Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Klargøring af materiale til revisor

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Mar 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står overfor at skulle klargøre materiale til revisor, men hvad skal denne have?

Jeg er godt klar over hvad det overordnet set indebærer, men er der nogle som kan give et hurtigt praj og hjælpe med en slags tjekliste? Alt er efterhånden bogført etc.

Tak for hjælpen.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 10:34

Det kommer jo meget an på din situation. Hvis du allerede har en revisor tilknyttet, så er det jo selvfølgelig bedst at spørge ham/hende direkte.

Hvis vi skal komme med vores bud, så skal vi vide, om du driver et selskab, en personlig virksomhed, I/S, forening eller andet?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:36

Hej Jannik

Jannik Raun:

Jeg står overfor at skulle klargøre materiale til revisor, men hvad skal denne have?

Det nemmeste er at spørge din revisor, hvad han vil have. Han kan vel lave en tjekliste til dig.

Jeg plejer at lave tjeklister til mine kunder.

mvh

Henrik B

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 18:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Råbalance, finanskontoudskrifter, debitorsaldoliste, debitorforfaldsliste, debitorkontokort, kreditorsaldoliste, kreditorkontokort.

Ovenstående kan leveres som pdf, og har revisor adgang til dit bogføringssystem kan du evt aftale at han selv henter de nødvendige udskrifter.

Herudover:

Lønafstemning, herunder afstemning af skyldig a-skat m.v. Kopi af indbetalinger vedrørende A-skat m.v.

Anlægskartotek med dokumentation for til- og afgang. Herudover beregning af afskrivninger.

Afstemning af likvide konti og bankgæld m.v.

Lageropgørelse og afstemning. Evt pristest af værdiansættelsen, såfremt værdien er væsentlig.

Opgørelse af evt igangværende arbejder.

Opgørelse af evt hensættelsesbehov på debitorerne.

Dokumentation for efterfølgende indbetaling fra f.eks. de 5 største debitorer

Opgørelse af periodeafgrænsningsposter.

Dokumentation og værdiansættelse af evt. værdipapirer.

Kopi af momsangivelserne samt kopi af indbetalinger, og momsafstemning/momssandsynliggørelse.

Opgørelse af hensatte skyldige poster såsom revision m.v.

Kopi af underskriftssiderne fra sidste års regnskab og protokol.

Kopi af opgørelse fra SKAT vedrørende sidste år, og kvittering for evt indbetalalinger af skat.

Kopi af evt bestyrelsesmøde og generalforsamlingsreferater.

Listen er ikke udtømmende, men giver et "vink" om hvilket materiale der bl.a. er interessant for revisor. Hvorvidt du forsyner din revisor med alle disse oplysninger er også et spørgsmål om hvad du selv er i stand til og prioriterer at udarbejde. Det du ikke selv forsyner revisor med, tager han sig som regel betalt for at udarbejde/fremskaffe.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)