Kære Aminoer, Jeg har været ude for en brand som har sod og vandskadet en del. Jeg ville høre. Jeg har af egen lomme i år købt inventar etc. som ikke er bogført af mine helt egen penge - altså ikke penge fra firmaet. De er så sodskadede nu og det samme gælder varer jeg selv har betalt for. Der er snak om noget inventar og idet de er brandt udenfor hjemmet, gælder meget forsikring ikke. Min police til min indbo forsikring siger, den dækker alt udenfor hjemmet i salgsøjemed, jeg har den hos tryg. Men hvor meget dækker den? Kan jeg få mine sprit nye rumdelere dækket, som jeg har købt for mine fødselsdagspenge? Og hvad med varer jeg privat har købt til virksomheden? Jeg er på herrens mark i hvad jeg må og ikke må. Jeg har aldrig haft behov for min forsikring før. Alt det bedste - Hav' en skøn dag. |
Du kan få dækket det der vedrører din forretning.. også selvom du har købt det for dine private penge. Det at du har købt nogen ting til firmaet for egne sparepenge har ikke nogen betydning i forhold til forsikringen.