Hej. Vi er to personer der skal igang med noget import. vores samarbejdspartner vil sende os nogle prøver til at teste markedet. Derfor skal han bruge vores VAT nummer som er det samme som CVR nummer, og det får vi ved en momsregistrering så vidt jeg forstår? Nu er vi ved at udfylde startblanketten, og ved momsregistrering vil de vide hvornår momspligtige aktiviteter starter. Og det ved vi jo intet om endnu. Kan vi bare lave et gæt her eller hvad, har det meget at sige? Og disse prøver der bliver sendt skal de registreres fra vores side på nogle måder? Er der andet man skal være specielt opmærksom på? Vi står i fasen hvor vi skal ud og hapse nogle kunder. så vi har jo ingen økonomisk aktivitet endnu.. På forhånd tak. MVH Jacob og Signe (: |
VAT no. = momsnummer...IKKE CVR-nummer...Kanaloa:Hej.
Vi er to personer der skal igang med noget import. vores samarbejdspartner vil sende os nogle prøver til at teste markedet. Derfor skal han bruge vores VAT nummer som er det samme som CVR nummer, og det får vi ved en momsregistrering så vidt jeg forstår?
I har pligt til at momsregistrere jer når I rammer en årlig omsætning på DKK 50.000, men i jeres tilfælde er det nok smartere blot at gøre dette med det samme. Dette gør I ved at sætte tidspunktet for starten af jeres momspligtige aktiviteter snarligt. Så ja lav bare et gæt. Som udgangspunkt vil jeres første momspligtige aktivitet jo være når I køber eller sælger jeres første produkt.Kanaloa:Nu er vi ved at udfylde startblanketten, og ved momsregistrering vil de vide hvornår momspligtige aktiviteter starter. Og det ved vi jo intet om endnu. Kan vi bare lave et gæt her eller hvad, har det meget at sige?
I sidste ende er det jeres momsregnskab, der fortæller SKAT om jeres momspligtige aktiviteter - og det skal i naturligvis huske at holde.
Helt generelt vil jeg anbefale jer at tage kontakt til en revisor, idet I har alt for mange specifikke spørgsmål der vedrører netop jeres situation.Kanaloa:Og disse prøver der bliver sendt skal de registreres fra vores side på nogle måder?
Er der andet man skal være specielt opmærksom på? Vi står i fasen hvor vi skal ud og hapse nogle kunder. så vi har jo ingen økonomisk aktivitet endnu..
På forhånd tak. MVH Jacob og Signe (: