Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP Honoraret skal betales á conto månedsvis bagud ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Ballerup
Tilmeldt 23. Nov 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Boys n' girls,

Jeg sidder midt i en stor skoleopgave, jeg læser til bygningskonstruktør og jeg er i gang med at udarbejde en kontrakt mellem et firma og en klient.

Jeg har læst lidt her og der, ang. hvordan den nu skal se ud. OG under emnet 'udbetaling af honorar og udlæg' har jeg set mange eksempler på følgende sætning: 'Honoraret skal betales á conto månedsvis bagud'

og nu vil jeg bare gerne vide, Hvad betyder dette rent praksis??

Er der en som kan give mig et eksempel på 'Honoraret skal betales á conto månedsvis bagud' - Hvad vil de sige?? :)

Mvh
Kasper

Fra Herning
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 226
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

A Conto betyder at det er en forventet del af en samlet pris (f.eks. 120.000 for to måneders arbejde.)

en måneds a conto beløb vil så være 60.000

Et A Conto beløb vil så sige at det ikke er fast.. men at du sagtens kan fakturere for 129.000

hvis nu jeg starter arbejdet d. 1. Januar kan jeg først i Februar sende dig en regning på det arbejde jeg udførte i Januar.. deraf kommer bagudbetalt.

Håber det gav dig mere mening? :)

Fra Ballerup
Tilmeldt 23. Nov 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det gav utrolig meget mening! Og det giver også en rigitg god sammenhæng i resten jeg har skrevet! :D Tusinde tak for det!Yes

Fra Herning
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 226
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var da så lidt :)

Held og lykke med opgaven :)

Fra Ballerup
Tilmeldt 23. Nov 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige et tillægsspørgsmål

kan man formulere i en kontrakt 'Honoraret og udlæg skal betales á conto bagud' ? :) Så man dropper 'månedsvis' ?

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Så ville jeg nok ikke tage opgaven, for hvornår ville jeg så få mine penge når der kun står "bagud" ;-) er det om 1 måned eller 1 år. Jeg tror det skal stå meget klart ;-)

Fra Ballerup
Tilmeldt 23. Nov 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo det :) Tak..

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)