Nu har jeg ikke en alm. forretning, men hvis du kan sige mig en hvor du på forhånd kan sige hvordan det ender så vil jeg da gerne høre om det. Jeg er på ingen måde imod alm. virksomheder og håber ikke indlægget bliver taget som en krig med alle de super gode Almino iværksættere. Derfor kunne det en gang i mellem være dejligt at der kom ideer på tværs så vi hjælper hinanden. Der hvor jeg ser muligheder er den store gruppe, som ikke har modet til at springe ud som 100 % erhvervsdrivende. De kunne bruge mlm som springbræt og lære det basale med regnskab mm og derved få fornemmelse om selvstændig er noget for dem. En anden mulighed er alle de alm. erhvervsdrivende som har perioder med for lidt at lave. Det kunne være en butik som ikke har kunder og man bare sidder og venter. I sådan en periode er mlm en mulighed . Når en mlm'er går fra deltid til fuldtid er der også et hul som kunne bruges på et deltidsjob hos den alm. erhvervsdrivende. Vælger du det store spring så skal jeg nok lade være med at spænde ben for dig, hvis så bare du lader være med at splitte min bro ad. Husk hvis begge grupper kommer over på den anden side så er alle vel glade. |
Majbritt Jacobsen:Keld - det har du da ret i - men man kan ikke på den måde sammenligne brancher på kryds og tværs. Det giver ikke mening.
Der er jo også ulemper ved MLM - for eksempel, at det man opbygger aldrig bliver ens eget.
Nej man kan ikke sammenligne fordi alm. erhverv ikke er alm. men spænder meget bredt, Det er nemmere at starte en isbutik end en købmand. I mlm er det i store træk lige nemt at starte i alle selskaber. Men forskellen ligger i detaljer som produkter, aflønning og hvor seriøst firmaet er.
Nej man ejer ikke selskabet med mindre der er aktier man kan købe. Men hånden på hjertet så er der vist mange firmaer hvor banken ejer den største andel.