Når nu snakken falder på børn og børneopdragelse (inkluderende unge mennesker for den sags skyld) kan jeg ikke lade være med - meget kort - at berøre emnet... Her duer hverken kampagner, tv-spots, én der har spillet 100.000 væk på besøg i rundfunk eller andet... det kræver en indsats fra de forældre, der har valgt at få et barn eller flere, men bruger mere tid på "karriere og personlig udvikling" fordi de skal investere i samlejekøkkener ... argh, ups, samtalekøkkener, to biler, rejser og en masse kreativ udfoldelse både privat og socialt...
Dét med samlejekøkkenet var da vist en kæmpe brøler, for det er en anden ting vi ikke kan finde ud af mere... sex? Fik en sms af en kammerat for noget tid siden der lød i retningen af "Husk at se mig på tv i aften, jeg skal tale om mit sexliv i programmet Hvornår var det nu det var? på DR!"
Nå, sorry ''sidespring'' ... hehe... det skal handle om FOK og ikke min holdning til folk der får børn uden at vide hvad det indebærer, og uden synderlig interesse i dem what so ever...
|
Dato: 12/13/2005 9:37:59 AM Forfatter: Carsten JacobsenOg hvad var konklusionen? Jo, vi skal have en ny kampagne!
Han sagde faktisk bare, at der skulle gives noget information.
Jeg havde nu også selv vanskeligt ved at rette tæerne ud bagefter.
Information skal få dig til at holde op med at gøre noget f.eks. via moral eller frygt.
Poker på internettet går man vel til udfra lyst.
Og hvordan er det nu med vores lyst - kan den holdes nede af moral eller frygt?
I.fgl. Freud (så vidt jeg husker) vil den lyst, som vi ikke får afløb for, ophobes og kræve senere udløsning.
I tilfældet børnepoker på intenettet, tror jeg at børnenes adgang til betalingsmidler bør begrænses.
Det ville være en større forhindring end en kampagne.
Men først skulle man nok lige finde ud af, om det er værre at spille poker på internettet end så mange andre ting, som børn kan beskæftige sig med.
mvh Hans