Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontor eller kontorpavillon

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Græsted
Tilmeldt 24. Jun 10
Indlæg ialt: 23
Fra  Ikonet Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,
har været selvstændig 3 års tid efterhånden og det går nogenlunde. Jeg har masser at lave, men betalingerne er der ofte problemer med at få hentet hjem. Det er nu egentlig ikke grunden til dette indlæg, og dog... For det handler stadig lidt om økonomi.

Jeg er for længst groet ud af hjemmekontoret, med børn og kone på barsel. Jeg har fået et lille rum hos en ejendomsmægler. Det er dog ikke optimalt og derfor har jeg været på udkig efter alternativer. Jeg har fundet et fint kontor centralt beliggende i et industrikvarter, tæt på kunder og kontakter. Prisen er 950 kr./pr. m2. om året, inkl. varme og el + moms. Egentlig en fair nok pris, da det er fine omgivelser med køkken, toilet, mødelokale m.m.

MEN lige meget hvad så ender man med at punge omkring 25-30.000 ud om året for et kontor, hvor jeg i bund og grund kan udføre det samme web og videoarbejde, som hjemmefra.

Derfor har jeg overvejet om alternativet er at få opsat en kontorpavillon på min grund - så kan jeg forhåbentligt stadig arbejde uforstyrret.

Umiddelbart hælder jeg mest til kontoret. Det tænker jeg virker mest seriøst overfor særligt nye kunder, men måske tænker de også, at det i disse krisetider er fråds og at de kommer til at betale for det.

Jeg kommer stadig til at skulle arbejde om aftenen i et eller andet omfang og dér vil det jo være praktisk at man kan gå ud i haven, og slippe for at skulle synkronisere data på tværs af arbejdspladser. Derudover vil forsikringer, internet og telefon kun skulle betales ét sted.

Sådan en pavillon kan jo sættes i stand, få indsat store vinduespartier, males osv. og vel også afskrives...

Virker det for amatøragtigt at drive forretning derfra, eller skal man droppe hvad andre tænker og spare pengene til kontor?

Hvad siger I til det? :)

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:33

Har du brug for at få kontoret ud af hjemmet? Eller bare møde vigtige kunder under yderst professionelle forhold? Så er Regus løsningen, klik her og læs mere. 

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 20:21

Jeg følger absolut lige med her, for har gjort mig de samme tanker mange gange Smile

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 20:25

Jeg synes det lyder som en super god ide, du sparer også transporten på arbejde og hjem.

Plus du sparer penge, og så kan du jo gøre det billigere for kunderne, og det vil de nok sætte pris på, frem for dit fine (leje) kontor 

Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 20:35

Martin Christiansen:

Sådan en pavillon kan jo sættes i stand, få indsat store vinduespartier, males osv. og vel også afskrives...

Virker det for amatøragtigt at drive forretning derfra, eller skal man droppe hvad andre tænker og spare pengene til kontor?

Hej Martin,

Jeg arbejder selv hjemmefra med de for- og bagdele det fører med sig. En af mine (måske mit eneste  indtil videre) argumenter for at få kontor ude i byen har også været at det virker mere professionelt, men jeg har endnu til gode at have en kunde der har rynket på næse over at møder enten foregår i min stue eller hos dem.

Det kan selvfølgelig afhænge af hvor ens kunder findes. Hvis de er vant til at blive trakteret med middage til tusindvis af kroner, limousineservice etc., så er et hjemmekontor måske ikke det bedste.

Jeg vil dog vove at påstå at ingen vil rynke på næsen over en pavillon, den er vel ikke anderledes end hvis du havde et anneks på grunden?

Havde jeg muligheden, så ville jeg skaffe mig en gammel togvogn og sætte den fuldstændig i stand og lave kontor der. Det kunne være sjovt, sandsynligvis brugt 1000 gange før, men jeg ville stadig gerne!

Jeg er ikke så meget inde i priserne på de kontorer man kan leje på nærmest timebasis, men hvis du har det bedre med kontor væk hjemmefra til at afholde møder i, kunne du starte ud der, indtil du besluttede dig helt?

Med venlig hilsen

Tommy

Fra Græsted
Tilmeldt 24. Jun 10
Indlæg ialt: 23
Fra  Ikonet Skrevet kl. 22:34

Det lader til at man ikke skal tænke så meget over hvad folk synes om omgivelserne og have fokus på at sælge et godt produkt istedet.

Jeg er pt. ved at undersøge hvordan jeg kan få pavillonen transporteret og vigtigst, placeret på grunden. Der er et par luft-elledninger der hænger lidt uhensigtsmæssigt :)

Tak for input allesammen.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)