Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kan vi gøre vores ekspertblogs endnu federe?

Side 4 ud af 7 (66 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Thorborg:

Jeg har lige lidt hurtige kommentarer.

Det Anja glemmer at fortælle, er at alle ekspertblogindlæg fra starten af denne uge, manuelt bliver gennemlæst og godkendt før de kommer online. Det er baggrunden for at Anja spørger, fordi vi nu strammer op på kvaliteten.

Når det så er sagt, så syntes jeg at tonen i debatten her er alt for hård. Ja, der er få tilfælde hvor en ekspertblogger har henvist til en venindes website etc. men det er faktisk ret sjældent.

I må godt nok generelt være pisse kloge, for jeg lærer faktisk som regel et eller andet i de indlæg der kommer og jeg syntes kvaliteten i det store hele er god. Men de få der gør et dårligt stykke arbejde overskygger åbenbart de rigtig gode bloggere vi har og de bliver nu stoppet.

Problemet med links i indlæg, er at vi er super hårdt ramt af spam og det lader ikke til at Akismet etc. hjælper synderligt på det, så jeg ved sgu ærligt talt ikke hvad vi skal gøre. Selvom vi stopper kommentarer med links, bruger jeg min. 1 time om ugen på at slette div. spambesker...

Og så har vi et andet problem. Vi efterspørger andre slags bloggere... Men flere af dem vi havde er blevet mobbet ud med perfide kommentarer og tilsvining. Det er et stort problem at tonen ofte er ufattelig hård og grov og det gør det svært for os at tiltrække gode mennesker. Så hvad gør vi ved det?

Med andre ord, er det ikke let at gøre det rigtig godt, men det er det vi vil. Så kom gerne med flere gode ideer, men forsøg at holde dem konstuktivt og i en god tone, for vi gør vores bedste for at gøre det godt.

De bedste hilsner

Martin

Hej Thorborg

Først så er jeg glad for at du melder dig på banen, og for det andet, så skal du jo forsvare det du har sat igang.

Når man sætter prædikatet Ekspert på nogen, så er det også rimeligt at man forventer lidt mere af vedkomne.

Så nytter det ikke at man konstant skal læse debat oplag (http://www.amino.dk/blogs/toejner/archive/2011/09/30/sass-og-sikkerheden.aspx) eller at man skal læse side op og ned omkring en masse ligegylidt bøvl, for at komme til en konklusion, som alle kan komme til.....http://www.amino.dk/blogs/rolf_hoegh/archive/2011/10/02/har-du-tilgodehavender-s-229-l-230-s-hvordan-du-ryker-med-succes.aspx

Det der beskrives kræver ikke den store hjerne gymnastik, og en type som der har en IQ på under 100(sidste test ved mensa), ikke får noget ud af det, er så direkte pinligt.

Mange af de ting er så langt nede på jorden at de burde være alment viden. Og ikke noget som nogen iværksætter skal spilde tid på at læse sig til. Det handler kort fortalt om at man kender og forstå sine kunder. Og så skal man altså lige have noget, der bare er lidt højre.

Nu siger jeg heller ikke at alle ekspert blogs er under niveau. Men tit føler man at det ikke rigtigt er til at forstå at man kan blogge sådan noget. Og så have en titel som ekspert. Så skal man kalde det fremtrædende blogger istedet....eller lign.

/Kenneth

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12319
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 02:04

Kenneth:

Hej Thorborg

Først så er jeg glad for at du melder dig på banen, og for det andet, så skal du jo forsvare det du har sat igang.

Når man sætter prædikatet Ekspert på nogen, så er det også rimeligt at man forventer lidt mere af vedkomne.

Så nytter det ikke at man konstant skal læse debat oplag (http://www.amino.dk/blogs/toejner/archive/2011/09/30/sass-og-sikkerheden.aspx) eller at man skal læse side op og ned omkring en masse ligegylidt bøvl, for at komme til en konklusion, som alle kan komme til.....http://www.amino.dk/blogs/rolf_hoegh/archive/2011/10/02/har-du-tilgodehavender-s-229-l-230-s-hvordan-du-ryker-med-succes.aspx

Det der beskrives kræver ikke den store hjerne gymnastik, og en type som der har en IQ på under 100(sidste test ved mensa), ikke får noget ud af det, er så direkte pinligt.

Mange af de ting er så langt nede på jorden at de burde være alment viden. Og ikke noget som nogen iværksætter skal spilde tid på at læse sig til. Det handler kort fortalt om at man kender og forstå sine kunder. Og så skal man altså lige have noget, der bare er lidt højre.

Nu siger jeg heller ikke at alle ekspert blogs er under niveau. Men tit føler man at det ikke rigtigt er til at forstå at man kan blogge sådan noget. Og så have en titel som ekspert. Så skal man kalde det fremtrædende blogger istedet....eller lign.

/Kenneth

Den ene mands ekspert, er den anden mands amatør.
Det har aldrig være hensigten at lave noget som super erfarne iværksættere kan bruge.
Amino er primært en portal for folk på vej og ikke folk der allerede vælter sig i succes.
Du er sikkert en af dem der vælter sig i succes og derfor allerede er vis og snedig.
Men det er langt fra dig vi forsøger at hjælpe videre, du kan sikkert allerede det du skal og der er en MBA måske en bedre vej for dig.

Når vi bruger ordet ekspert, så er det fordi vedkommende har en højere end gennemsnit viden om et emne og kan formidle den videre på god vis til nye og mellemerfarne iværksættere og for dem er vedkommende en ekspert.

Så for dig er de ikke eksperter, for andre er de genier...

De bedste hilsner

Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 02:17

Jimi Hove:

Et helt simpelt råd : Hvad med selv at holde øje med kvaliteten ? I mange tilfælde er det så åbenlys linkbuilding, ikke - relaterede emner i forhold til deres " ekspertise" og skamrosning af nære venner eller firmaer som de arbejder for.

De kan modtage et gult kort om at stramme op, og så få et rødt næste gang.

Desværre er en del af dem " venner af huset ", så ekspertbloggen må desværre lide under denne kammeratlighed

Jimi, den er sgu under bæltestedet.
Der er INGEN der får lov til at ekspertblogge og lave linkbuilding pga. venskab med nogen!
Har du overvejet at vi bare ikke har haft råd til at ansætte en redaktør?
Det er det vi laver om på nu hvor vi har fået lidt mere omsætning og Anja har fået 10 timer om ugen til at rydde op og bygge området bedre.
Men vennetjenester, ALDRIG!

De bedste hilsner

Martin

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 08:28

Personligt synes jeg ekspertbloggene skulle være et sted hvor jeg kunne få uddybning eller mere information end jeg kan ved at trawle tråde igennem på forummet.

Derfor synes jeg også at dybden og niveauet skal være højere end et "gennemsnitligt" indlæg på amino. Det er jo en "videns-artikel" der skrives. Hvis jeg vil vide en masse om SEO søger jeg på SEO og får en million-milliard tråde. Der er en masse viden gemt, men hvad nu hvis jeg vil dybere? Hvad skal jeg så søge på - det jeg vil hen til er måske mere en status af "dybdeborende, baggrunds" artikler.

På baggrund af ovennævnte, mener jeg også at skrive artikler "på baggrund af hvad der diskuteres" er forkert - det skal være den anden vej rundt. Der skal diskuteres på baggrund af en artikel - det er den der skal danne præcedens.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 08:51

Hej

Som ekspertblogger vil jeg også gerne komme med en kommentar til denne debat.

Når man læser denne debat igennem så er det tydeligt at der er mange forskellige behov for viden og mange forskellige forudsætninger blandt læserne.

Dette støder jeg også på i mit daglige arbejde. Der er nogen der ved meget om f.eks. affiliate og nogen der næsten intet ved om det.

Fælles for begge er at de søger viden. Førstnævnte søger måske nogle guldkorn og sidstnævnte søger noget grundlæggende viden. De har derfor et forskelligt udgangspunkt og en forskellig vurdering af hvad en ekspert er.

Jeg søger løbende i min ekspertblog at lave indlæg med grundlæggende viden samt at gå i dybden med forskellige problemstillinger for at søge at nå en meget foreskelligartet målgruppe.

Ekspertblogs er videnartikler, men da der er forskellige behov for viden fra person til person, så kan man heller ikke sige at et indlæg skal have et vist niveau.

Målet må være at favne hele den målgruppe der er interesseret i det emne der skrives om.

Det kan være svært at finde det man søger blandt mange debatter, og derfor bør ekspertblogs være stedet hvor viden kan samles.

Jeg kunne godt tænke mig at ekspertbloggere fik bedre muligheder for at kategorisere blogindlæg, f.eks. i en slags begynder, øvet og ekspert opdeling e.l.

De nuværende tags synes jeg ikke helt dækker det behov.

Mvh. Ken

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 08:57

@Martin Thorborg

Jeg forstår du godt du føler dig såret..

Men nogen af indlæggene er altså på ca 10 linjer, hvor der står : " Hey prøv lige min vens firma, og så med et link "

Hvis du gerne vil kalde det for ekspertblogs, så skal der vel være en vis standard ?

Hvis man så ekspertbloggene med samme vigtighed som en forretningsplan eller en opgave der skulle afleveres på CBS, så var der alt for mange af de indlæg , hvor de ville blive smidt ud af CBS, eller hvor den potentielle forretningspartner ville skrige af grin, over deres fremlægning af forretningsplan.

De bliver overhovet ikke taget seriøst de blogs. Der er nogen af dem der gør , men for meget er noget gøjl.

Og jeg går også ud fra at de EkspertBlogs skulle være en super måde for jer at få omtale på , uden for Amino ?

Og med den opmærksomhed som i godt kan have på ret ligegyldigt fnidder fnadder i debatten, kan man undre sig over at der ikke sker noget ved fnidder der er i EkspertBloggen.

Standarden er ALT for lav. Det min mening

Sorry...

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 09:14

ps : Martin

Nu kan jeg se at du selv håner Kenneth med at han ikke har samme succes som dig, mellem linjerne.

Men jeg ved da at en del 20 årige studerende på CBS ville tage deres opgaver mere seriøst , end der i nogle tilfælde bliver gjort på ekspertbloggene.

Så det handler ikke så meget om hvor klog , eller succesfuld, mig eller Kenneth er, i forhold til dig.

Men simpelthen et spørgsmål om at udnytte den vigtige spalteplads man har fået , til at vise at man mener det seriøst. At det betyder noget at man har fået det ansvar at kalde sig ekspert på Amino.

Jeg siger ikke det skal være professorat fremlægninger, men det må gerne være noget hvor man tænker : " Ok her får vi virkelig guldet, i forhold til resten af Amino "

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 09:27

Rettelse :

Nu er jeg gået lidt flere ekspertblogs igennem.. Og jeg har åbenbart været uheldig i de indlæg som jeg har læst, fordi jeg kan se at der alligevel er en del indlæg som trods alt holder en ret god standard.

Nå, men så fik i også min galde med, måske i kan bruge det til noget alligevel..

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:33

Jimi Hove:
Nu kan jeg se at du selv håner Kenneth med at han ikke har samme succes som dig, mellem linjerne.

Der tager du fejl Jimi.
Jeg mener det når jeg skriver at jeg næsten hver gang lærer noget når jeg læser en ekspertblog.
At Kenneth tilsyneladende ikke gør det, må betyde at han ved meget mere end mig, anderledes kan jeg ikke tolke det.
Og nej, det er ikke for at være nedladende på nogen måde, men jeg mener det virkelig når jeg skriver at jeg syntes de fleste indlæg er gode.

Jeg tror det stor "problem", som jeg vidst skrev før, er at alle folk har forskellige behov, vidensniveau og forventninger. Og dertil husker folk de gange hvor de berettiget er blevet skuffede.
Der er nogle ekspertbloggere der bare ikke forstår de henvisninger vi giver dem og de må så nu se sig om efter andre græsgange. Alle indlæg bliver som nævnt fra om et par dage kigget igennem før de kommer online og det vil i hvert tilfælde fjerne de få indlæg der skamløst bruger Amino som reklameplatform, uden at give det store igen.

Nuvel, vi arbejder på at gøre det bedre!

De bedste hilsner

Martin

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 20:19

Tak Martin..

Man forventer jo en del ekstra når man bruger sin dyrebare tid på at læse et Ekspert indlæg. Og så føler man sig sgu røvet ved højlys dag nogle gange.

Men jeg kan se at jeg også har været noget uheldig med de indlæg jeg er stødt på.

Kudos for at stramme op !

Side 4 ud af 7 (66 indlæg)