Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det store spring eller MLM

Side 4 ud af 5 (47 indlæg)
Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

AngryBird:
Keld, der er meget mere value i at starte en rigtig forretning, frem for MLM hvor du ikke aner hvordan det ender.

Nu har jeg ikke en alm. forretning, men hvis du kan sige mig en hvor du på forhånd kan sige hvordan det ender så vil jeg da gerne høre om det. 

Jeg er på ingen måde imod alm. virksomheder og håber ikke indlægget bliver taget som en krig med alle de super gode Almino iværksættere. Derfor kunne det en gang i mellem være dejligt at der kom ideer på tværs så vi hjælper hinanden.

Der hvor jeg ser muligheder er den store gruppe, som ikke har modet til at springe ud som 100 % erhvervsdrivende. De kunne bruge mlm som springbræt og lære det basale med regnskab mm og derved få fornemmelse om selvstændig er noget for dem.

En anden mulighed er alle de alm. erhvervsdrivende som har perioder med for lidt at lave. Det kunne være en butik som ikke har kunder og man bare sidder og venter. I sådan en periode er mlm en mulighed . 

Når en mlm'er går fra deltid til fuldtid er der også et hul som kunne bruges på et deltidsjob hos den alm. erhvervsdrivende. 

Vælger du det store spring så skal jeg nok lade være med at spænde ben for dig, hvis så bare du lader være med at splitte min bro ad.

Husk hvis begge grupper kommer over på den anden side så er alle vel glade. 

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Skrevet kl. 19:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Majbritt Jacobsen:

Keld - det har du da ret i - men man kan ikke på den måde sammenligne brancher på kryds og tværs. Det giver ikke mening.

Der er jo også ulemper ved MLM - for eksempel, at det man opbygger aldrig bliver ens eget.

Nej man kan ikke sammenligne fordi alm. erhverv ikke er alm. men spænder meget bredt, Det er nemmere at starte en isbutik end en købmand. I mlm er det i store træk lige nemt at starte i alle selskaber.  Men forskellen ligger i detaljer som produkter, aflønning og hvor seriøst firmaet er. 

Nej man ejer ikke selskabet med mindre der er aktier man kan købe. Men hånden på hjertet så er der vist mange firmaer hvor banken ejer den største andel. 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 19:29

jeg tror bare der er set for mange overskifter i MLM ,lille investering , bedre , og nu det store spring og lette penge , der er jo ikke det man har set jeg synes der er ærligt for MLM for i ønsker sikkert ikke debat om det i er bedre og billigere end alle der jo siges i jeres overskrifter og tekster.

Det kunne være lettere at forstå jeres budskab uden alle disse tillægges ord bruges. 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Skrevet kl. 19:48

Mikael christiansen:

eg tror bare der er set for mange overskifter i MLM ,lille investering , bedre , og nu det store spring og lette penge , der er jo ikke det man har set jeg synes der er ærligt for MLM for i ønsker sikkert ikke debat om det i er bedre og billigere end alle der jo siges i jeres overskrifter og tekster.

Det kunne være lettere at forstå jeres budskab uden alle disse tillægges ord bruges. 

Husk det er dig der siger lette penge. 

Dette fra din hjemmeside Skype-Wink

Danmarks førende stripbureau ...??? 

For mig er mit firma det bedste for hvis jeg ikke tror på det så var det jo helt hen i skoven.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 19:59

Keld_J:

Mikael christiansen:

eg tror bare der er set for mange overskifter i MLM ,lille investering , bedre , og nu det store spring og lette penge , der er jo ikke det man har set jeg synes der er ærligt for MLM for i ønsker sikkert ikke debat om det i er bedre og billigere end alle der jo siges i jeres overskrifter og tekster.

Husk det er dig der siger lette penge. 

Dette fra din hjemmeside Skype-Wink

Danmarks førende stripbureau ...??? 

For mig er mit firma det bedste for hvis jeg ikke tror på det så var det jo helt hen i skoven.

ja det bare et af eksempler hvad jeg har set af overskrift i MLM debattere , men din overskrift  der står det store spring  

reglerne på amino.dk  gør jeg siger intet hvorfor der står dette danmarks førende strip side

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 21:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

(Nedenstående er ikke specielt rettet mod dig Thomas - jeg bruger bare din udtalelse som eksempel) :-)

Thomas Frost:

Hej John

Jeg er generelt ret enig med dig og du siger helt rigtigt at sælgerne aldrig kan prøve alle produkterne, hvilket jo er korrekt. Men produkter jeg ikke kan afprøve selv, og dermed stå inde for, har jeg ikke lyst til at sælge til mine venner.

Den forklaring forstår jeg ikke, men man hører den tit. MLM er jo netop i høj grad kendetegnet ved, at du har stor viden omkring de produkter du sælger.

Selvfølgelig ikke lige så stor viden, som hvis du producerede produktet selv, men langt de fleste MLM-forhandlere benytter selv produkterne, på daglig basis. Og det er jo sandsynligvis også derfor, at MLM-folk ikke har noget imod at anbefale produkterne til deres omgangskreds/venner/familie.

Og en vigtig detalje er her ordet: anbefale!

Selvfølgelig render der nyudklækkede forhandlere rundt og taler familien i knæ fordi de er høje over deres nye forretningsmulighed - men det er jo ikke det, der NORMALT menes med at sælge til familie og venner.

Det, der menes er, at man ANBEFALER produkter til familie og venner. Ikke til samtlige familiemedlemmer og venner, men til dem, man mener vil have glæde/gavn/brug for produktet. Og konceptet er heller ikke, at de hovedkuls skal kaste sig med ind i ens nye forretningseventyr - eller at man skal tjene penge på dem. Konceptet er, at anbefale produkter, til dem man mener vil have glæde af produktet - hvad enten det så er moster Oda, eller en komplet fremmed. 

Skeptikere vil selvfølgelig sige, at MLM'ere sælger til venner og familie fordi de har lav moral - men hvis man sælger et produkt til fremmede, som man ikke vil være bekendt at sælge til dine venner - så vil jeg mene, at man har et lige så lavt moral kodeks - eller i det mindste et troværdighedsproblem. ;-)

Og så vil jeg da langt hellere høre om produktegenskaber fra en, der selv bruger produktet dagligt, end fra en TV reklame, hvor en amerikansk topmodel har fået 2 millioner kroner for at fortælle os, at dette er et suuuper produkt.

Jeg siger ikke, at den ene måde er bedre end den anden - men jeg foretrækker bare den personlige anbefaling - og jeg er ret sikker på, at det har de fleste heller ikke noget imod, når det kommer til stykket.

Derudover kan man ikke basere en MLM-forretning på kun at sælge til familie og venner - så den oldgamle indvending med, at MLM handler om at sælge til familie og venner burde vi vel snart kunne få udryddet?

En af grundene til, at mange nystartede MLM-forhandlere tager fat i fætter Hans og moster Oda, er fordi det er mindre angstprovokerende at afprøve sine afsætningsmetoder på folk man kender, i forhold til fremmede mennesker, hvis man ikke er vant til at sælge/drive forretning. 

Det er jo både MLM's styrke OG svaghed, at alle uanset baggrund kan starte op som forhandler. Nogle kaster sig ud i det uden en eneste forudsætning - og får succes, og andre kaster sig ud i nogen hovedrystende forsøg - som så tit ender på forsiden af BT eller Ekstra Bladet - men jeg mener ikke, at man kan klandre hele branchen for, at nogen engang imellem har en lidt uheldig tilgang til det at drive forretning.  Smile

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 22:18

Majbritt Jacobsen:

Keld_J:
Jo Jo men det er hånd øre og ikke noget der får nogen til at gå fra hus og hjem. 

Du kan da også starte en helt almindelig forretning op med "håndører" og uden at risikere at gå fra hus og hjem. Det er  da ikke noget der er unikt eller særligt for MLM

Det der menes med, at du starter en forretning for håndører er, at du får kundesupport til dine kunder, dropshippingmulighed, markedsføringsmaterialer, lager, logistik, salgstræning, webshop mv. med i pakken.

Så du får i princippet et komplet forretnings-setup for under kr. 5.000,-

De fleste forhandlere betragter derfor også forretningen som deres egen - men det er korrekt, at man ikke har 100% styr på alle faktorer, som hvis man oprettede sin egen produktion eller forretning - men det er jo så også deri valget bl.a. står - og som lidt er det Keld beskriver.

Vil man gå All-in med familieøkonomien eller forsøge sig med en mindre risiko, hvor man godt nok ikke har 100% styr på hele setup'et - men hvor man kan starte med det samme uden risiko.

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:27

starter man nu uden risiko , hvor blev den tid af , hvor 5000 kroner ikke er penge og arbejdes tid ikke er penge, det kan være flere 100.000 kroner der kan mistes vis bruger sin arbejdes dag i lang tid på det forkerte og ikke får overskud

Tid er penge dette er den meste værdi fuld ting , vis jeg arbejder andet arbejde hvad tjener jeg så.

Mange erhverv kan startes uden den store investering lige fra web designer stripper , til at have en webshop dog alle bruger tid og tid er penge alle samme kræver erfaring og det gør det også i MLM og kom nu ikke at sige at det ikke kræver tid 

Alt koster tid heri livet og jo lidt træt i boost op ad i er billigste at starte op i da vi begge ved det ikke er korrekt 

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 22:30

Thomas Frost:

Hej John

Jeg er generelt ret enig med dig og du siger helt rigtigt at sælgerne aldrig kan prøve alle produkterne, hvilket jo er korrekt. Men produkter jeg ikke kan afprøve selv, og dermed stå inde for, har jeg ikke lyst til at sælge til mine venner.

Jeg mener dog ikke helt du kan sammenligne med vores webydelser, da vi er udviklere ved vi netop alt om det vi leverer. Vi prøver i øvrigt heller at sælge til venner og bekendte.

Det jeg prøver at forklare dig er blot det skel der er imellem MLM og ikke-MLM folk og hvorfor det du synes er genialt, måske ikke er genialt i andres verden.

Hvis man ikke bryder sig om at sælge til venner og bekendte så kan MLM-folk bruge Buffet, Gates og alle mulige andre som eksempler og spørge om alt muligt åndssvagt, men det ændrer bare ikke noget. Jeg synes ikke der er noget forkert ved at at har lyst til at sælge til venner og bekendte, men lige gyldigt hvor god en forretningside det så måtte være er det ikke noget der passer til mig.

Jeg er ved i øvrigt ikke hvad det kolde og varme marked er, men vi reklamerer ikke for vores ydelser i vores personlige netværk.

Jamen du rammer jo hovedet på sømmet. Tager du fat i en erfaren MLM'er, så vil han sige at kan du ikke anbefale produkter og stå inde for dem udfra personlige erfaringer, så skal du nok finde noget andet.

Det er muligt at webudviklere ikke sælger til alt og alle..skal jeg ikke kunne udtale mig om. Men tager man til forskellige start op som selvstændig møder (events der er i kalenderen på amino, kbh. erhvervscenter osv) så vil ALLE sige at du skal selvfølgelig fortælle dit personlige netværk at du arbejder med noget andet. Men stadigvæk, så er jeg bare ikke enig med dig i at der er et personligt salg til sine venner og bekendte. Jeg har ikke noget jeg sælger videre. Hvis folk vil købe noget, så er det i firmaets webshop og jeg viser blot hvordan der handles.

Så kan du vælge at oversætte min klare besked til at jeg stadig sælger. At man bruger Buffet, Gates, Kiyosaki, er jo ikke ud fra at de taler positivt om at sælge til vennenetværket, men fordi i hvert fald Kiyosaki har sat sig grundigt ind i koncept. Og grunden til at jeg nævner dem er fordi der stadig er så mange der vrøvler om pyramidespil og ulovlig forrretning, og så kan man jo spørge sig selv om man virkelig tror de 3 ovennævnte ville have deres navne forbundet med noget der ikke er fuldt lovligt. Man kan endda se Martin Thorborgs svar på iværksættermessen. 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:36

Allan I:

Det er jo både MLM's styrke OG svaghed, at alle uanset baggrund kan starte op som forhandler. Nogle kaster sig ud i det uden en eneste forudsætning - og får succes, og andre kaster sig ud i nogen hovedrystende forsøg - som så tit ender på forsiden af BT eller Ekstra Bladet - men jeg mener ikke, at man kan klandre hele branchen for, at nogen engang imellem har en lidt uheldig tilgang til det at drive forretning.  Smile

Man kan  starte op  i mange erhverv uden nogle forudsætninger lille grundkursus i fitness er du fitness instruktørtur eller du kan være web designer eller sælger ,derved de begynder ikke de store penge at starte i mange erhverv , men i alt overdriv ikke jeg vil aldrig sige et sted er billigste at starte op i 

Side 4 ud af 5 (47 indlæg)