Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan er reglerne om eneforhandling?

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

MarianneCarl:
Ok Jens. Hvad så hvis det er uden for EU varene kommer fra??

Udenfor EU er det ikke EUs regler der gælder men det pågældende lands lov - der er ingen entydige svar. Spøggsmålet er så om der er andre end dig der har interesse i at tage denne sag op. Det er ikke ulovligt at parallelimportere, og det lyder ikke til at du giver så meget omsætning til din principal at det bliver alt om at gøre at beskytte dig.

Kort - hvis det er store industrielle anlæg eller produkter der kræver kæmpe specialviden så står du anderledes end hvis det er smykker du sælger. 

Reelt - hvis vidensindholdet/indsatsen er så lille at det kan sælges via en webshop så ville jeg aldrig som principal hjælpe dig. Du må antages at have bedre dækningsgrad og derfor bedre markedsmuligheder end dine lokale konkurrenter

Tilmeldt 21. Oct 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke sikker på jeg forstår alt hvad du skriver. Men jeg er måske bare ikke så hurtigWink Hvad mener du f.eks med "så ville du aldrig principal hjælpe mig" ?? Er du advokat eller hvad mener du egentligt?

Og syntes i skriver forskellige ting. At én ting er hvis det er import fra et EU land og hvis ikke, så sagen anderleds. Sagen er den, at det er et nyt brand, som jeg skal præsenterer herhjemme og som jeg skal videresælge engros. Og der dukker som skrevet, flere og flere op, som køber det uden for EU og ikke igennem mig. 

Jeg troede, at jeg kunne forlange, at produkterne blev købt af mig, nu jeg havde eneforhandlingen herhjemme, når det gælder import fra USA f.eks. Men så let er det åbenbart ikke. 

Jeg er ikke blevet klogere. Desværre...

Men tak for forsøget Smile

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)