Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgemaskiner?!

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 6. Dec 05
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Jeg håber dette er det rigtige forum til et spørgsmål om søgemaskineoptimering.
 
Jeg er nystartet med en virksomhed der beskæftiger sig med elektronisk dokumenthåndtering. I den forbindelse har jeg selvfølgelig lavet et website, og jeg gør hvad jeg kan for at få søgemaskinerne til at "elske" mit site.
 
Jeg er klar over at det kan tage noget tid, før man får gode placeringer, men hvad jeg ikke forstår, er at en konkurrerende virksomhed til min, ligger som nummer 1 på adskillige søgemaskiner med søgeordet "fakturahåndtering" (og andre).  Som enhver anden ville gøre (tror jeg) besøgte jeg sitet www.basware.dk for at se hvad de havde på deres site, der kunne sørge for sådan en god placering til dem. Noget overraskende finder jeg ud af, at de ikke har ordet nævnt én eneste gang på den side der linkes til, og at de hverken har ordet i titlen, beskrivelse eller keywords.
 
Hvordan *#!%#!?* kan det lade sig gøre??
 
 
Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

 
Så dukker denne side op som nr. 1: Biography of President George W. Bush
 
Hvis du kigger på den side så indgår ordet failure ikke ret mange steder der - selv om det måske burde - men den side ligger nr. 1 fordi der er tusindvis af links til siden på ordet failure.
 
Nu har jeg ikke været inde og se det selv - så det er bare et hurtigt bud - at du skal kigge lidt på hvilke sider der linker til dem og ikke mindst hvilke ord der bruges.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten har ret. Hvis du kigger i Googles cache af siden vil du se følgende information: Disse termer findes kun i links, der peger til denne side: fakturahåndtering - så, det ser ud til at de har været meget aktive med deres linkbuilding :)

Hvis du går ind på denne side: http://www.webuildpages.com/neat-o/ og taster deres domæne ind kan du se de fleste af de sider der linker til dem - og ja, der er rigtig nok en masse links med netop "fakturaåndtering" i linket. Så enkelt er det!
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Genial side Mikkel, tak ;)
Tilmeldt 6. Dec 05
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Karsten og Mikkel,
 
Ser man det, ser man det! Det er altid fedt at lære noget nyt.
 
Jeg var ikke klar over, at man kan få topplaceringer "bare" ved at have links til sit site. Troede også at det krævede et rimeligt indhold på siderne.
 
Jeg takker jer begge for jeres svar.
 
Er der nogen gode fif til hvordan man får mange til at linke til sit website?
 
Jeg kan se, at mange af de sider der linker til firmaet med ordet "fakturahåndtering" er meget ens, og de linker alle til de samme forskellige virksomheder. Hmm.. Ligner meget et genialt trick til at få gode placeringer?! Kan det være rigtigt?
 
 
 
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er desværre ingen simple tricks der virker universalt - hver ene case og marked er en ny situation. Og i de få situationer hvor der faktisk ER helt fantastiske "tricks" får du dem ikke at vide et et åbent forum som dette :)
Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 12/6/2005 8:16:46 PM Forfatter: Michael Fray
Er der nogen gode fif til hvordan man får mange til at linke til sit website?
Jeg kan se, at mange af de sider der linker til firmaet med ordet ''fakturahåndtering'' er meget ens, og de linker alle til de samme forskellige virksomheder. Hmm.. Ligner meget et genialt trick til at få gode placeringer?! Kan det være rigtigt?
 
Det kan sagtens være rigtigt - men det kan straks være noget sværre at få Google til at optage links -for de optager kun dem de finder relevante - bedst illustreret med din egen side:
 
Søgning hos Google på links til dig: =0
 
Søgning på Yahoo: =4
 
 
Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Ud fra hvilke parametre vælger google så de links der er relevante?

søger ligesindede i Sønderjylland

Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 12/7/2005 4:05:13 PM Forfatter: Jan Winum // Local Consulting.dk Ud fra hvilke parametre vælger google så de links der er relevante?

 
Det kan jeg desværre ikke give dig et entydigt svar på - men jeg ved der spekuleres i at Google bl. a. bruger www.dmoz.org til at bestemme emnerelation.
 
Og så er det min erfaring at hvis der linkes på relevante ord (inanchorlinks) så er chancen foroptagelse større. 
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi skal lige holde tingene adskilt - links og URLs er ikke det samme. Det første er en henvisning, det sidste er en resurse/webside.

Google "optager" ikke links - de følger links til resurser på nettet og indekserer så dem. Hvilke websites - eller resurser, de i sidste ende vælge at medtage i indekset er afhængigt at tusindvis af faktorer, men i reglen vil alle de almindelige websider de finder blive inkluderet.
 
dMoz har stort set ingen indflydelse på dette og Google anvender på ingen måde dMoz til "emneindeksering" (et fænomen som slet ikke findes!)
Side 1 ud af 3 (23 indlæg)