Først vil jeg side at du har ikke just valgt det nemmeste marked til din webshop :) Salg af børnetøj på nettet er et marked præget af meget, meget hård konkurrence. Der er Adwords og der er SEO (søgemaskineoptimering) Desværre er der ingen shortcuts. Det kræver tid og know-how (dvs. penge) at bruge disse effektivt, specielt i så konkurrencepræget et marked, som salg af børnetøj på nettet. Aminoerne kan godt komme med mange søgemaskineoptimeringstips, but in the end, så vil du have mindst 20 konkurrenter som gør præcis det samme som du, og som sandsynligvis har specialiserede fultidsansatte som udelukkende beskæftiger sig med at øge deres butikkers synlighed i Google. Online markedsføring kan altså blive et virkelig tungt og demotiverende foretagende for dig. Jeg ville starte med god gammeldags "word of mouth". Fortæl dine venner og bekendte om butikken og få dem til at fortælle deres venner og bekendte om butikken. Pres på, men på en venlig måde :) Et andet som du kan gøre er at tilmelde din butik til et reklamenetværk som f.eks. Partner Ads. De tager sig så af markedsføringen af dit produkt og du betaler f.eks. et beløb for hvert salg der går igennem Partner Ads. |
Hej Malene.
Der er helt sikkert potentiale i din shop. Dog er der visse ting, der skal overvejes/ ændres/ optimeres, før du bruger budget på AdWords og SEO. Men både AdWords og SEO er efter min mening et must for en webshop med børnetøj.
Dog har du allerede nu nogle produktområder, hvor du med fordel kan benytte AdWords.
Jeg laver gerne nogle AdWords kampagner til dig til 1-2 produktomnråder; UB. Så kan de se effekten af AdWords. De første 650 kr.,i rent AdWords budget, kan du ligeledes få med.
Ring på 6171 2111 eller send en mail på info@jatilroi.dk
Johannes