Nogen af jer kender mig måske herinde. Jeg har en ekspertblog og har gjort mig en del på Amino de sidste par år. Jeg har følgende problemstilling: Jeg har startet et nyt website for ca. 1 måned siden - www.neminkasso.dk (Dvs. jeg har haft sitet i et par år, og der har ligget lidt info om emnet fordi jeg ville reservere mig væremærkeretten. Men for en måned siden blev det kodet "rigtigt" i WordPress og fremstår som det fremstår nu) Min tanke er ikke adwords. Jeg bruger tilstrækkeligt på søstersitet www.ditselskab.dk Jeg har fået installeret Google Analytics, som er super spændende, og der kan jeg se, at antallet af besøgende varierer meget dagligt mellem "under 10" til "under 50". Jeg kan se, at aktiviteter her på Amino giver masser af referencer, fx. i går skrev jeg et indlæg om sitets "gratis rykkerbrev" hvilket så medførte 48 besøg i går... Mit spørgsmål er: er dette metoden. Skal man fortsat belave sig på konstant at være ude på "sociale netværk" som fx. Amino og få besøgende derfra. Har det en værdi. Her tænker jeg på søgemaskineoptimeringsmæssigt (langt ord) - altså selve det, at der kommer besøgende til sitet fra fx. Amino, Linkedin, facebook etc. etc. har det indflydelse på placeringen af sitet i google eller ej? Når jeg f.x. søger på "rykkerbrev" på google (uden at være logget ind) så kommer "gratis rykkerbrev" op hos mig som nr 5. på side 1 - men er det reelt, eller er det bare fordi jeg har søgt masse af gange. hvis ja til det sidste, hvordan kan man så overhovedet selv vurdere, om ens tiltag har betydning på google - any comments. Nu har I - i denne gruppe - sikkert fået dette spørgsmål tusinde gange, men bær over med mig, jeg er novice, og benyt lejligheden til rakke ned på en venlig advokat der i årevis har hjulpet iværksættere på vej - eller i hvert fald prøvet på det. Ser frem til svar.. |
Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:Mit spørgsmål er: er dette metoden. Skal man fortsat belave sig på konstant at være ude på "sociale netværk" som fx. Amino og få besøgende derfra. Har det en værdi. Her tænker jeg på søgemaskineoptimeringsmæssigt (langt ord) - altså selve det, at der kommer besøgende til sitet fra fx. Amino, Linkedin, facebook etc. etc. har det indflydelse på placeringen af sitet i google eller ej?
Ja, det har en stor effekt, så fortsæt du bare med at poste links til dine sider via. Amino, Linkedin, facebook, twitter osv... indflydelse skulle blive endnu større fremover.
Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:Når jeg f.x. søger på "rykkerbrev" på google (uden at være logget ind) så kommer "gratis rykkerbrev" op hos mig som nr 5. på side 1 - men er det reelt, eller er det bare fordi jeg har søgt masse af gange. hvis ja til det sidste, hvordan kan man så overhovedet selv vurdere, om ens tiltag har betydning på google - any comments.
Nej, den er godt nok, neminkasso.dk ligger nummer 5 på søgningen rykkerbrev, godt gået...:)
Tjek evt. med ungoogle hvis du vil være sikker på din placering.