Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Robots.txt i "Site-søgning" - så har jeg set det med...

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

@Michael: Indekseringen af min robots.txt skyldes sikkert én eller flere af den slags tjenester på nettet, som du henviser til - der er nok ikke andre, der kan finde på at linke til en robots.txt.

@Gita: Det kan se sådan ud. Det virker dog lidt besynderligt, at Google vælger at annoncere den slags som en fejl, der hører under mit domæne. Jeg har bevidst fravalgt brugen af sitemap.xml, da jeg anser den for at være til større ulempe end til gavn, så der er ikke tale om en fejl fra min side.

Men, det er nok fordi Google RIGTIG gerne vil have os til at bruge XML-sitemaps, fordi de kan se en fordel i det for dem :o)

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Skrevet kl. 13:03

KTJ-Media.dk:
Meget smart tjekker, men den indeholder nu en del fejl må man sige. ...

Enig. Den er ikke videre retvisende. Ud over de ting, du nævner, kan den heller ikke spore Google Plus-knapper, og fortæller at jeg bør indsætte dem på mine sider - selvom de fleste af siderne faktisk allerede indeholder en Google Plus-knap :o)

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 13:17

Jesper Nerløe:
Det virker dog lidt besynderligt, at Google vælger at annoncere den slags som en fejl, der hører under mit domæne. Jeg har bevidst fravalgt brugen af sitemap.xml, da jeg anser den for at være til større ulempe end til gavn, så der er ikke tale om en fejl fra min side.

Det er også noget jeg bevidst har fravalgt. Woorank ser ud til at skrive at man har det selvom man ikke har det som standard.

Hvor finder du det med at Google annoncerer det som en slags fejl?

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1769
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 13:55

Jeg har oplevet et par gange, at google indeksere logfiler fra mit ftp program.

Så jeg vil tro, google napper alt med backlinks med i hatten.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Skrevet kl. 13:57

Gita Street:
Hvor finder du det med at Google annoncerer det som en slags fejl?

Google anser det åbenbart for at være et "problem" (som nævnt øverst i grafikken), at sitemap.xml ikke findes, selvom jeg aldrig selv har linket til filen (da den aldrig har eksisteret).

Jeg er klar over, at det blot skal tolkes som en almindelig 404-fejl, men det burde vægte højre, at URL'en aldrig har eksisteret på www.webhotel-tjek.dk end at en tilfældig webtjeneste vælger at linke til den som standard (uden at tage hensyn til om URL'en eksisterer eller ej).

Petitesse, I know ;o) Men, for mig at se virker det underligt, at Google ikke tager højde for det, og ligefrem vælger at kalde det for en fejl, når jeg alligevel ikke har mulighed for at gøre noget ved "fejlen" - Google meddeler ikke engang, hvor de har fundet linket, men antager per automatik, at det er en fejl på min hjemmeside at URL'en ikke eksisterer.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 14:02

Jesper Nerløe:
Jeg er klar over, at det blot skal tolkes som en almindelig 404-fejl, men det burde vægte højre, at URL'en aldrig har eksisteret på www.webhotel-tjek.dk end at en tilfældig webtjeneste vælger at linke til den som standard (uden at tage hensyn til om URL'en eksisterer eller ej).
Google kan jo af gode grunde ikke vide om en fil har eksisteret eller ikke, og slet ikke hvis nogen linker til den. Linker nogen til den må Google jo antage at den som udgangspunkt findes. Gør den så ikke det får de jo så fra din server en besked herom. Det virker nu meget logisk for mig

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 14:08

Der må være en, der har requestet den URL.

Jeg får ikke den fejl, men 404 på links jeg ikke har haft længe. Jeg tror der er nisser på spil :-) 

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Skrevet kl. 14:13

KTJ-Media.dk:
Google kan jo af gode grunde ikke vide om en fil har eksisteret eller ikke, og slet ikke hvis nogen linker til den. Linker nogen til den må Google jo antage at den som udgangspunkt findes. Gør den så ikke det får de jo så fra din server en besked herom. Det virker nu meget logisk for mig

Som sagt er jeg nede i petitesser ;o)

Men spørgsmålet er om det kan have en skadelig effekt, hvis Google anser det for en fejl på min hjemmeside, at andre linker til URL'er, der ikke eksisterer. Hvis det har en betydning, så vil det jo være forholdsvis let at bombardere en konkurrents hjemmeside med indgående links, hvor URL'en returnerer en "404 Not Found"-fejl.

Som vi jo allerede har været indenom i denne tråd (og som i forvejen ikke var en nyhed), så er Google jo ikke uden fejl (med reference til dit ikke-eksisterende subdomæne i Google's indeks).

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 14:21

Jesper Nerløe:

KTJ-Media.dk:

Som sagt er jeg nede i petitesser ;o)

Men spørgsmålet er om det kan have en skadelig effekt, hvis Google anser det for en fejl på min hjemmeside, at andre linker til URL'er, der ikke eksisterer. Hvis det har en betydning, så vil det jo være forholdsvis let at bombardere en konkurrents hjemmeside med indgående links, hvor URL'en returnerer en "404 Not Found"-fejl.

Som vi jo allerede har været indenom i denne tråd (og som i forvejen ikke var en nyhed), så er Google jo ikke uden fejl (med reference til dit ikke-eksisterende subdomæne i Google's indeks).

Jeg tror ikke på at de kan have en skadelig effekt for den side som returnere en 404 fejl. Det ville være noget ulogisk hvis det var tilfældet... Men det kan derimod have en skadelig effekt for den som linker til en 404 side, hvis der selvfølgelig er rigtig mange af den type links på samme hjemmeside.

Men det er ikke så skadeligt at det betyder det helt store, altså det er ikke noget der gør at siden kommer til at rangere noget lavere, kommer selvfølgelig an på hvor mange % af de udgående links som er døde.

Det er jo ud fra brugerens synspunkt man skal se på det, det er langt fra brugervenligt at henvise til en hjemmeside der returnere en fejlside, sådan vil Google også se det. Men det er ikke skadeligt for dig at folk ikke kan finde ud af at linke til filer eller sider.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 14:23

Jesper Nerløe:

Det er da bare om at få 301 Redirected de links så man får linkjuicen :-)

Nu har jeg i hvert fald lavet en 301 redirect fra http://streetpatrol.dk/sitemap.xml til http://streetpatrol.dk/sitemap/

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)