Iværksætteri er mange ting - ihvertfald er der ingen grænser for hvad man begive sig ud i for at skabe en forretning - min egen datter er lige fyldt 11 - men i det tidlige forår ville hun have sig en bærbar computer og forsøgte at "narre" sådan en ud af den gamle (mig).
Svaret var "Nixen - du må spare op til sådan en!" - og så var gode råd pludselig dyre - men Anne-Sofie fik hurtigt en ide: Hun ville alliere sig med hendes farfar - for han laver masser af fuglekasser og foderbrætter - og sådan nogen var der garanteret penge i!
Hun indgik en deal med farfar - og har siden foråret promotet farfars fuglekasser og foderbrætter fra vores adresse (og den bærbare - den har hun fået).
Vi har en masse skæg ud af det - og senest med at lave nogle improviserede videoer ;-)
Hvor er det bare suverænt! Og en dejlig personlig salgsvideo. Hun skal nok komme frem i verden.
Omkring det med de 10 år, så rammer du ikke helt ved siden af. Jeg har selv lavet et ekspert-blog indlæg omkring hvornår jeg for første gang blev ramt af tanken, om at ville starte min egen virksomhed.
Jeg kender en iværksætter, der startede endnu tidligere.
Han brugte to kroner på et postkort med fire billeder af Tivoli. Så klippede han det i fire stykker og forsøgte at afsætte billederne enkeltvis for en krone stykket.
Det skaffede ham tilnavnet Peter Plat. Jeg ønsker din datter bedre held med iværksætterlivet.
Det er fordi at Amino-mor Anja er hende der regulerer hvornår ekspertblogs bliver lagt online. Det er et nyt tiltag for at undgå at det f.eks. ikke på én dag kommer 10 ny indlæg - og så er der stille i nogle dage efterfølgende - så hun regulerer det så de kommer i en jævn strøm.
Men det gør det dog lidt svært at lave et indlæg som har et hot emne eller på anden måde meget tidssvarende, da man så ikke vil kunne "time" hvornår man lægger indlægget op. Eller som nu, hvor jeg gerne ville have henvist til mit blotindlæg, men ikke kan gøre det.
Det er fordi at Amino-mor Anja er hende der regulerer hvornår ekspertblogs bliver lagt online.
Blev lidt klogere... eller gjorde jeg? Er ikke helt med på hvad hun skulle "godkende"; mit indlæg eller din kommentar...? ... eller var det en indskudt bemærkning til Anja om et andet af din egne indlæg VIA en kommentar på mit indlæg...?
Lasse
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Det er da super sejt. Thumbs up herfra, og lad hende da bare klø på i salgsbranchen, så kan det være du skal spørge hende om en bærbar computer næste gang
Blev lidt klogere... eller gjorde jeg? Er ikke helt med på hvad hun skulle "godkende"; mit indlæg eller din kommentar...? ... eller var det en indskudt bemærkning til Anja om et andet af din egne indlæg VIA en kommentar på mit indlæg...?
Jesper har øjensynligt skrevet et supergodt ekspertblogindlæg han gerne vil linke til i sin kommentar til dig, men det kan han ikke fordi Anja ikke har frigivet blogindlægget endnu.
Det er ihvertfald sådan jeg læser Jespers kommentar ;-)
Så det var ikke nogen hemmelig kode som jeg lige mente jeg skulle smide i dit indlæg Lars. Blot lige en bemærkning som bliver skiftet ud med et link når mit indlæg på et eller andet tidspunkt er frigivet.
Så det var ikke nogen hemmelig kode som jeg lige mente jeg skulle smide i dit indlæg Lars. Blot lige en bemærkning som bliver skiftet ud med et link når mit indlæg på et eller andet tidspunkt er frigivet.
Så giver din første kommentar jo lige pludselig mening ;-)
Lasse
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic