- Har en målgruppe - Har en strategi - Sættes i gang hvis den forventede effekt er pengene værd - Evalueres bagefter mht. effekt (hvilket kan være svært, da man ikke ved hvordan verden ville se ud hvis kampagnen ikke havde været der) Det er jo stort set umuligt for folk, der ikke står bag kampagnen, at vurdere effekten af en kampagne, og endda er det ofte også svært at forstå kampagnen, hvis man f.eks. står udenfor målgruppen. Nogle gange kan en kampagne have til formål at øge kendskabet i befolkningen til en problemstilling. Og her må man sige, at når man her i diskussionen kan referere til diverse kampagner, så er kendskabet i hvert fald tilstede. Tænk f.eks. på, at et trafikuheld hurtigt kan koste et par millioner kroner (alene en enkelt seng i intensivafdelingen koster 20K om dagen, og tabt skatteindbetaling fra en skatteyder er mange penge). Dvs. kan man forhindre bare et eneste trafikuheld af den tunge kaliber ved at bruge et par millioner kroner på en kampagne, så kommer pengene faktisk igen uhyggeligt hurtigt. Hvis I laver en forening mod kampagner, så vil jeg anbefale, at I tager kontakt til nogle af dem, der står bag disse kampagner for at forstå deres motivation til at bruge penge på disse kampagner. Ved at kende og forstå jeres "modstandere" vil I kunne få større succes. |
Hej... som aktivt medlem af FOK vil jeg tilslutte mig 26. januar... blot med det ene forbehold, at det bliver forhåbentlig eftermiddag/aften?
Glæder mig til vi virkelig kan komme aktivt igang med noget meningsfyldt foreningsarbejde, der forhåbentlig kan være med til en holdningsændring OG adfærdsændring blandt vore ensporede og snævertsynede politikere, hvad angår uagtsom udødslen af offentlige midler som var det ecstacypiller på diskotek IN...
(Hov...!!! Argh, måske vi skulle have iværksat en kampagne mod stoffer... [:0])
Hihi... ![]()