jo svære er det desværre at få sine penge. Mvh Allan |
VVS artikler fra www.hedestoker.dk Kvalitet og god service.
Jeg har så IKKE oplevet problemer med Aminoer, alle Aminoer der hat server hos os betaler til tiden, nogle enkelte maximalt 1-3 dage for sent, og det er sgu ikke noget jeg overhovedet mener skal nævnes for det sker sgu også for mig hvis jeg lige har en travl uge. Hilsen |
Men dette print har åbenbart været et falsk print. Jeg syntes virkelig det er trist jeg åbenbart kommer til at trække kunden hele vejen igennem møllen og ende i en inkasso sag. Men trods opkald og mail til kunden, vælger kunden ikke at reagere på mine henvendelser. Jeg har lyst til at offentliggøre kunden herinde, så andre Amino brugere ikke kommer i samme situation med den her kunde. |