Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google pagerank Netværk - det rykker for vildt

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er nu ikke for at komme med en masse opstød - det er faktisk for at hjælpe - tro det eller ej.

Tit kommer der et kort svar, da lange svar hurtigt kan tage lang tid.

Korte svar kan desværre opfattes som sure opstød selv om de ikke er det.

Allerførst:

"Pagerank bygger blandt andet på kvalitetslinks fra andre google-rankede sider."

Problemet er, at det slet ikke drejer sig om Page Rank til at begynde med -  Det drejer sig om Link Popularitet.

Page Rank er en død sild.

Du vil måske kunne opnå en vis effekt, hvis du linker mellem sider, som er tæt relaterede.

Men hvem skal sørge for at tilføre juice udefra til netværket?

Og igen, husk, at Google ser ALT. Google ser, at der er en række websites, som alle linker tæt sammen i en lille gruppe.

I den artikel, som Tommy henviser til, så var det een mand, som tog alle beslutninger.

Her er der en masse, som skal blive enige om at "hælde lige meget øl i hinandens glas, som Mikkel udtrykker det"

Jeg kan blot forudse, at der går så meget diskussion i den, at projektet aldrig kommer i luften.

Der går anarki i det.....

Nej ved I hvad... det er en GLIMRENDE IDE.

GØR DET - i stedet for at lytte til alle de sure opstød. Jeg kunne da godt tænke mig at høre hvordan det gik om et halvt års tid ......

Mvh, Christian

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:44
> Efter min overbevisning så har Googles Quality Score leveret dødsstødet til denne type aktiviteter.

Googles Quality Score har intet med de almindelige søgeresultater at gøre - det er en faktor der alene anvendes i AdWords.

> Folk herinde er hurtige til at skyde ting i sænk der kunne intervenere med deres forretning

Nej, men folk er hurtige til at skyde komplet ubrugelige arrangementer ned for at andre ikke skal spilde tiden på det - på samme måde som annoncehajer og andre ubrugelige projekter. Hvis du nægter at se i øjnene at et sådan linknetværk ikke vil virke, så please go ahead. Jeg vil blot anbefale alle der gider at lyte til at holde sig langt væk fra den slags.
Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 22:47
>Nej, men folk er hurtige til at skyde komplet ubrugelige arrangementer ned for at andre ikke skal spilde tiden på det - på samme måde som annoncehajer og andre ubrugelige projekter. Hvis du nægter at se i øjnene at et sådan linknetværk ikke vil virke, så please go ahead. Jeg vil blot anbefale alle der gider at lyte til at holde sig langt væk fra den slags.

OKI det bliver mere og mere spændende...
Nu bliver det sammenlignet med annoncehajer ......

Og det er et komplet ubrugeligt arrangement - :
Hvordan kan du sige det, når der ikke engang er en projektbeskrivelse, du kan forholde dig til.....

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 23:00
Men jeg vil stoppe diskussionen her... da jeg ikke syntes der kommer gode argumenter på banen,
blot lidt bøvseri fra folk som ved bedre -uden at de kender essencen af projektet,
det gør jeg jo heller ikke selv - eftersom det bare var en bold der blev kastet op i luften.

Men anyway - findes der her i Amino-netværket personer som måtte have interesse i at
udveksle links under en eller anden form - som defineres i fællesskab - så

drop en mail til info (snabela) adweb.dk
naturligvis ganske uforpligtende,
og hvis det skulle være forbigået nogle, så er det naturligvis ganske gratis,
det er kun for at vi kan hjælpe hinanden.

Jeg tror stadig på at dette kan gøres.
Go'' weekend til alle.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:20
Man må jo tro på det man har lyst til. Jeg forholder mig tkil det som jeg gennem erfaring, omhyggelig research og/eller gennem erfarne kollegaer erfarer virker. Jeg er bare sådan en kedelig forretningsmand der helst ser mine midler (penge eller menneskelige resurser) bruges der hvor jeg får mest igen :)

Jeg kunne komme med tusind gode grunde til at et linknetværk som det der ligges op til ikke vil virke, men lad mig i denne omgang snuppe et par stykker:

• PageRank er dødt - det handler om TrustRank i dag. Trust erhverves ikke ved at deltage i tilfældige linknetværk, men skabes via associationer til de vigtigste hubs for hver enkel industri.

• Søgemaskinerne er ikke så dumme som nogle tror (dog langt fra så smarte som andre mener). De er ret gode til at gennemskue organiserede linknetværk, og derfor "dør" de stort set alle ret hurtigt. Med "død" mener jeg, at de deltagende sites enten helt bliver filtreret ud af søgeresultaterne, linksiderne bliver det, eller at links fra disse sites ikke længere tæller.

• Gensidig linking har ingen effekt. Det svarer til at jeg giver dig halvdelen af min øl, mod at jeg får halvdelen af din. Det får ingen af os mere øl af.

Vd at deltage i organiserede linknetværk øger du risikoen for negative effekter i søgemaskinerne for dit website. Så PAS MEGET PÅ med at gå med i den slags. Skaderne kan være uoprettelige.

Jeg har intet imod at løbe ricisi. Men hvis den risiko man skal løbe er for stor i forhold til det mulige possitive værdier, så er det dumt. Regnestykket går ganske enkelt ikke op

Tilmeldt 8. Apr 07
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 01:20
Jeg synes det er en interessant ide med sådan et netværk. Men det er noget der skal udvikles på for der er mange huller at falde i. Feks. hvis 10 sider alle linker til hinanden så tror jeg google ville gøre noget ved det.
Jeg har også haft lignende tanker, men havde tænkt mig at gøre det selv. Tror det kan være svært med samarbejde mellem mange. På den anden side kan man ikke det hele selv og sikkert mange der kunne bidrage med usefull information.

Jeg vil gerne opfordre til en diskusation om fordele/ulemper ved sådan et netværk.

Demib: I dit sidste indlæg skriver du at gensidig link har ingen effekt. Hvordan hænger det sammen? Jeg tror gensidig link har en ringe effekt men har endnu ikke faldet over fakta/undersøgelser som viser at gensidig links="0"
Der er ingen foruden google mandskab der ved nøjagtig hvordan det måles. Jeg påstår dog at google gør et godt stykke arb. og at de virkelig stræber efter at finde relevante sider til deres brugere. Derfor tror jeg deres formula for relevante links er lidt mere uddybende end gensidig link="0"

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 03:26
> Demib: I dit sidste indlæg skriver du at gensidig link har ingen effekt. Hvordan hænger det sammen?

Det hænger præcis sådan sammen som jeg beskrev ovenfor - der er INGEN værdi i at vi hver giver en halv øl til hinanden :)

Grunden til jeg advarer så kraftigt mod at indgå i den type arrangementer er, at den praktiske erfaring viser at de fleste kommer rendende 2-3 måneder bagefter, stortudende over at de har mistet alt, ikke ranker mere overhovedet eller er kylet ud af Google - og ikke forstår hvorfor det er sket. Hvis du er villig til at løbe den risiko, så bare kør løs, men det er dumt ikke at erkende at det forholder sig sådan.
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 10:49
Hej Mikkel.

Ikke for at ændre holdning, for der er jeg helt enig med dig; men lige denne her:

"Det hænger præcis sådan sammen som jeg beskrev ovenfor - der er INGEN værdi i at vi hver giver en halv øl til hinanden :)"
Hmmm.

På en måde, så måske alligevel?

Hvis jeg har et lille glas øl og du har et stort glas øl, så vil jeg få mere i mit lille glas ved at du hælder halvdelen af din øl over i mit glas og omvendt.

Så bundlinien er vel: Der ER nogen der vinder ved linkbytte, nemlig dem med det lille glas. Og det er derfor vi alle stræber efter at blive linket til fra de store hubs.
Det er så bare surt show for dem med det "store glas øl" at dele sin TrustRank med andre...

Mvh, Christian

Tilmeldt 8. Apr 07
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 11:19
Hej Demib. Jeg kan ikke være enig med dig. Gensidig link har en værdi, bare en ringe værdi.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:10
I må have alt for meget tid, hvis I gider bruge energi der hvor der ingen gevinster er. Brug dog kræfterne på ting som faktisk forbedrer jeres forreting
Side 2 ud af 3 (21 indlæg)