Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brugervenlighed vs. tabt indtjening

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 07:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Som konsekvens af Panda-updaten er det tilsyneladende en god ide at fjerne fællesnævneren med landing sites og spam - nemlig mange annonce-enheder og aggressiv annonce-opsætning. Da google tilsyneladende har svært ved at differenciere mellem godt og dårligt indhold på denne type sider, er det bedst at bruge færre annonce-enheder og mindre agressiv annonce-opsætning!

Brugervenligheden ser ud til at være vejen frem.

Problemet på kort sigt er, at færre annonce-enheder vil reducere indtjeningen. Hvordan løser man dette dilemma?

j

  • Skal man tage tabet nu og ændre hjemmesiden velvidende, at det på lang sigt betaler sig?
  • Eller er det bedre at vente indtil, at senere panda-opdateringer har derangeret hjemmesiden så meget, at indtjeningen er lavere end hvis man lå nummer et med en mere brugervenlig hjemmeside?
Hvilken af de to muligheder er mest hensigtsmæssig?

Elektriker i Odense

Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber, at nogle kan komme med nogle gode svar Wink

Elektriker i Odense

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange gør som du gør, det er letteste 

Alle sider der er nye domæner får et boost i starten derved vis laver meget links derinden vil du nomalt ´komme højt op på kort sigt da alle skal have en chance 

Det er dig der må bedømme om den kortvarig boost og flere klik er vejen frem 

Dog vis sker flere og flere åbner sider tænker kun med links ud , bliver boost du ligger højt kortere og kortere tid

Derved ville jeg lave en side , der ligger højt mere end en uge og også men også liggere lavere vis havde lavet den bedste side fra start

Ved god sidde opnår du flere fordele 

Flere vil linke til da siden er god 

mere tekst på siden gør google har mere tekst at se på du kommer højt op med flere ord

jeg ville satse på den gode , side da fremtiden jo nok peger mod sådanne sider måske i fremtiden bliver kortere og kortere chance de får, altså de sider er kun næsten links ud 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Brandt:

Som konsekvens af Panda-updaten er det tilsyneladende en god ide at fjerne fællesnævneren med landing sites og spam - nemlig mange annonce-enheder og aggressiv annonce-opsætning. Da google tilsyneladende har svært ved at differenciere mellem godt og dårligt indhold på denne type sider, er det bedst at bruge færre annonce-enheder og mindre agressiv annonce-opsætning!

Brugervenligheden ser ud til at være vejen frem.

Problemet på kort sigt er, at færre annonce-enheder vil reducere indtjeningen. Hvordan løser man dette dilemma?

j

  • Skal man tage tabet nu og ændre hjemmesiden velvidende, at det på lang sigt betaler sig?
  • Eller er det bedre at vente indtil, at senere panda-opdateringer har derangeret hjemmesiden så meget, at indtjeningen er lavere end hvis man lå nummer et med en mere brugervenlig hjemmeside?
Hvilken af de to muligheder er mest hensigtsmæssig?

Først og fremmest kommer det jo an på hvilken hjemmeside der er tale om, jeg tror ikke på at man bare kan sige at sådan skal man gøre med alle hjemmesider. Derfor kunne det være godt at se det site som du snakker om.

Yderligere kunne det også være godt at vide hvor stor en indtjening du har nu, hvis ikke her i tråden, så via PB.

Men jeg personligt ville til hver en tid vælge den langsigtede og sikre vej, men allivel bruge den knowhow som jeg har når vi snakker om hvor langt man kan gå i forhold til SEO.

Mit udgangspunkt ville ikke være at skabe en hjemmeside som der skal have indtjening, men mit udgangspunkt ville altid være at skabe en hjemmeside med værdi, derefter kommer indtjeningen når der er skabt værdi. Det er den metode jeg vil anbefale alle, da det virker. Og så selvfølgelig når man så gerne vil have indtjening skal man ikke blive grisk og overplastre siden med reklamer, det ser både dumt ud, og det er ikke brugervenligt på nogen måde. 2 reklamer burde være mere end rigeligt, rigtigt placeret vil de helt sikkert skabe endnu større værdi end den man oplever med en overplastret hjemmeside.

I de sager hvor man jo lever godt af annoncer, har man jo også flere hjemmesider hvor disse annoncer er på, eller det er i hvert fald det billede jeg har af den branche. Kender ikke nogen som kun har en enkelt eller 2. Men der kan man jo starte med den som har lavest indtjening og så gøre den helt perfekt. Gør man det rigtigt, opfatter Google det hurtigt og placeringer vil stige hurtigt også. ydermere tvivler jeg på at der ikke allerede er lagt en helt del arbejde bag en sådan side, så det vil jo bare være endnu mere positivt for en sådan hjemmeside. så jeg tror ikke på at indtjeningen vil falde helt så meget som du måske frygter.

Men alt i alt, ville jeg jo nok vælge den vej som skaber den bedste kvalitet for brugeren, alene af den grund at jeg ikke selv har noget imod at tabe lidt på at vinde endnu mere i sidste ende. Det er jo egentlig det man også kunne kalde investering :)

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Aug 09
Indlæg ialt: 204
Fra  TEZZO Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Brandt:

Problemet på kort sigt er, at færre annonce-enheder vil reducere indtjeningen. Hvordan løser man dette dilemma?

j

  • Skal man tage tabet nu og ændre hjemmesiden velvidende, at det på lang sigt betaler sig?
  • Eller er det bedre at vente indtil, at senere panda-opdateringer har derangeret hjemmesiden så meget, at indtjeningen er lavere end hvis man lå nummer et med en mere brugervenlig hjemmeside?
Hvilken af de to muligheder er mest hensigtsmæssig?

Det er svært at svare på, og har læst adskillige udtalelser omkring at den nye Panda update er svær at gøre sig klog på, da det i manges øjne er de forkerte sider der er blevet ramt i denne omgang. Så jeg slår koldt vand i blodet og afventer ved der sker den kommende tid, og ser om det ikke retter sig op igen.
Men det er klart at stiger besøgstallene ikke igen, så skal man selvfølgelig gøre noget. Hvor lang tid man skal give Pandaen til at finde sig til rette, tør jeg ikke spå om.

Panda eller ej, så er det altid en god ide at ens landingssider er brugervenlige. Jeg er af den klare overbevisning at brugervenlig landingsside med tydelige call-to-actions konvertere meget bedre end en side klistret til med kampagner.

Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det gode svar Smile

Jeg er helt enig i, at det i første omgang handler om at skabe en hjemmeside med værdi, som så senere kan generere indtjening.

Mit problem er ligesom så mange andre, at jeg ikke har råd til at gå på kompromis med google's nye algoritme, da jeg vil tabe så meget i indtjening, at jeg bliver nødt til at finde mig et job.

Tja, det er et stort dilemma for mig! Hvad ville du gøre i min situation?

KTJ-Media.dk:

Anders Brandt:

Som konsekvens af Panda-updaten er det tilsyneladende en god ide at fjerne fællesnævneren med landing sites og spam - nemlig mange annonce-enheder og aggressiv annonce-opsætning. Da google tilsyneladende har svært ved at differenciere mellem godt og dårligt indhold på denne type sider, er det bedst at bruge færre annonce-enheder og mindre agressiv annonce-opsætning!

Brugervenligheden ser ud til at være vejen frem.

Problemet på kort sigt er, at færre annonce-enheder vil reducere indtjeningen. Hvordan løser man dette dilemma?

j

  • Skal man tage tabet nu og ændre hjemmesiden velvidende, at det på lang sigt betaler sig?
  • Eller er det bedre at vente indtil, at senere panda-opdateringer har derangeret hjemmesiden så meget, at indtjeningen er lavere end hvis man lå nummer et med en mere brugervenlig hjemmeside?
Hvilken af de to muligheder er mest hensigtsmæssig?

Først og fremmest kommer det jo an på hvilken hjemmeside der er tale om, jeg tror ikke på at man bare kan sige at sådan skal man gøre med alle hjemmesider. Derfor kunne det være godt at se det site som du snakker om.

Yderligere kunne det også være godt at vide hvor stor en indtjening du har nu, hvis ikke her i tråden, så via PB.

Men jeg personligt ville til hver en tid vælge den langsigtede og sikre vej, men allivel bruge den knowhow som jeg har når vi snakker om hvor langt man kan gå i forhold til SEO.

Mit udgangspunkt ville ikke være at skabe en hjemmeside som der skal have indtjening, men mit udgangspunkt ville altid være at skabe en hjemmeside med værdi, derefter kommer indtjeningen når der er skabt værdi. Det er den metode jeg vil anbefale alle, da det virker. Og så selvfølgelig når man så gerne vil have indtjening skal man ikke blive grisk og overplastre siden med reklamer, det ser både dumt ud, og det er ikke brugervenligt på nogen måde. 2 reklamer burde være mere end rigeligt, rigtigt placeret vil de helt sikkert skabe endnu større værdi end den man oplever med en overplastret hjemmeside.

I de sager hvor man jo lever godt af annoncer, har man jo også flere hjemmesider hvor disse annoncer er på, eller det er i hvert fald det billede jeg har af den branche. Kender ikke nogen som kun har en enkelt eller 2. Men der kan man jo starte med den som har lavest indtjening og så gøre den helt perfekt. Gør man det rigtigt, opfatter Google det hurtigt og placeringer vil stige hurtigt også. ydermere tvivler jeg på at der ikke allerede er lagt en helt del arbejde bag en sådan side, så det vil jo bare være endnu mere positivt for en sådan hjemmeside. så jeg tror ikke på at indtjeningen vil falde helt så meget som du måske frygter.

Men alt i alt, ville jeg jo nok vælge den vej som skaber den bedste kvalitet for brugeren, alene af den grund at jeg ikke selv har noget imod at tabe lidt på at vinde endnu mere i sidste ende. Det er jo egentlig det man også kunne kalde investering :)

MVH Kim

Elektriker i Odense

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Brandt:

Tak for det gode svar Smile

Jeg er helt enig i, at det i første omgang handler om at skabe en hjemmeside med værdi, som så senere kan generere indtjening.

Mit problem er ligesom så mange andre, at jeg ikke har råd til at gå på kompromis med google's nye algoritme, da jeg vil tabe så meget i indtjening, at jeg bliver nødt til at finde mig et job.

Tja, det er et stort dilemma for mig! Hvad ville du gøre i min situation?

Lad mig spørge på en anden måde, hvor meget taber du på nuværende tidspunkt hvor Google nu har opdateret deres algoritme?

og hvor mange hjemmesider har du som er ramt, og ikke mindst hvor stor indtjening har du på de forskellige sider.

Hvilke hjemmesider er der tale om.

igen skriv på PB hvis det ikke er noget du vil ud med til offentligheden.

Grunden er at der for mig ikke ville være noget som kunne ryste mig, forstået på den måde at jeg har prøvet at tabe rigtig mange penge "godt nok ved at en kunde snød mig lige op til julen" men der taler vi altså om flere hundrede tusinde kroner som jeg ikke så skyggen af, og dumt nok havde jeg købt lejlighed til et par millioner, og jeg kunne intet gøre for at få de penge hjem. Ja min juleaften var ikke helt så god det år.

Men det fik mig ikke til at tænke, nu skal jeg tage mig et job, det fik mig derimod til at kæmpe endnu mere for succes, og tænke de skal sq ikke få mig ned med nakken, og ja det hjalp altså, og selvfølgelig lige stramme op på nogle kontrakter og procedure.

Det er det jeg mener med at hvilken vej du skal gå, kommer stort set an på hvor meget du vil arbejde på at få succes, vil du ikke gøre andet end bare at gøre dine hjemmesider mere brugervenlige, ja så er det nok ikke den vej du skal tage. Men vil du derimod arbejde dag og nat på at skabe den bedste side på markedet, lave SEO og alt hvad der nu høre til i større stil end det du gør, som en vis hr Michael ville sige det. Ja så kan du sagtens tage den vej. Få så vil tabet ikke være så stort.

Men men, alt det kan man jo først vurdere fuldt ud, når man ser det du har, både sider og tal.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Sats på det unikke men det kan lyde som om du har for mange sider måske 1000 vis hvor du har satset på det kortvarig boost de skal bare ligges mere tekst på derved kommer de op igen

kan være hårdt arbejde men sådan er vis du ønsker fast høj placering på google

kan være du har mange udgifter men så skal man tænke sig om før man køber så mange sider

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim.

Tak for venligheden! Der er tale om en informationsside, som er bygget op som en portal - dvs. hundredvis af undersider, som hver især udgør et emne med unik indhold. Emnet er kæledyr. Indtjeningsmæssigt er jeg faldet ca. 25 %!

Mine google-adds er agressive med en stor annonce-enhed øverst og yderligere 4 flere annonce-blokke. Jeg har tilføjet sociale medier.

Elektriker i Odense

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Brandt:

Hej Kim.

Tak for venligheden! Der er tale om en informationsside, som er bygget op som en portal - dvs. hundredvis af undersider, som hver især udgør et emne med unik indhold. Emnet er kæledyr. Indtjeningsmæssigt er jeg faldet ca. 25 %!

Mine google-adds er agressive med en stor annonce-enhed øverst og yderligere 4 flere annonce-blokke. Jeg har tilføjet sociale medier.

vis kun er en side er der ingen problemer med at lave siden mere unik , jo kræver arbejde , men tid er penge og når man tænker at du tjener flere penge ved at lave siden mere unik på langt og kortsigt er det bedste at lave det nu

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)