Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Header med billede loop uden php og flash

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 92
Fra  Media-now.dk - Københavns eneste socialøkonomiske grafiske bureau Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg spekulerer på, om det er muligt at lave en lækker header med billeder der looper, uden at man kan php og flash?

Jeg er ok til photoshop, men der kan man vist ikke fade ordentligt i mellem lagene, ellers er gif-animering vel ok.

Er der nogen, der har nogle cool tips?

Hilsen Trine

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan hente en demo af flash hos adobe.com hvor du let kan lave en fadene header. Bare søg på google efter "flash tutorial - fading images".

Du kan gøre det med gif også, men det kommer til at gå udover billedkvaliteten.

Håber det kunne bruges

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 92
Fra  Media-now.dk - Københavns eneste socialøkonomiske grafiske bureau Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Sagen er at jeg ikke kan AS3, men det er måske let at følge tutorial'en alligevel? Det vil jeg da prøve.

Fra Christiansfeld
Tilmeldt 17. Apr 08
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Dbh Peter.

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det bare er basic fading mellem billeder får du slet ikke brug for actionscript :-)

Så er det bare ren timeline tweening og det kan du sagtens følge med på via en tutorial. Det er klart det bedste bud hvis du ikke vil kaste dig ud i jQuery / javaScript som også er nævnt.

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 92
Fra  Media-now.dk - Københavns eneste socialøkonomiske grafiske bureau Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det der undrer mig er, hvad man egentlig bruger en gif-animation til, -nu har jeg prøvet nogle gange og det lader til at det ikke er muligt at ende op med en ordentlig billedkvalitet. Men hvor kan man så overhovedet bruge det?

Men det er rigtigt, det er faktisk ikke så langhåret med timeline tweening - tak :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Gif animationer ville jeg typisk bruge til grafikskift / animation af ren grafik uden gradienter og ikke til fading af billeder selvom det lader sig gøre.


Gif animationer er vel også for mange et lidt "døende" medie generelt - et levn fra dengang den dansende banan.gif var fed :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)