Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det store spring eller MLM

Side 2 ud af 5 (47 indlæg)
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maibritt,

Naturligvis !

Hvis talen falder på et emne der har berøring ja så ok, men ellers enig - Vi må ikke blive i rollen hele tiden der skal også slappes af !

Majbritt Jacobsen:
træder jeg ud af sælgerrollen

mvh john  

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 15:30

Hej Thomas,

Det er jo ikke muligt for nogen sælger at leve op til det du fremhæver her - bare tænk på dit eget produkt!
Web-site!

Det bygger på tillid til dig som leverandør da du jo ikke kan fremvise et produkt før det er udviklet og din kunde ved så ikke hvad det er kunden får før det er leveret. Når bortset fra at der jo ligger en beskrivelse af hvad det er I har aftalt og at du nok fremviser eks. !

Det samme i detailhandel og andre steder - tag en hvilken som helst forretning tror du sælgerne der kender/har prøvet alle produkterne!

Man kan kun stå inde for produktet ved at sætte sig ind deri og så selv anvende så mange af dem som det er muligt - her kommer Network Marketing ind da det er almindeligt, at man starter med at anvende produkterne selv forud for beslutning om at ville være forhandler så - ja - tillid og selv prøve er her nøgleord.

Thomas Frost:
man har lyst til at være sælger overfor sine venner.

Man arbejder på både det kolde og varme marked som Networker! - Ligesom alle andre gør det!

mvh

john 

mvh john sommer

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 15:43

Hej Michael,

Jeg ville nok ikke anvende det ordvalg uanset om jeg er leverandør til det kolde eller det varme marked!

Mikael christiansen:
bruger sine venner kan man manipulere da ven og ven er et tillid forhold

man "bruger" ikke sine venner eller nogen anden, man enten hjælper, er leverandør eller arbejder sammen eller .....

Men jeg kan godt følge dig - har arbejdet i nogle af landets største virksomheder og der udkæmpes mange kampe om position og indflydelse og her er kampene hårde når de er det, men der er jo ikke penge imellem - men men stillingskampen med kollegaer handler jo også om løn størrelse!

Vi kan nok finde mange flere eksempler på hvordan det nære ven-/bekendskab har fundet hinanden i samarbejde om forretninger og kolleger. Men naturligvis også set hvordan det kan smadre et samarbejde ven eller bekendt!

mvh

john

mvh john sommer

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 15:48

Først undre jeg mig over Morten Madsen retter overskriften fordi på den måde siger du på forhånd det er punkt 4 du skal vælge. Den tidligere overskrift .. ''Det stor spring'' var netop for at give folk et valg. 

Jeg siger ikke noget om det er nemt i nogen af punkterne heller ikke punkt 4 det handler om risiko.

Mht. at skille privat og job fra hinanden er det umulig. Det første folk spørger om efter vejeret er snakket igennem er: ''Nå hvad laver du så?  eller '' Hvordan går det med arbejdet'' eller ''Har du fået nyt job'' og er du tømmer så er der lige en snak om nyt tag eller carport. Men man skal ikke jage venner og familie men nye tilbud og godt fra havet. 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 15:50

Hej John

Jeg er generelt ret enig med dig og du siger helt rigtigt at sælgerne aldrig kan prøve alle produkterne, hvilket jo er korrekt. Men produkter jeg ikke kan afprøve selv, og dermed stå inde for, har jeg ikke lyst til at sælge til mine venner.

Jeg mener dog ikke helt du kan sammenligne med vores webydelser, da vi er udviklere ved vi netop alt om det vi leverer. Vi prøver i øvrigt heller at sælge til venner og bekendte.

Det jeg prøver at forklare dig er blot det skel der er imellem MLM og ikke-MLM folk og hvorfor det du synes er genialt, måske ikke er genialt i andres verden.

Hvis man ikke bryder sig om at sælge til venner og bekendte så kan MLM-folk bruge Buffet, Gates og alle mulige andre som eksempler og spørge om alt muligt åndssvagt, men det ændrer bare ikke noget. Jeg synes ikke der er noget forkert ved at at har lyst til at sælge til venner og bekendte, men lige gyldigt hvor god en forretningside det så måtte være er det ikke noget der passer til mig.

Jeg er ved i øvrigt ikke hvad det kolde og varme marked er, men vi reklamerer ikke for vores ydelser i vores personlige netværk.

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 15:53

Keld_J:

Først undre jeg mig over Morten Madsen retter overskriften fordi på den måde siger du på forhånd det er punkt 4 du skal vælge. Den tidligere overskrift .. ''Det stor spring'' var netop for at give folk et valg. 

Det er en intetsigende overskrift efter min mening. "Det store spring" - det fortæller jo intet om det tråden handler om? Jeg gik herind fordi jeg måske troede det handlede om at man nu tog springet som arbejdsslave, til selvstændig.

Men når det handler om at gå over en bro via MLM, så kan jeg ikke se hvad "det store spring" har med sagen at gøre.

Det er nemt at lave overskrifter som giver mange kliks.

Hvis nogen mener at "det store spring" passer fint til tråden her, skal de da være velkommende til at lave navnet om igen, uden at det vil røre mig det mindste.

Med Venlig Hilsen
Morten

PS. Jeg har nu rettet det lidt til, så "det store spring", stadig er i overskriften.

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Skrevet kl. 16:06

Thomas Frost:

Jeg ville vælge 5. 

Bygge en bro uden MLM. 

Jeg gider ikke det der med at rende og skulle sælge alt muligt crap til mine venner og bekendte. Så hellere bygge broen langsommere men satse på kvalitet og anbefalinger pga godt udført arbejde

Ja den mulighed findes også men dog ikke i alle brancher, Autoforhandler, butik i gågade eller produktionsvirksomhed o.s.v. her kræver SPRINGET en stor investering, som skal betales tilbage. 

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Skrevet kl. 16:08

Morten Madsen:
PS. Jeg har nu rettet det lidt til, så "det store spring", stadig er i overskriften.

Big Smile

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 16:08

Den udtalelse ville jeg være noget forsigtig med at anvende - Når nogen giver udtryk for at vide alt så bør alarmklokkerne ring.

Men det du mener er formentlig "kender til de løsninger i har erfaringer med!

Jeg har eks. på at WordPress SW også er så omfattende at det kan knibe for alle eksperterne at rumme det hel sådan uden ad - men det er flot at du kan ! 

Thomas Frost:
da vi er udviklere ved vi netop alt om det vi leverer.

Det du kalder et skel mellem den ene og den anden - genialt ikke genialt forstår jeg egentligt ikke- du har din vision og jeg min vision - fælles for os begge er jo, at vi kæmper for vor vision - jeg vil ikke nedgøre din forretningsvision blot fordi den adskiller sig fra min!

Og derfor vil jeg ikke udtale mig negativt om Web-udviklere - men ser mange der lystigt udtaler sig negativt om min forretningsform og min vision!

I erhvervslivet lærer man at det er ilde set at udtale sig negativt om andres virksomhed herunder konkurrenterne!

Der var en der sagde til mig engang:

Det er en god ide at skrive og lægge det skrevne i skuffen - og tag det så op i morgen og se det igen før du sender det ud!

Nedenstående ordvalg er nok ikke det bedst valgte når man forsøger at sælge sine opfattelser og holdninger og meninger! 

Thomas Frost:
spørge om alt muligt åndssvagt,

mvh

john sommer 

mvh john sommer

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 16:28