Hej allesammen. Jeg har brug for lidt input til min markedsundersøgelse vedr. viskerblade til bilen. Mine spørgsmål til jer med bil er: Hvor køber i jeres viskerblade ? Ville I selv skifte dem, hvis der var en del penge at spare ? Ville I købe dem via nettet hvis der var en side hvor der var en komplet typeliste ? Grunden til mine spørgsmål er, at mange får bare skiftet deres viskerblade på værkstedet som tager 150% overpris for dem. Det ville jeg gerne lave om på med en shop som indeholder komplet typeliste, billeder af de forskellige viskerblade til for og bag og derudover en video som viser hvordan man skifter dem, nemt og hurtigt. Til daglig er jeg tilknyttet autobranchen og har lavet en del shops for nogle af de kendte mærkevarer, og er nu igang med at finde ud af om der ville være et markedet for viskerblade på nettet. Jeg har snakket med Bosch som syntes dette ville være en rigtig god ide, men jeg mangler lidt flere oplysninger fra forbrugerne inden jeg går igang. Der er ingen tvivl om at markedet er stort, men spørgsmålet er om folk vil købe dem via nettet. Jeg håber at I kan komme med lidt input. På forhånd tak Jens Kristoffersen |
Til jer med biler ...
De venligste hilsner Jens Kristoffersen
|
// Jesper Skov
Hej Jens. Det er en super god ide. som jeg ivertfald ville benytte mig af. Da jeg som vognmand kører mange km på et år har det længe irriteret mig at Eks tankstationer er så forbandet dyre med deres viskerblade... Så se du bare at komme igang. ![]() MVH: André. |
A.Elsborg
M.T.S. (Midtjysk Transport Service)
www.mts-transport.dk
THansen. Øh, man skifter da altid selv sine viskerblade? Det er jo ikke ligefrem rocket science :) Ja, hvis prisen matcher og leveringen oveni stadig gør det billigere end at smutte forbi en THansen. |
--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid
|
Nu kan mit svar ikke tages repræsentativt - men er viskerblade ikke noget man køber impulsivt - man lige omkring A-Z og kommer i tanke om at man vist hellere må få skiftet viskerbladene... eller man er på tanken? - Jeg er ikke klar over prisniveauet - men viskerblade er jo ikke en ting der skiftes særligt tit - og jeg kan ikke lige komme i tanke om hvornår jeg sidst har skiftet... har skiftet bil langt flere gange end jeg har skiftet viskerblade...! Men som en vognmand nævner; for ham er pris ikke helt underordnet - slet ikke med større vognpark. MVH |
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Tak for jeres svar. Punkt1. Prisen bliver god og leveringen vil være dag til dag. Grunden til at jeg først kontaktede Bosch var at de har nogle gode viskerblade og de har styr på tingene. Dvs. at de har hele sortimentet hjemme i store mængder ! Der finde mange forskellige viskerblade, men jeg vil holde mig til et navn folk kender og forbinder med kvalitet. Så prisen vil ikke kunne matche de billige fra Thansen, men det ser jeg ikke noget problem i. Punkt 2. Leveringen har jeg også tænkt lidt på, for nej de kan ikke være i en postkasse, jeg har fundet nogle paprør hvor de lige passer i og samtidig bliver beskyttet under transporten. Men så må folk få sendt dem til deres arbejdsplads eller ? For uanset hvor meget jeg gerne ville, så kan jeg ikke få dem til at være i postkassen :-) Grunden til jeg ville lave det på nettet fremfor at folk kører på tanken eller ned til den lokale bilistbutik er, at her kan de sidde stille og roligt og bestille deres viskerblade og ikke stå i kø i butikken eller få i vide at butikken ikke har dem hjemme også skal de jo komme igen dagen efter. |
Hej Lasse... Tak for dit svar. og du har fuldstændig ret. Viskerblade er ikke noget man skifter hverdag, men med en kørsel på ca. 20-25000. om året bør man skifte mindst 1 gang om året for at undgå striber og støj. Jeg havde tænkt mig at lave en reminder som folk kunne tilmelde sig inde på siden, så får de automatisk en mail 2 gange om året hvor Bosch foreslår at man skifter viskerbalde. Måske følge det om med en kampagne, hvor at hvis de svarer på denne reminder med en ordre indenfor 14 dage, så får de XX ekstra i rabat. Jeg ved ikke om det ville få flere med på vognen. |
Dato: 16-04-2007 11:21:41 Forfatter: Jens K Hej Lasse. Tak for dit svar. og du har fuldstændig ret Viskerblade er ikke noget man skifter hverdag, men med en kørsel på ca. 20-25000. om året bør man skifte mindst 1 gang om året for at undgå striber og støj Jeg havde tænkt mig at lave en reminder som folk kunne tilmelde sig inde på siden, så får de automatisk en mail 2 gange om året hvor Bosch foreslår at man skifter viskerbalde. Jens, Hvorfor ikke gå skridtet videre: Folk kan koble sig på AUTOMATISK levering af viskerblade 1 eller 2 gange om året...! Jeg berører bl.a. emnet her: Råd nr. 28 fra Martin Thorborg Se også www.mintandborste.dk hvor du tegner abonnement på levering af tandbørster flere gange om året...! En mail der reminder folk... nej, det skaber ikke salg... en ordning hvor de skal MELDE sig, altså en automatisk levering... det er sagen! MVH |
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Hva´ er det liiiige sker sker for tråden???? Mit svar: Hvorfor ikke gå skridtet videre: Folk kan koble sig på AUTOMATISK levering af viskerblade 1 eller 2 gange om året...! Jeg berører bl.a. emnet her: Råd nr. 28 fra Martin Thorborg Se også www.mintandborste.dk hvor du tegner abonnement på levering af tandbørster flere gange om året...! En mail der reminder folk... nej, det skaber ikke salg... en ordning hvor de skal MELDE sig, altså en automatisk levering... det er sagen! MVH |