Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PBS & ePay

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Thomas, Quickpay

Tak for statistikken! Kendte ikke tallene for rene Dankort.
Er tallet ikke faldende?

Vi valgte at gå udenom Nets og kombinere mulighederne. Vi har Swedbank til int. kort og PayPal til Visa/Dankort.

Dyrt med PayPal! Men vi er stædige omkring Nets.

Men nej, verden er ikke sort/hvid. Er bare lidt morgensur :-)
Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 08:55

Hej,

SousVideDK:

Vi bruger det dog selv, som supplement til internationale kort via Swedbank. Men kun indtil Swedbank, ligesom PayPal, også kan modtage Visa/Dankort.

Den forstår jeg ikke ? - vi har masser af kunder som bruger swedbank som indløser og som fint modtager visa-dankort (ja, det er jo så reelt visa-delen).

Hvad siger swedbank at problemet er?

vh

thomas jensen, quickpay

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 08:59

SousVide.dk  , Det er jo ikke kun et spg. om det er et rent Dankort eller ej.

Hvad er fordelen ved at betale med visa delen af dankortet - og så måtte betale 3,4% i gebyr , når du kan slippe med 0,1% - det skal der ikke den store matamatikker til at regne ud :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 09:02

Hej,

SousVideDK:
Thomas, Quickpay

Tak for statistikken! Kendte ikke tallene for rene Dankort.
Er tallet ikke faldende?

Vi valgte at gå udenom Nets og kombinere mulighederne. Vi har Swedbank til int. kort og PayPal til Visa/Dankort.

Dyrt med PayPal! Men vi er stædige omkring Nets.

Jo, tallene for dankort er faldende. Set over en 5-årig periode står det for godt 10%, og altså kun 8% for seneste mdr.

Det er kun fornuftigt at kombinere indløsere - som merchant skal man vide at man er en handelsvare mlm de forsk. indløsere. Det vil alt andet lige gøre indløserne mere skarpe og konkurrencemindede.

Er helt m. på alle frustrationer (og lidt til) omkring nets - man skal jo blot gøre sig klart at butikker som paypal, moneybookers og whatever tager sig godt betalt pr. transaktion. Så igen: m. bare lidt volumen vil anbefalingen altid lyde på dankort-aftale m. nets.

vh

thomas jensen, quickpay

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 09:16
Jesper Laugesen:

SousVide.dk  , Det er jo ikke kun et spg. om det er et rent Dankort eller ej.

Hvad er fordelen ved at betale med visa delen af dankortet - og så måtte betale 3,4% i gebyr , når du kan slippe med 0,1% - det skal der ikke den store matamatikker til at regne ud :)

Som jeg nævner, så anbefaler jeg heller ikke PayPal :-)

Men hvis det ikke, som os, er fordi vi er stædige vedr. Nets, så kan følgende jo spille ind, som gør at man tager den dyre løsning:

Man bliver af Nets bedt om at stille bankgaranti på 50K eller mere (ikke alle kan det)

Man kan ikke blive kreditgodkendt (selvfølge for de fleste - men der er folk der ikke kan).

Nogen i ejerkredsen bliver ikke kreditgodkendt.

Man ønsker ikke at bruge penge på en ansøgning, PSP og lign.

Ovenstående kan jo godt være grundlaget for at nogle vil gå uden om Nets.

Uanset, så skal folk jo have alle vinkler belyst, når de spørger om de kan undgå Nets.
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:18

Som Thomas, Quickpay skriver er verden helt klart ikke bare sort / hvid. - og verden bør ikke udelukkende dreje sig om transaktionspriser.

Der er endnu ikke nogle der har nævnt hvad det vil betyde for afregningen af pengene hvis man som forretning vælger at modtage sine Visa / Dankort igennem en alternativ indløser.

Hvis man vælger at tage sine Visa / Dankort hos andre end Nets, vil disse blive betragtet som Kreditkort - og derfor også blive afregnet som et sådan. Dvs at hvor man hos Nets vil have pengene på sin konto dagen efter transaktionen er gennemført, vil der hos de andre indløsere gå længere tid. Tiden vil varierer fra kunde til kunde, men vil skyde på at et sted mellem 7 og 14 bankdage vil være realistisk at gætte på.

Ovenstående være sagt, så er jeg helt klart tilhænger af at man kigger på alternative muligheder for at få indløst sine kort - man skal bare ikke kun gøre det set ud fra priserne pr. transaktion, oprettelsesprisen for aftalen, abonnement osv. Likviditet bør også være noget man kigger på.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:27

SousVide@ Jeg tror det afhænger af branche om du skal stille garanti - jeg skulle ihvertfald ikke.

Selvfølgelig skal alle forhold belyses - derfor anbefalede jeg også at læse mange af de tidligere gode debatter om emnet.

Problemet er netop at mange ikke kan regne - men blot fokuserer helt vildt på ikke at ville betale et opstartsgebyr - istedet for at kigge på helheden.

Derudover går du uden tvivl glip af omsætning hvis du ikke har Dankort med - størrelsen kan diskuteres, men ikke at du går glip af omsætning.

Et slag på tasken ville det for mig koste dkk 25.000,- ekstra om året at bruge Paypal fram for Nets.

Så igen - regn tingene igennem for hver enkelt shopejer med antal handler, størrelser på disse osv.

Stædighed - det er jo dit valg :)

Fra Randers C
Tilmeldt 2. Apr 11
Indlæg ialt: 435
Fra  Sebastian Stoll Skrevet kl. 11:25

Hej allesammen!

Tusinde tak for svarene! De gjorde mig klogere, og det er mega fedt med en rigtig god debat, som vi har et godt eksempel på her :-)

De bedste hilsener,
Sebastian Stoll. 

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)