Salg er for mange en kæmpe udfordring, og en svær opgave at gå i gang med. Især kold kanvas (hvor man ringer til en kunde for første gang), kan for mange være grænseoverskridende og til dels ubehagelig.
Dette er blot nogle af det typiske spørgsmål der kan stilles til kold kanvas. Nøglen til at få bugt med ovenstående problemstillinger er forberedelse..
Selv bruger jeg et værktøj som jeg varmt kan anbefale, og som jeg har valgt at kalde for et "dialog skema".
Et "dialog skema" er et værktøj der bruges til at styre samtalen i den retning du ønsker, og giver svar når samtalen tager en drejning. Typisk når kunden kommer med svære indvendinger til dig og din virksomhed/produkt.
Du kan se hvordan skemaet er opbygget her..
Skemaet giver dig muligheden for at være forberedt på hvad kunden fortæller, og dermed hvordan du skal svare og styre samtalen. Skemaet opdateres i takt med dine egne erfaringer..
Få en ven eller kollega til at stille spørgsmål til dig og din virksomhed, så du har et udgangspunkt for dit skema.
Brug evt. tråden her til dialog om tips & tricks til salgs pitch og hvad der virker for dig..
Håber du får glæde af skemaet.. |
Super indlæg og skema Daniel!
Jeg bruger ikke selv kold kanvas. Jeg er ikke en stor nok sælger til at få en god konvertering via kold kanvas :=)