Jeg har lige læst indlægget og det jeg har lært er at du muligvis er en rar person der gerne vil have man siger tak til dig når du hjælper med noget. Det er faktisk kun sidste afsnit der giver mig lidt, resten er mere bare en reklame for dig selv, hvilket kan være fristende at bruge et blogindlæg til, men husk at folk højst sandsynligt ikke læser dit næste indlæg hvis det ikke indeholder mere end ovenstående.
Du kan slippe af sted med sådan et indlæg hvis du har en historik med mange seriøse indlæg eller er en kendt personlighed. Men som nystartet blogger skal du gå benhårdt efter noget folk kan bruge fremfor en lille historie om din store hjælpsomhed og en henstilling til at arbejde gratis.
EDIT: Men stadig fedt du prøver blogformatet af, bliv ved med det
Jeg har lige læst indlægget og det jeg har lært er at du muligvis er en rar person der gerne vil have man siger tak til dig når du hjælper med noget. Det er faktisk kun sidste afsnit der giver mig lidt, resten er mere bare en reklame for dig selv, hvilket kan være fristende at bruge et blogindlæg til, men husk at folk højst sandsynligt ikke læser dit næste indlæg hvis det ikke indeholder mere end ovenstående.
Du kan slippe af sted med sådan et indlæg hvis du har en historik med mange seriøse indlæg eller er en kendt personlighed. Men som nystartet blogger skal du gå benhårdt efter noget folk kan bruge fremfor en lille historie om din store hjælpsomhed og en henstilling til at arbejde gratis.
EDIT: Men stadig fedt du prøver blogformatet af, bliv ved med det
Du har ret Thomas, må hellere dele udaf noget folk kan lære noget af..
Men ellers tak for den gode feedback og de rare ord.
- Emil
Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.
Der er forskel på at undervise og belære. Belære er når det kun er ens holdning man forsøger at presse over andres hoveder, uden egentlig begrundelse. Faktisk synes jeg du, ironisk nok, selv netop ikke overholder dine egne tre bud der.
Oprah Winfrey sagde vist engang: "Don't give me advice - give me facts!"
Jeg synes det var et supergodt blogindlæg, men jeg var for træt til at skrive en respons på det. Det ændrer dog ikke på at det her blogindlæg gav mig noget. Det belærte mig ikke. Belæring her definerer jeg som "gode råd" som dækker over en anden persons holdninger fremfor facts, og er til for at vise sig fremfor at lære fra dig. Jeg er enig det underliggende budskab om at "værdi" er vigtigt. Værdi er så forskelligt fra person til person. Der er også værdi i at kunne belære en anden, så man kan fremstå som lærer, men der er også værdi i at få andre til ikke at føle sig alene om et problem, eller endda spørge dumt så andre kan føle de kan få en chance for at fremstå hjælpsomme, søde og vigtige fordi de kan svare på et spørgsmål.
Det sidste er ikke noget jeg finder på. Jeg har hørt det til en forelæsning om sociale medier. De handler meget om selvfremstilling. Og der har indlægget bestemt ikke dumpet. Det gav dig chancen for at kloge dig - og mig ditto ;-)
Her på Amino er der også en Jante-tæsker sektion. Den har jeg selv glædet mig til at kunne skrive i - og der var mange der var søde at skrive lykønskninger. Det var da fedt.
Få dage efter var der dog mere fremgang jeg "ville ud med". Det valgte jeg at gøre i min første blog-post herinde. Jeg synes det er dejligt at læse om andre der har fået succesoplevelser så jeg selv bliver inspireret til at tro på at det kan lade sig gøre.