Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor slette mit indlæg?

Side 4 ud af 10 (92 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47146
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:03 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kurt Løfquist:
Hvorfor må man ikke navngive Aminoer og kritisere dem? Hvis de laver noget lort, så skal de da hænges? Hvad har vi gang i? Her skal vi alle behandle hinanden ordentligt, vi skal gøre hvad vi kan for hinanden, men vi skal da ikke holde kæft hvis nogle snyder hinanden, det er sgu da ikke derfor vi er Aminoer eller hvad?

Du skriver jo bare han ikke betaler de som han hyrer - Ja det kan være rettens vej -  eller du kan være organiseret så en fagforening går ind - men det kunne da også være et rent svindel selskab du var kommet i kløerne på, derfor måske politiet som forslag (og lad være med at kalde os herinde for grimme ting fordi vi kommer med forslag)

Hvorfor vi ikke skal hænge folk ud der snyder er klart - et hidsig mand, kan skade et firma meget - men vi herinde har jo ikke en kinamands chance for at vide hvorfor de ikke betaler som du beskriver.

Firmaet har ikke en kinamands chance for at vide at du måske hidsigt hænger dem ud for noget som i virkligheden er din skyld (hvor kan vi vide om den manglende betaling skyldes dit arbejde eller hvad det nu måtte være) og det kan skade dem.

Det er da ikke i Aminos interesse at alle bare kan hænge iværksættere ud - det kan skade dem meget helt uden de kan tage til genmæle når de ikke kender tråden, og selv hvis de gør, er et offentligt forum helt uegnet till den slag.

Her i Danmark er man uskyldig indtil andet er bevist - så bevis hans skyld via retten, hvis det er et normalt eksisternde selskab (for så er jeg enig i politiet ikke går ind, men ellers gør de da). Det behøver ikke koste en rød øre hvis du har 100% - så bliver han da dømt til at tage omkostningerne - men du skal jo ha penge ud af lommen først)

På ham via loven så du får din ret når du er 100% sikker

Jeg ville nok bedre forstå hvis Amino accepterede at man kunne offentligøre domme - der er der jo en afgørelse - men det er lidt kompliceret

vh

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:06 | Låst

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:22 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Der var engang hvor vi på Amino tillod at man advarede mod svindlere.
Jeg syntes det var en rigtig god ide, fordi vi alle gerne vil af med brodne kar og er trætte af dårlige betalere.

Men der skete flere ting.

For det første var der ofte mange meninger om hvem svindleren var.
Først kom "forurettede" og hængte en person ud. Så hylede alle og hængte personen ud.
Så kom personen på banen forklarede sin del af historien. Så skændtes de to personer og ingen fattede noget, eller havde nogen ide om hvem der havde ret.
Men tilbage stod to personer der nu så tåbelige ud på Google, en masse havde spildt deres tid og alle var i dårlig humør.

Den anden del, som flere har skrevet, er at Amino er juridisk ansvarlige for det der står på Amino, hvis bliver gjort opmærksom på det. I det sekund en sviner en anden til, så bliver det anmeldt, så er vi klar over det og så har vi ansvaret. Lader vi det stå, kommer vi ret sikkert i retten (Meget arbejde og hammer dyrt i advokathjælp) og dertil er der en god chance for at vi taber og skal betale endog meget stor erstatning. Den kan nemt være 100.000 kr. eller mere.

Så med andre ord, er det bare ikke muligt at bruge Amino til at få hævn, eller afpresse dårlige betalere og det håber jeg alle forstår.

Igen, jeg hader svindlere og jeg ville ønske vi kunne gøre noget. Men der er ofte to sider af samme sag og ingen andre end domstolene har evnen, retten og tiden til at finde ud af hvad der er op eller ned på sagerne og derfor vil vi ikke have den slags på Amino.

Var det forklaring nok?

Og held og lykke med at drive pengene ind!

Dbh Martin 

Fra København
Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 20:33 | Låst
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Martin Thorborg:
Den anden del, som flere har skrevet, er at Amino er juridisk ansvarlige for det der står på Amino, hvis bliver gjort opmærksom på det. I det sekund en sviner en anden til, så bliver det anmeldt, så er vi klar over det og så har vi ansvaret. Lader vi det stå, kommer vi ret sikkert i retten (Meget arbejde og hammer dyrt i advokathjælp) og dertil er der en god chance for at vi taber og skal betale endog meget stor erstatning. Den kan nemt være 100.000 kr. eller mere

Jeg har igennem de sidste 7 år drevet vagtselskaber.info hvor der også er et debat forum, det er tit en børnehave derinde og beskyldningerne flyver tit imellem brugerne, da branchen desværre er ret rådden.

Jeg har aldrig været i retten eller kommet af med så meget som 1 krone til nogen, jeg er bleven truet med advokat mange gange men mere er det ikke bleven til :-)

Så den køber jeg ikke Martin, men det kan ske og der er sikkert en del domme som bekrafter dette ?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 20:38 | Låst

Mads Andersen:

Jeg har aldrig været i retten eller kommet af med så meget som 1 krone til nogen, jeg er bleven truet med advokat mange gange men mere er det ikke bleven til :-)

Så den køber jeg ikke Martin, men det kan ske og der er sikkert en del domme som bekrafter dette ?

Hej Mads,

Så du mener ikke at det koster mange penge at blive trukket i retten? Og det bygger du på at du aldrig har været i retten - eller misforstår jeg dig?

At der aldrig er nogen der har lagt sag an mod dig, ændrer vel ikke ved det faktum at du kan gøres ansvarlig for det indhold der er på dit forum - hvis du bliver gjort opmærksom på det?

Stor hilsen
/Brian 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:43 | Låst

Mads Andersen:

Jeg har igennem de sidste 7 år drevet vagtselskaber.info hvor der også er et debat forum, det er tit en børnehave derinde og beskyldningerne flyver tit imellem brugerne, da branchen desværre er ret rådden.

Hej Mads

Hvordan du driver dit forum, det vil jeg ikke blande mig i.
Men jeg vælger at køre det som det er beskrevet og sådan er det her.
Der er ingen tvivl om hvordan loven er. Et debatforum har ansvaret for det der skrives, når ejeren bliver gjort opmærksom på det. Om det så reelt ender i retten, afhænger af om folk gider at tage den så langt. Men hvis det var mig der stod stemplet som svindler, kan jeg garantere dig for at jeg ville gå hele vejen og det er der også mange andre der vil.

Og jeg kan love dig for at vi i starten fik mange advokatbreve og jeg har bare hverken tid eller lyst til at bruge tid på den slags.

Men held og lykke med dig forum.

Dbh Martin 

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 20:56 | Låst

Hvorfor vi ikke skal hænge folk ud der snyder er klart - et hidsig mand, kan skade et firma meget - men vi herinde har jo ikke en kinamands chance for at vide hvorfor de ikke betaler som du beskriver

Nu kan jeg så verificere at manden i dette tilfælde har ret, og jeg er igang med at stævne samme virksomhed for manglende betaling for udført arbejde, men pyt med det, jeg kender amino´s regler, og respektere disse, så vil ikke kører dette videre herinde, men holder det på egen blog, hvor Kurt også har fundet mit indlæg omkring samme firma.

Cookie:
Her i Danmark er man uskyldig indtil andet er bevist - så bevis hans skyld via retten, hvis det er et normalt eksisternde selskab (for så er jeg enig i politiet ikke går ind, men ellers gør de da). Det behøver ikke koste en rød øre hvis du har 100% - så bliver han da dømt til at tage omkostningerne - men du skal jo ha penge ud af lommen først)

Nu har jeg været samme tur igennem, med en Amino bruger herinde fra, og kostede mig en helvedes masse penge til advokat udgifter som måske er pålagt denne amino bruger også, med hvad betyder dette når han alligevel ikke betaler, også selvom han har fået en dom, nu står jeg bare med endnu flere penge ude fordi denne Amino bruger har valgt af rende fra regningen, også selvom der er faldet dom, så nu starter det hele forfra efter 1½ år, med endnu engang til fogedretten, så kan altså godt forstå Kurt ikke orker sådan en tur, for en mindre beløb.

Cookie:
Jeg ville nok bedre forstå hvis Amino accepterede at man kunne offentligøre domme - der er der jo en afgørelse - men det er lidt kompliceret

Det ville jeg da sætte pris på, så kunne jeg da i det mindste advare andre mod denne Amino bruger herinde, som jeg ellers ikke kan advare andre imod, i henhold til Amino´s regler.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 20:58 | Låst

Kurt det tager dig 10 min. at oprette en gratis blog og skrive din historie... det går jeg udfra du allerede har gjort, når nu du beklager dig over ikke at kunne få lov her på amino.dk ?

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:08 | Låst

Koludabyg:

Hvorfor vi ikke skal hænge folk ud der snyder er klart - et hidsig mand, kan skade et firma meget - men vi herinde har jo ikke en kinamands chance for at vide hvorfor de ikke betaler som du beskriver

Nu kan jeg så verificere at manden i dette tilfælde har ret, og jeg er igang med at stævne samme virksomhed for manglende betaling for udført arbejde, men pyt med det, jeg kender amino´s regler, og respektere disse, så vil ikke kører dette videre herinde, men holder det på egen blog, hvor Kurt også har fundet mit indlæg omkring samme firma.

Cookie:

Nu har jeg været samme tur igennem, med en Amino bruger herinde fra, og kostede mig en helvedes masse penge til advokat udgifter som måske er pålagt denne amino bruger også, med hvad betyder dette når han alligevel ikke betaler, også selvom han har fået en dom, nu står jeg bare med endnu flere penge ude fordi denne Amino bruger har valgt af rende fra regningen, også selvom der er faldet dom, så nu starter det hele forfra efter 1½ år, med endnu engang til fogedretten, så kan altså godt forstå Kurt ikke orker sådan en tur, for en mindre beløb.

Cookie:

Det ville jeg da sætte pris på, så kunne jeg da i det mindste advare andre mod denne Amino bruger herinde, som jeg ellers ikke kan advare andre imod, i henhold til Amino´s regler.

Det er lørdag aften , jeg tror ikke de laver reglerne om ved enkel sager en sag ret , men selvfølgelige aldrig sikker og til sidste er det ren kaos for en siger se han måtte nu må jeg også.

Ny den positive at vi stadigvæk er i fremdrift som iværksættere og vi lever i Danmark og en hygge lørdag må vi altså være mere positive end brokke os konstant

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 21:31 | Låst

Enig, og jeg brokker mig heller ikke, men sidder og hygger mig med lidt SEO og indhold på hjemmesiden, mens kæresten og den lille hygge foran fjernsynet, så her er ingen negativ stemning...:)

Side 4 ud af 10 (92 indlæg)