Er der nogen hajer til Indesign herinde? Mvh. Tinamaria |
Hmmm Måske, hvad er problemet ??
Hmmm Måske, hvad er problemet ?? |
Enig - Prøv lige at skitsere problemet, så er det en tand lettere at hjælpe dig |
Ja... Jeg er selv ret hård på mit eget niveau. Venlig hilsen
|
Jeg er ved at lave e-bøger og vil høre, hvordan man laver et "indhold (table of content)", så det vises? Jeg har oprettet oplysninger i filinfo, så forfatternavn kommer med, men det er også alt, som vises, når jeg åbner en e-bog i Adobe Digital Editions. ADE fortæller, "No table of content for this item". Enkelte billeder har også en lille rammekant omkring billeder, som er placeret på en sort baggrund - hvordan fjernes denne, for det er også noget, som driller i andre bøger. Hvordan gør man boginfo tilgængelige i en e-bogslæser omkring copyrigth, betingelser for brug og de andre oplysninger, jeg har tastet ind i Indesign? Hvordan sikrer man bedst muligt sin e-bog? Jeg kender intet til e-bogslæsere, men der er mærker, sporingsmuligheder ved misbrug, interaktive objekter etc., man kan sætte ind, som linker - hvordan gør man det? Indholdsfortegnelsen driller også og ser mærkelig ud (har sikkert ikke lavet den korrekt i Indesign) Er der specille indstillinger/opsætning til eksport - udover at eksportere som e-bog, så det f.eks. er muligt at lave en fornuftig e-bog til alle de mest brugte e-bogslæsere? Jeg har checket mine e-bøger i to andre pc-e-bogslæsere (mobipocket creator og calibre) og her kommer billederne slet ikke med? De vises fint i ADE. Jeg vil gerne lave e-bøger til de fleste e-bogslæsere og især Kindle, men min version af Indesign er kun CS 3.0.1 og jeg har fundet ud af, at der til senere versioner af Indesign er mulighed for at downloade et plugin specielt til Kindle. Det er lidt af udfordringen :o)
|