Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed eller ApS?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

tænkstort:

Det handler mere om sager som den her, der gør at jeg altid vil anbefale et ApS (eller andet selskab med begrænset hæftelse):

En hel familie går konkurs

Her er der jo tale om bedrageri fra en ansat, som åbenbart har formået at kunne trække ca. 70.000 kr. EKSTRA ud til sig selv hver måned igennem 3 år.

Hvordan man som virksomhedsejer har kunnet overse et sådant bedrageri er utroligt.

Hvordan virksomhedens revisor ligeledes ikke har opdaget, hvad der er sket, er endnu mere foruroligende.

Der har jo manglet bilag i regnskabet for ca. 70.000 kr. HVER MÅNED.

I et sådant tilfælde havde det ikke gjort den store forskel, om bedrageriet var begået i et selskab eller i en personlig virksomhed. Banken (hvor pengene højst sandsynligt er trukket) kræver jo alligevel personlig hæftelse for de penge, som familien nu mangler.

Så den historie, kan ikke bruges som argument for, at drive sin virksomhed igennem et selskab.

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 12:33

Jeg er enig med Martin.

Det er set før, at folk lukker øjnene og har blind tillid til at personalet passer godt på ens penge. Det går godt i langt de fleste tilfælde, men ind i mellem er der undtagelser. Jeg har selv prøvet det og lært af det. Det mest overraskende for mig, var med hvilken kreativitet at bedrageriet foregik.

At man ikke er vågen, og ikke holder øje med sin økonomi skal så absolut ikke været et argument for at køre tingene i selskabsregi - tværtimod. Det skal ikke blive andres problem, at man ikke har orden i eget hus. Lidt regnskabsopfølgning og et par skarpe øjne på kassekreditten har aldrig skadet nogen.

Venlige hilsener,

Jens

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 18:48
Side 2 ud af 2 (13 indlæg)