Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO spørgsmål fra advokaten - har du et fif eller en bemærkning, der er til at forstå...

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nogen af jer kender mig måske herinde. Jeg har en ekspertblog og har gjort mig en del på Amino de sidste par år.

Jeg har følgende problemstilling:

Jeg har startet et nyt website for ca. 1 måned siden - www.neminkasso.dk

(Dvs. jeg har haft sitet i et par år, og der har ligget lidt info om emnet fordi jeg ville reservere mig væremærkeretten. Men for en måned siden blev det kodet "rigtigt" i WordPress og fremstår som det fremstår nu)

Min tanke er ikke adwords. Jeg bruger tilstrækkeligt på søstersitet www.ditselskab.dk

Jeg har fået installeret Google Analytics, som er super spændende, og der kan jeg se, at antallet af besøgende varierer meget dagligt mellem "under 10" til "under 50".

Jeg kan se, at aktiviteter her på Amino giver masser af referencer, fx. i går skrev jeg et indlæg om sitets "gratis rykkerbrev" hvilket så medførte 48 besøg i går...

Mit spørgsmål er: er dette metoden. Skal man fortsat belave sig på konstant at være ude på "sociale netværk" som fx. Amino og få besøgende derfra. Har det en værdi. Her tænker jeg på søgemaskineoptimeringsmæssigt (langt ord) - altså selve det, at der kommer besøgende til sitet fra fx. Amino, Linkedin, facebook etc. etc. har det indflydelse på placeringen af sitet i google eller ej?

Når jeg f.x. søger på "rykkerbrev" på google (uden at være logget ind) så kommer "gratis rykkerbrev" op hos mig som nr 5. på side 1 - men er det reelt, eller er det bare fordi jeg har søgt masse af gange. hvis ja til det sidste, hvordan kan man så overhovedet selv vurdere, om ens tiltag har betydning på google - any comments.

Nu har I - i denne gruppe - sikkert fået dette spørgsmål tusinde gange, men bær over med mig, jeg er novice, og benyt lejligheden til rakke ned på en venlig advokat der i årevis har hjulpet iværksættere på vej  - eller i hvert fald prøvet på det. Geeked

Ser frem til svar..

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 12:04

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:
Mit spørgsmål er: er dette metoden. Skal man fortsat belave sig på konstant at være ude på "sociale netværk" som fx. Amino og få besøgende derfra. Har det en værdi. Her tænker jeg på søgemaskineoptimeringsmæssigt (langt ord) - altså selve det, at der kommer besøgende til sitet fra fx. Amino, Linkedin, facebook etc. etc. har det indflydelse på placeringen af sitet i google eller ej?

Ja, det har en stor effekt, så fortsæt du  bare med at poste links til dine sider via. Amino, Linkedin, facebook, twitter osv... indflydelse skulle blive endnu større fremover.

Når jeg f.x. søger på "rykkerbrev" på google (uden at være logget ind) så kommer "gratis rykkerbrev" op hos mig som nr 5. på side 1 - men er det reelt, eller er det bare fordi jeg har søgt masse af gange. hvis ja til det sidste, hvordan kan man så overhovedet selv vurdere, om ens tiltag har betydning på google - any comments.

Nej, den er godt nok, neminkasso.dk ligger nummer 5 på søgningen rykkerbrev, godt gået...:)

Tjek evt. med ungoogle hvis du vil være sikker på din placering.

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 12:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jacob.

Først svar på dit sidste spørgsmål.

Ja - du kan godt få et objektivt billede af dine egne placeringer i søgeresultatet - men ikke uden et par krumspring. Læs mere om Ungoogle eller Anonyme søgninger via Firefox/Chrome.

En holistisk tilgang til søgemaskineoptimering plejer at virke bedst.

Hvis vi antager at du allerede har godt og interessant indhold på dit website, så udbred kendskabet til din hjemmesides indhold til så mange muligt. Så linker folk helt naturligt til det, når det passer ind i en relevant sammenhæng.

Amino, LinkedIn og Facebook er allerede gode kilder til henvisningstrafik - og omend Facebooks links vist alle er nofollow (og dermed ikke giver direkte "linkjuice), så vil en naturlig variation i de indgående links til dit website i sig selv få Google til at se mere positivt på dit website.

Du bør dog også arbejde lidt med strukturen af dine egne sider.

http://www.webspear.dk/w/webside?url=http://neminkasso.dk/gratis-rykkerbrev

Fx. bør du skrive en bedre meta description og tænke lidt mere over hvordan du bedst udnytter sidetitlens 63-64 tegn ift. de søgeord, som du gerne vil findes på.

Mvh Troels.

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 12:57

Tak Koluda byg. den reference gemmes...

Tak Troels, jeg forstår 22% af dit svar Smile og giver det videre til nevøen, der har lavet sitet. Hvis han heller ikke forstår det, tager jeg fat i dig.. OK..

Supplerende spørgsmål:

Har den aktivitet, at brugere udøver på en webside betydning for søgemaskine optimering.

Baggrunden for spørgsmålet er følgende scenarie:

www.neminkasso.dk kan man således hente et gratis rykkerbrev. En stor procentdel af besøgende henter dette rykkerbrev ente fordi de har behov eller fordi det har interesse..

Spørgsmålet er altså om der søgeoptimeringsmæssigt er forskel mellem 1) 48 besøg, og 2) 48 besøg, hvoraf 5 - 10 henter et dokument.

Hvis det har betydning, taler det jo for at lægge hvad skal man sige praktisk anvendeligt indhold gratis til rådighed også på andre sites?

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 13:38

Hvis det har betydning, taler det jo for at lægge hvad skal man sige praktisk anvendeligt indhold gratis til rådighed også på andre sites?

Det vil umiddelbart være en dårlig idé at sprede dine guldkorn ud over for mange forskellige sites.

Du skal naturligvis ud og fortælle folk på flest mulige websites om dit nyttige materiale, men lad selve indholdet ligge på samme domæne.

Især hvis du havde tænkt dig at lægge samme tekst flere steder ville det være helt skidt.

Du vil blive straffet af Google pga. "Duplicate Content" (google kan ikke lide at samme indhold ligger flere steder på nettet) og du risikerer at ende op med en række placeringer på side 2-3 stykker i Googles søgeresultater frem for én god placering øverst på side 1 (ved kun at have informationen liggende et sted, så sikrer du at al "linkjuice" fra andre websites koncentreres mod en af dine sider).

Mvh Troels.

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 13:45

Tal Troels, forstået.

Men sig mig lige, ved du om der er (målbar) forskel på kvaliteten af et besøg som beskrevet, eller om det er uden betydning.

- eller er forskellen blot, at kan folk hente noget praktisk anvendeligt, så er det med til i et eller andet omfang alt andet lige at skabe mere trafik, hvis du forstår, hvorved der så alt andet lige er "forskel på kvaliteten"...

På forhånd tak

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 13:55

Men sig mig lige, ved du om der er (målbar) forskel på kvaliteten af et besøg som beskrevet, eller om det er uden betydning.

Jeg ved det ikke med garanti, men efter hvad jeg har læst mig til, så har det ikke betydning for din placering i søgeresultaterne om brugerne downloader en fil fra dit website eller ej.

Det har derimod betydning, hvis en bruger klikker sig ind til dit website via søgeresultatoversigten og umiddelbart derefter hopper retur til Google. I dette tilfælde vil Google antage, at dit website ikke var relevant og da Googles allerypperste mål er at præsentere brugerne for relevante søgeresultater, så vil det trække ned i det samlede regnestykke.

Så svaret på dit spørgsmål må vist næsten være, at der indirekte er forskel på kvaliteten af besøget.

Mvh Troels.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:10

For at sige det meget kort, så er der to ting der er vigtige:

1. Indhold - så brugbart for din kunder som overhovedet muligt, så meget som muligt og så unikt som muligt.
  2. Indgående links - så troværdige og så mange som muligt
Og så skal selve siden selvfølgelig være iorden ... men antager at det er nogenlunde iorden når du har fået sat en Wordpress op.
Men hvis du selv fokuserer på nr 1 og nr 2 så er det næsten ligegyldigt hvor mange hemmeligt tricks og seo fiduser dine konkurrenter kan, hvis dit indhold er bedre og du har flere links, så kommer du øverst.
De beskidte tricks er først afgørende idet du har en konkurrent som er ligeså dygtig som dig, altså hvor i ligger lige på indhold og links ... og til den tid har du råd til at hyre en hær af seo-aber der kan ordne det for dig :)
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 14:20

Hø hø, jeg har allerede råd til en flok SEO aber, men vil hellere anvende dem på vedligeholdelse på min SLK og rødvin Cool

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 14:27

Hø hø, jeg har allerede råd til en flok SEO aber, men vil hellere anvende dem på vedligeholdelse på min SLK og rødvin Cool

He he, blærerøv....Stick out tongue

Mon ikke vi alle vil det, der er jo en grund til vi laver det meste selv, netop for at spare lidt penge, det er først når man må erkende at man kommer til kort med sine SEO egenskaber, at man begynder at overveje at få SEO folk hen over, selvom det måske er en investering som hurtigt har tjent sig ind igen.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)