Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg trække kursus fra i min enkeltmandsvirksomhed?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Oct 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer. :)

Jeg er uddannet MA-URI massør og har en enkeltmandsvirksomhed. I september er jeg startet på en uddannelse til Cranio Sakral Terapeut. I den forbindelse skal jeg på en del kurser, som i gennemsnit koster 5000 kroner stykket. Cranio Sakral Terapi er ikke en direkte videreuddannelse til MA-URI massør. De to uddannelser er i samme kategori og naturligvis i samme virksomhed, men behandlingsformerne kan ikke bruges i sammenhæng.

Kan jeg trække disse kurser fra i min indtjening på MA-URI massage? (Jeg har ingen indtjening på Cranio Sakral Terapi endnu)

Jeg er ikke RAB-godkendt. (Registreret Alternativ Behandler)

På forhånd tak.

Venligst,

Anne

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 313
Fra  Talium ApS Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Idet udgifterne ikke har karakter af en egentlig vedligeholdelse og ajourføring af din faglige viden og uddannelse (MA-URI massør) men derimod har til hensigt at tilføre dig ny viden (Cranio Sakral Terapi) vil du ikke kunne få fradrag herfor i din virksomhed.

Claus Fraussing Nielsen, cand.merc.aud.
Talium ApS - Regnskab og rådgivning

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anne,

Jeg er helt enig med Claus.

Du er i gang med at tilegne dig nye kompetencer, og dermed udvide dit kompetenceområde, og det har man (desværre) ikke fradrag for.

 

Tilmeldt 30. Oct 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for hurtigt svar!

Jeg har i så fald to nye spørgsmål:

- Når jeg har taget kursus 1 i Kranio Sakral Terapi (og gerne må tilbyde det i min klinik) kan jeg så trække kursus 2 fra? For så er det vel videreuddannelse i forhold til kursus 1?

- Hvis jeg kunne bruge Kranio Sakral Terapi i min MA-URI massage behandlinger, kunne jeg så trække det fra? Det kan man nemlig godt, jeg gør det bare ikke.

Venligst,

Anne

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anne,

Et kursus for at vedligeholde din eksisterende viden kan fradrages.

Et kursus, hvor du tilegner dig ny viden kan ikke fradrages.

ail:

- Når jeg har taget kursus 1 i Kranio Sakral Terapi (og gerne må tilbyde det i min klinik) kan jeg så trække kursus 2 fra? For så er det vel videreuddannelse i forhold til kursus 1?

Ja, som du selv nævner, så er kursus 2 videreuddannelse til kursus 1, og er dermed ikke fradragsberettiget.

ail:

- Hvis jeg kunne bruge Kranio Sakral Terapi i min MA-URI massage behandlinger, kunne jeg så trække det fra?

Nej, det er to forskellige kompetencer, som skal anvendes for at kunne udbyde begge dele.

CITAT fra dit 2. indlæg:

ail:

Hvis jeg kunne bruge Kranio Sakral Terapi i min MA-URI massage behandlinger, kunne jeg så trække det fra? Det kan man nemlig godt, jeg gør det bare ikke.

CITAT fra dit 1. indlæg:

ail:

...men behandlingsformerne kan ikke bruges i sammenhæng.

 

Bøjer naturens love sig efter, om det er muligt at få fradrag eller ikke?

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)