Omkring 1000-1200 kroner om måneden for en server på dansk jord med 500 GB+ trafik og fully managed tror jeg bliver svært, hvis ikke umuligt, at finde. Måske kan du finde en maskine til omkring prisen (EasySpeedy kan tilbyde noget i ca. den prisklasse, de er i Danmark) - men de er unmanaged. Du kan måske også finde en der vil manage din server for en slik om måneden, men det kan desværre hurtigt blive et dyrt bekendtskab hvis serveren f.eks. går hen og bliver syg. Der er rigtig mange, der selv mener at de sagtens kunne køre sådan en. For herre gud, at installere en apache, noget mysql og sådan - så spiller det da! Google kan jo hjælpe med det meste.. Og tja, det gør det da også i mange tilfælde, ihvertfald i en periode. Men hvad så hvis serveren går fuldstændig i kage og laver mystiske fejl? Eller hvad med backupstrategien, er der taget højde for angreb. F.eks. begår rigtig mange den fejl at de laver push baseret backup, hvor klienten reelt har mulighed for at slette den backup der ligger på backupserveren. Smart? Nej. Dumt? Ja, meget. (det beskytter tildels mod hardwarefejl eller brænd osv, men hvad hvis man får udbudne gæster, og klienten kan slette backupdata? - nåh ja, og så er sådan en sjældent tilgængelig 24/7. Alstå, med andre ord så tror jeg ikke du finder det du søger, i det prisleje du gerne vil betale. Een ting er 24/7 vagt, hvis noget går i kage, det har de fleste. Noget helt andet er 24/7 mulighed for almindelig support osv. Så lige umiddelbart - hvis du er glad for at være hos Hostnine, så ville jeg blive hos dem. |
Kasper:Hvor meget cpu-kapacitet bruger du nu? Måske en cloud server, hvor du kan skalere op og ned efter behov ville være interessant?
Jeg tror dog ikke, du får fully managed med i en dansk løsning i det prisleje. Men har du det hos Hostnine?
Hej Kasper,
Jeg ved ikke hvor meget CPU-kapacitet jeg bruger, men det som trækker tænder ud er www.minticker.dk, som genererer grafiske tickerer, der hentes hver gang en brugere genereret kode læses ind i f.eks. et forum. Har næsten altid en 8-10.000 backlinks hvoraf størstedelen altså er grafiske tickere.
Hvad betyder fully managed?
Dbh. Therese