Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fritstillelse af medarbejder

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 100
Fra  Rasmus Thrane Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

vi har opsagt en medarbejder og vedkommende er fritstillet. Men ønsker også et dokument hvorpå det står.

Hvad skal der stå på sådan et dokument?, findes der et standarddokument men kan downloade evt.?

 

Tak.

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal bare skrive i opsigelsen at personen er fritstillet fra dags dato Smile

Hilsen Ronnie

Venlig hilsen.

Ronnie 

Fra Middelfart
Tilmeldt 27. Jul 11
Indlæg ialt: 74
Fra  Lindholm Boligrådgivning Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal opsige medarbejderen i henhold til gældende lovgivning - og med en saglig begrundelse - så undgår du problemer med fagforeningen efterfølgende.

Og så skal du skrive i opsigelsen at medarbejderen er fritstillet i opsigelsesperioden. - OG TAGE STILLING TIL om medarbejderen må tage andet job i morgen og dermed reelt modtage løn 2 steder fra. Hvis du ikke ønsker dette, skal der yderligere stå at medarbejderen trods sin fritstillelse skal stå til rådighed for virksomheden i opsigelsesperioden.

 

DBH

Linda

Tilmeldt 21. Sep 11
Indlæg ialt: 155
Fra  Worldwide Scamfighters Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vi var nødt til at fritstille en medarbejder i en virksomhed, hvor jeg arbejdede og medarbejderen fik en normal opsigelse, hvor der stod at han var fritstillet fra dags dato og til udgang af opsigelses perioden.

Jeg har googlet regler for fritstilling og ved ikke, om dette link hjælper dig. Det er nok mere ment til den person, der er fritstillet, men det kan da give dig svar på, hvad din tidligere medarbejder kan forvente sig af dig.

https://www.ja.dk/loenogansaettelse/ophoer/fritstilling/Sider/default.aspx

Mvh

Heidi

Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 100
Fra  Rasmus Thrane Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,
Han har modtaget sin opsigelse for ca. 1 mdr. siden. Men i dne står der ikke han er fritstillet. Det er først noget vi øsnker nu.

Kan man lave et dokument?

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Et lille råd.

der er bestemt ingen grrund til at tvinge en medarbejder til at møde op på jobbet, hvis denne person absolut ikke vil være der, tænk hvis medarbejderen har adgang til følsomme oplysninger eller har direkte kunde kjontankt ... uha sikken en skade der kan ske ... så heller sige fraavel og være ligeglad om det er dobbelt løn, hvis det er sådan der er så er det kun godt for jer at medarbejderen ikke længer tænker surt omkring opsigelsen.

Venligst René Buch

PS: var det mig der skulle af med en medarbejder ville det kun glæde mig, at perssonen fik nyt job tiltrods for der stadigvæk udbetales løn fra mig.

Venligst

René Buch

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis han er funktionær (ved ikke lige, hvad hans funktion er hos jer), så står kravene, som han ret til i funktionærloven.

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går ud fra at opsigelsen i øvrigt er iorden.

Når i efterfølgende ønsker at fritstille medarbejderen, skal der skrives et enkelt stykke papir, hvor i som virksomhed ønsker medarbejderen fritstillet.

Medarbejderen skal have dette for at undgå at komme i en uheldig situation, hvor virksomheden måske siger at medarbejderen er ude blevet ulovligt i opsigelsesperioden og dermed kan gennemføre en straks opsigelse. Så medarbejderens fagforening vil råde medarbejderen til at møde op ind til der er givet en skriftlig fritstillelse.

Det behøves ikke at være højere jura. Blot en enkel skrivelse underskrevet af virksomheden og som det påpeges kan det være en god ide at tage stilling til om medarbejderen må tage andet arbejde i fritstillingsperioden.

De bedste hilsener

Finn

Tilmeldt 14. Sep 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thrane,

Hvis du vil have saglig rådgivning indenfor personalejuridiske forhold, så ved jeg, at der er flere virksomheder som kører med abonnementsordninger, hvor du kan få rådgivning, lige så ofte du, vil for rimelige penge. 

Se: http://www.personaleafdelingen.dk/shop/personalejuridisk-raadgivning-27s.html

Tilmeldt 9. Jan 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

under lidt grimmere forhold har jeg måtte afskedige og fritstille en medarbejder, vedkommende er blevet gjort opmærksom på at jeg forbeholder mig retten til at modregne i lønnen såfremt der måtte påtages nyt arbejde i de 6 måneders fritatillelse - er der nogen der ved hvordan man kan tjekke op på, om folk er kommet i nyt arbejde?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)