Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgemaskiner?!

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 12/7/2005 6:01:23 PM
Forfatter: Mikkel deMib
Hvilke websites - eller resurser, de i sidste ende vælge at medtage i indekset er afhængigt at tusindvis af faktorer, men i reglen vil alle de almindelige websider de finder blive inkluderet.




Hmm. Så må jeg spørge, hvad almindelige websider er? Almindelig hjemmesider inkluderer ikke Michael Frays side? Heeeelt forvirret.

søger ligesindede i Sønderjylland

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hans sider ER skam indekseret i Google. Så de HAR optaget dem!
Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay så er jeg om muligt endnu mere forvirret. Det skyldes nok min uvidenhed på området. De links Karsten postede tidligere i tråden, viser de ikke, at ingen af de links der er til Michaels resurse/webside er indekseret. Det er nok bare mig, der skal have det ind med skeer

søger ligesindede i Sønderjylland

Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan

Du kan altid søge på "site:domænenavn.dk" i Google - f.eks. "site:deltaecm.dk" Den søgning viser, hvor mange sider Google har indekseret (sådan cirka).

søger ligesindede i Sønderjylland

Tilmeldt 20. Apr 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 12/6/2005 3:23:45 PM Forfatter: Mikkel deMib
Hvis du går ind på denne side: http://www.webuildpages.com/neat-o/ og taster deres domæne ind kan du se de fleste af de sider der linker til dem - og ja, der er rigtig nok en masse links med netop ''fakturaåndtering'' i linket. Så enkelt er det!
 
Genialt link Mikkel. Den viser, at jeg har 8 backlinks - Desværre giver en link:www.luksusferiehuset.dk på Google mig kun ét backlink, som i øvrigt ikke findes via webuildpages.com.
 
Mvh
 
Claus Holm
Tilmeldt 6. Dec 05
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Interessent tråd jeg fik startet her. Det er altid rart at høre fra "profferne", og lære noget nyt.
 
Indekserer søgemaskiner også forskellige fora, lige som amino.dk ??
 
Hvis ja, vil det så give nogen som helst mening at have de "rigtige" links til sit eget site med i f.eks. sin signatur? Se min signatur hvis du er i tvivl om hvad jeg mener.
 
Tanken er, at vises f.eks. Google indekserer denne tråde vil der jo være flere gode links med de rigtige navne. Hvordan vil det blive modtaget af søgemaskinerne?
 
I må også lige sige til hvis I mener at det er på grænsens til spam. Så fjerner jeg mine links igen.
 
 
Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Spørgsmål 1:
Hvordan med tilbagevisende links. Jeg har hørt at de ikke er "så meget værd" som envejs links. Men nu har jeg hørt en der påstår at det er direkte skadeligt for os begge to i forhold til google, hvis han linker til mig, og jeg linker til ham. Er det rigtigt? Eller har det stadig en hvis effekt at have folk der linker til en, selvom man linker tilbage til dem?
Spørgsmål 2:
Hvor ofte ens side opdateres i google afhænger så vidt jeg kan se bl.a. af siden pagerank. Er dette rigtigt, og hvor ofte kan man ca. regne med at ens sider opdateres/optages i google når pagerank er mellem 0 (helt ny side) og 2?
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal forsøge at svare så godt jeg kan :)

Vedr. 1:
Envejs links er altid bedre, men tovejs links skader ikke i sig selv. problemet opstår hvis for stor en andel af de links du har er 1-1 tovejs links. Det virker simpelt hen for "planlagt" og kan give meget vel give dårligere resultater.
 
Vedr. 2:
Nej, PageRank er kun en ud af flere faktorer der afgører hvor ofte en side bliver gen-crawlet og opdateret i indekset. Det vigtigste element er faktisk hvor ofte indholdet på dine sider opdateres. Derfor crawles debatter, som Amino, som regel oftere end mere statiske sider.
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

dMoz har stort set ingen indflydelse på dette og Google anvender på ingen måde dMoz til "emneindeksering" (et fænomen som slet ikke findes!)


Hej Mikkel deMib Svendsen

Jeg har altid undret mig over, hvorfor jeg aldrig kunne
styre beskrivelsen af min hjemmesides "rodpunkt", dvs
http://www.grosen.com/index.html i et Google søgeresultat.

På Google ser beskrivelsen således ud:


(Eller se optagelsen på Google her: http://www.google.dk/search?hl=da&q=site%3Awww.grosen.com%2F&btnG=S%C3%B8g&meta=)

Denne beskrivelse passer på min gamle hjemmeside, dengang
jeg var freelance programmør! Men jeg vil jo hellere have,
at beskrivelsen kommer til at passe med nutiden, hvor jeg
i stedet har min egen virksomhed.

Forleden fik jeg af vide af en god ven, at dmoz.org var en
hjemmeside, som Google vægtede højt, og at det ville være
godt at have et link herfra til sin egen hjemmeside.

Jeg gik ind og kiggede og fandt til min store overraskelse
ud af, at jeg faktisk allerede var optaget her:





(Eller se optagelsen på dmoz.org her: http://dmoz.org/World/Dansk/Edb/Software/Software-_og_systemudvikling/)

Det der endvidere undrede mig, var, at her var teksten, der
beskriver det nuværende link til min hjemmeside, identisk
med den tekst som Google hele tiden sætter på som en
beskrivelse af min hjemmesides "rodpunkt" i et Google
søgeresultat.

Jeg ved dog ikke om årsagen til, at jeg ikke har kunne ændre
denne beskrivelse, skyldes, at Google evt. tager
beskrivelsen fra dmoz.org, og vægter den højere end min egen
hjemmesides beskrivelse? Det må tiden vise, eftersom jeg nu
har kontaktet redaktøren på det område på dmoz.org, hvor
linket til min hjemmeside er placeret, for at få ham/hende
til at ændre teksten til noget der passer med nutiden og
ikke min fortid som freelance programmør, men det tager
desværre lang tid at få gennemført.

Jeg skriver ikke dette indlæg for at påstå, at dmoz.org
har en stor eller lille betydning set ift. Google, men
ovennævnte kunne jo godt indikere, at der er noget om
snakken? Jeg skal nok forsøge at huske at vende tilbage
igen, hvis der sker noget nyt i "sagen"!

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Mere Dmoz.org..Når man tjekker linksne til flere af de sider som ligger højt indenfor min branche (mobildiskotek og underholdning) kommer der som regel en del sider op som bygger på dmoz.org''s katalog, derfor har det vel noget at sige i forhold til placeringen i google da det giver en række links til din side. Også fra andre sider end dmoz.org, eller er dette forkert opserveret?
Side 2 ud af 3 (23 indlæg)