Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg trække kursus fra i min enkeltmandsvirksomhed?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Oct 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer. :)

Jeg er uddannet MA-URI massør og har en enkeltmandsvirksomhed. I september er jeg startet på en uddannelse til Cranio Sakral Terapeut. I den forbindelse skal jeg på en del kurser, som i gennemsnit koster 5000 kroner stykket. Cranio Sakral Terapi er ikke en direkte videreuddannelse til MA-URI massør. De to uddannelser er i samme kategori og naturligvis i samme virksomhed, men behandlingsformerne kan ikke bruges i sammenhæng.

Kan jeg trække disse kurser fra i min indtjening på MA-URI massage? (Jeg har ingen indtjening på Cranio Sakral Terapi endnu)

Jeg er ikke RAB-godkendt. (Registreret Alternativ Behandler)

På forhånd tak.

Venligst,

Anne

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 313
Fra  Talium ApS Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Idet udgifterne ikke har karakter af en egentlig vedligeholdelse og ajourføring af din faglige viden og uddannelse (MA-URI massør) men derimod har til hensigt at tilføre dig ny viden (Cranio Sakral Terapi) vil du ikke kunne få fradrag herfor i din virksomhed.

Claus Fraussing Nielsen, cand.merc.aud.
Talium ApS - Regnskab og rådgivning

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anne,

Jeg er helt enig med Claus.

Du er i gang med at tilegne dig nye kompetencer, og dermed udvide dit kompetenceområde, og det har man (desværre) ikke fradrag for.

 

Tilmeldt 30. Oct 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for hurtigt svar!

Jeg har i så fald to nye spørgsmål: