Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæner med PR3 uden backlinks?

Side 1 ud af 5 (43 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 98
Fra  Absalon Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige siddet, sådan lidt for sjov, og tjekket en konkurrent. Det kunne jo være man kunne lære noget.

Jeg finder så ud af, at de har 5 domæner, der peger (formentlig 301) på deres egentlige domæne. Jeg kan også se, at 2 af disse domæner har PR3, så der skulle jeg naturligvis lige tjekke backlinks.

Det underlige er bare, at der ikke er nogen. Hverken ved at søge på domænerne via Google, Yahoo Site Ezplorer, LinkAssistant eller SEO SpyGlass kommer der noget frem.

Så har jeg tjekket 5 forskellige steder, som alle siger, at de sider har PR3.

Det ene domæne: salonzonen.dk

Hvordan hulen kan det lade sig gøre? Overser jeg noget her?

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 18:48

Det lyder mærkeligt de andre tre ikke har "overtaget" PR3, når det er den de peger på. Måske er det fordi siden du tjekker det på ikke er blevet opdateret. 

"Formentlig 301" ...du kan tjekke det her. Jeg tror de tre andre måske så er 302 redirects.
http://www.webconfs.com/http-header-check.php

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 8. Dec 10
Fra  Absalon Skrevet kl. 18:55

Gita Street:
"Formentlig 301" ...du kan tjekke det her. Jeg tror de tre andre måske så er 302 redirects.
http://www.webconfs.com/http-header-check.php

Jeg kan kun tjekke 3 af dem, da de 2 sidste er med Ø. De 3 jeg kan tjekke er alle 301. Kun en af dem har PR3 de andre har ingen PR.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 19:04

Måske er der kun et domæne, der "arver" PR så...

Du får da gravet lidt i tingene :-)

I'd love to stay and chit chat, men jeg skal have Spaghetti Bolognese.  

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 19:27

Det virker utrolig underligt.. 

Ved ik om det kan lade sig gøre, men som Gita skriver, så måske siden de peger på den ægte PR3..

Men kan heller ik lige forstå i forhold til den ægte.. Den har 71 (ifølge site explorer) indbound links.. Det burde da ik være nok til at give en PR3? (afhænger selvfølgelig af kvaliteten af linksene, men stadig???)

I værste tilfælde bliver du jo bare nødt til at skrive en mail til din konkurrent for at spørge ;) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:29

Og god fornøjelse med det ;) Altså med Bolognesen!

Fra Esbjerg
Tilmeldt 8. Dec 10
Fra  Absalon Skrevet kl. 19:33

Kumuluzz:
I værste tilfælde bliver du jo bare nødt til at skrive en mail til din konkurrent for at spørge ;) 

Jeg tvivler lidt på, at frisørerne i den salon har nogen som helst idé om det.  ;-) 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Gita Street:

I'd love to stay and chit chat, men jeg skal have Spaghetti Bolognese.  

Ellers prøv denne Chili con Carne! Det er den bedste, som jeg nogensinde har smagt! 
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:52

Sød musik i mine ører - tak! :)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 20:50

Når man tjekker PR for 301 redirectede sider vil PR afspejle den side som der bliver 301 redirected til. ikke det domæne/side du tjekker for PR.

Folk glemmer lidt at 301 redirectede domæner, og de links som føre til 301 redirectede domæner ikke altid bliver set som et link til nogen af domænerne. Selvfølgelig bliver de talt som et link, men det er langt fra sikkert vi bare sådan kan se de links.

Et godt eksempel er at da jeg har lavet mit system som jeg har, kan det godt betale sig at linke til sider på mit domæne som ikke findes og derfor 301 redirecter til relevant side. Hverken Google, yahoo eller andre søgemaskiner har endnu opfattet det som et link og dermed vist at der er et link fra den kilde.

Men de ser det alligevel som et link til en URL/side og dermed giver det en værdi. Jeg oprettede for ikke ret lang tid siden (24 Jul 2011) http://www.ktj-media.dk/seo/, men fordi jeg jo gennem tiden havde linket til den url, selvom den ikke fandtes og dermed blev 301 redirectet over til den mest relevante side, var urlen blevet tildelt en PR5.

yahoo viste først hvor linkene kom fra da siden reelt set fandtes på domænet, og endda ikke alle links vises i yahoo, nok fordi de er ved at udfase det.

Husk, skal man tjekke links, fx via SEO spyglass, så vælg USA og alle de søgemaskiner som findes der, samt DK og de omkring liggende lande, så er man sikker på at man kan få fat i en helt del links. ellers tag brug af Sitexploration.com, som rent faktisk ser ud til at finde links uanset om de 301 redirecter eller ikke.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Side 1 ud af 5 (43 indlæg)