Helt fuldstændig i tråd med det der tiltaler mange, at starte sin egen Network Marketing forretning; nemlig det faktum, at man for en beskeden start-omkostning får en komplet forretning med produkter, logistik, support, håndtering af bestillinger, bonus m.m. - ja, så er det faktisk nu også muligt at starte sit eget mobilselskab på basis af en eksisterende platform, eksisterende selskab: Det eneste du skal tilføje er.. dig selv.. og en masse kunder ;-)
Ganske vidst ikke et netværksbaseret mobilselskab, men ideen bag - og "det lette" ved at komme igang er fuldstændig, som grundideen med netværksselskaber.
Det er mobilselskabet Sonopia der står bag konceptet, som for et beskedent revenue håndtere alt omkring det tekniske bag m.m.
Dato: 12-04-2007 17:56:38 Forfatter:Lasse Burholt Et spændende koncept; du kan i princippet starte et mobilselskab for din lokale sportsforening eller dit eget ''brand''; skabe en ekstra indtægt. Konceptet er endnu ikke i Danmark, men kommer sikkert - så.. kan du se dig selv som kommende mobil-mogul ;-)
CBB havde noget ligende på banen hvor du for en sum penge kunne starte dit eget mobilselskab.
Problemet med et mobilselskab er at konkurrencen er så stram nu, så man ikke vil tjene noget på minutterne. Du kan selv se på at selskaberne er gået fra at have sekund-taksering til minut-taksering.
Konkurrencen er så hård nu, så prisen ligger på 36 øre pr minut og sms på 19 øre (interconnect afgiften er på 20 øre). Jeg tror ikke at den kommer meget længere ned for de små selskaber køber deres minutter af TDC eller Sonofon.
Tværtimod vil vi se nogle af de små mobilselskaber gå imod afgrunden fordi de simpelthent ikke tjener penge ind. Arto.dk havde også deres eget mobilselskab som måtte lukke...
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Derudover ville jeg da aldrig vælge et så lille mobilsselskab hvor det skal igennem et ekstra led. For det første er chancen for at det lukker ned forholdsvis stor i forhold til de store veletablerede spillere på markedet, og for det andet må det alt andet end lige blive dyrrere da det skal igennem et ekstra led?
Problemet med et mobilselskab er at konkurrencen er så stram nu, så man ikke vil tjene noget på minutterne. Du kan selv se på at selskaberne er gået fra at have sekund-taksering til minut-taksering.
Tanken bag konceptet hos selskabet er nu heller ikke så meget indtjeningsmulighederne, men snarere det at foreninger, klubber, whatever måske med et sådan produkt kan skabe en "samhørighed"... eks. hvis FCK / FCK fanklub tilbød FCK mobil....
MVH
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Dato: 12-04-2007 19:13:33 Forfatter: Lasse Burholt
Tanken bag konceptet hos selskabet er nu heller ikke så meget indtjeningsmulighederne, men snarere det at foreninger, klubber, whatever måske med et sådan produkt kan skabe en ''samhørighed''... eks. hvis FCK / FCK fanklub tilbød FCK mobil....
Hvilket er præcis det samme som CBB tilbød for mange måneder siden (jeg er i godt humør, så bær over med mig... så bliver jeg lidt drillende i mine formuleringer. Ligesom den første i denne tråd). I modsætning til Niels mener jeg dog ikke at det kostede noget.
Dato: 12-04-2007 19:13:33 Forfatter: Lasse Burholt Tanken bag konceptet hos selskabet er nu heller ikke så meget indtjeningsmulighederne, men snarere det at foreninger, klubber, whatever måske med et sådan produkt kan skabe en ''samhørighed''... eks. hvis FCK / FCK fanklub tilbød FCK mobil....
Hvilket er præcis det samme som CBB tilbød for mange måneder siden
Nu jeg ser linket du har kastet i kommentaren omkring CBB erindrer jeg at dengang deres ide blev lancheret læste om det... så ideen er dermed ikke ny i Danmark, som jeg først beskrev... men jo nærmest en gammel nyhed ;-)
Dog operere Sonopia - ihvertfald i USA - med at konceptet ikke er forbundet med direkte udgifter, som tilfælder var hos CBB, hvor du måtte ned i muldvarpen og hive 200 af de lange bananer frem af mørket....
MVH
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Tanken bag konceptet hos selskabet er nu heller ikke så meget indtjeningsmulighederne, men snarere det at foreninger, klubber, whatever måske med et sådan produkt kan skabe en ''samhørighed''... eks. hvis FCK / FCK fanklub tilbød FCK mobil....
MVH
Hvad skulle fordelen være for mig at jeg havde FCKfan som teleselskab? Priserne ville nok være dyrere eller de samme, servicen måske endda dårligere. ( hvis den da kan blive det i forhold til de andre selskaber i dk )