Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad tjener en restaurant på en menu?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 11. Mar 11
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle, jeg ved ikke om der er nogle restaurant kyndige her på sitet, men mon ikke:-)

Mit spørgsmål lyder helt simpelt, er der nogle der ved hvad avancen på en gennemsnitlig cafe burger menu til 100-120 kr på en normal cafe? Ved jo det er drikkevarene de tjener mest på.

Mit spørgsmål bliver stillet fordi jeg undrer mig over at alle de sider der kan overleve ved at sælge restauranterne til 50 %. Downtown, sweetdeal osv.

Hvordan kan der blive ved med at dukke sider op der tilbyder dette, og er markedet dødt nu?

Mvh, Andreas

Mvh, Andreas Baran

Find billige madopskrifter på Su-mad.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det utrolig svært, at sige noget generelt, da der er en masse faktorer, som spiller ind... Det er blandt andet leverandør aftaler, råvarer i den færdige burger, tidsforbrug osv.

Men en restaurant skal have en DB på 80% af salgsprisen, før den kan løbe rundt...

Hvem siger at restauranterne overlever via Downtown, Sweetdeal mm? Mon ik det er en billig måde at brande sig på? En annonce vs en oplevelse, hvor de endda kan tjene penge på oplevelsen!

Når du driver et sted med fødevarer, så er den ultimative reklame, at lade folk prøve smage dine produkter. Det kan ingen avisannoner, banners eller radio reklamer slå... 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 11
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Med DB 80% mener du at hvis en ret koster 100 kr hos restaurenten, vil den koste 20 kr at producere??

Og tak for svar..

Mvh, Andreas Baran

Find billige madopskrifter på Su-mad.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Baran:

Med DB 80% mener du at hvis en ret koster 100 kr hos restaurenten, vil den koste 20 kr at producere??

Hvis en ret koster 100 kr på en restaurent, så vil den typisk (nogle tjene mere andre mindre, men dette er et godt gennemsnit) koste 20 kr i råvarer. Dvs din burger koster 20 kr at lave all inclusive...

DB skal så dække løn, husleje, varm og strøm, maskiner/køkkenudstyr osv...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)