Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Folkebevægelsen Mod Kampagner (FOK)

Side 4 ud af 6 (58 indlæg)
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel... er det målet at sætte os sammen i januar og se lidt nærmere på hvad målet for 2006 er..?

Nu er du jo selvudnævnt formand og dermed ordstyrer, men tager jeg fejl hvis ''vores'' opgave i FOK bliver at oplyse jakkesættene, politikerne og de selvudnævnte eksperter på mangfoldige områder, om at kampagner altså bare ikke duer til alt....?!

Søger FOK at komme i en arbejdsgruppe i folketinget eller hvordan? You name it...
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 16:07

Hej Mikkel og i andre :)

Super idé! Jeg har selv gjort mig samme bemærkning - primært i forbindelse med at komme fartsyndere til livs. Jeg bor på Åboulevard, ved krydset mod Bülowsvej, og har utrolig mange gange været vidne til en helt ekstrem hensynsløs kørsel. Dette kombineret med et dårligt planlagt kryds gør, at jeg ca. ser et trafikuheld, en smadret cykelist, eller et par biler der er smadret sammen en gang om måneden lige neden foran mit vinduet, for slet ikke at nævne de mange gange jeg er blevet kørt over fødderne, af folk i venstresvinget der lige ville nå at dreje før jeg kom helt over gaden (og jeg gik over for grønt).

Nu synes jeg jo så, at de kampagner der har kørt på TV med at køre for hurtigt osv. er rigtig godt lavet - meget rammende - så hårene rejser sig på ens arme når man ser dem (dem med nogle unge mennesker der kørte lidt for stærkt, hvor en er død osv.) - MEN ikke desto mindre kan jeg, hver gang jeg træder ud af min hoveddør, konstatere at de ikke ændre en skid på folk adfærd - jeg bor stadig op af danmarks største dørtræksbane og det blir faktisk værer og værer hvis man spørger mig.

Jeg kontaktede så vej og park styrelsen hver gange der var et uheld, hvilket endelig i sommers resulterede i at de efter utallige uheld har været ude og lave nogle justeringer der gør krydset meget mere sikkert... så langt så godt - men jeg kommer sgu nok ikke fartproblemerne til lives - og det kan jeg som sagt se, at kampagner heller ikke gør - men pointen med historien er, at HANDLING er kodeordet, HIV, Druk, Fart whatever - Jeg Så selv den kampagne om "Drik max 5 genstande" i fjernsynet 2 - 3 gange i fredags, og jeg må da ha været godt over de 5 genstande at dømme på min koordinationsevne til julefrokost i lørdags, så konklusionen må være, at den INGEN effekt havde på mig

Hvad forventer du at deltagelse i din forening vil kræve af medlemmerne?

CEO / Partner @ Deducta Online Marketing

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:41

Lad mig forsøge at svare på lidt af de spørgsmål der er kommet op ...

1. Det hele startede lidt som en joke, som en måde at afreagere på mod de mange virkningsløse kampagner, men med den nuværende support kunne det være vi skulle tage det skridtet videre ...
  2. Jeg er IKKE selvudnævnt formand - jeg går meget ind for demokrati, så hvis vi formaliserer foreningen må det være foreningens medlemmer der bestemmer hvem der skal have de forskellige roller :)
  3. Personligt kunne jeg godt tænke mig at foreningen i første omgang laver lidt "rav i gaden" - måske i form af lidt PR for vores synspunkter, som jeg er sikker på mange støtter. Jeg er overbevist om at mange medier gerne vil tage historien op. I anden omgang kunne det så være, at vi kunne få nogle politikere i snak - helst nogle af dem med ansvar for de områder der oftest køres kampagner på (sundhed, trafiksikkerhed osv) - jeg tror faktisk godt de vil lytte på os, hvis vi gør det på en saglig måde. Men, i sidste ende er strategien noget vi, medlemmerne, må snakke nærmere om.
  4. Vi er alle sammen travle mennesker, så vi skal også passe på, at vi ikke gaber over mere end vi kan klare :) Lad os tage det et skidt ad gangen og starte med at mødes en dag i begyndelsen af det nye år ...
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 16:50
Jeg er helt enig, vi er alle travle mennesker så lad os tage det stille og roligt og se hvordan det skrider frem. Efterhånden som vi finder på nye idéer kan vi lade de enkelte medlemmer tage ansvar for promoveringen i det tempo som de nu har lyst og overskud til. Jeg er selv helt glad for min idé med gratis kondomer så når jeg har overskuddet til det i de næste par uger vil jeg skrive et par læserbreve til aviserne og hive fat i nogle radio kontakter (f.eks. P3 eller Voice). Andre herinde havde idéer om offentlig støtte, et politisk parti eller rådigverfunktion på Christiansborg der hver især er interessante idéer som kræver en ildsjæl til opfølgning.

Som vi siger i Sønderjylland, sinne gas - vi tager det et skridt af gangen 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 277
Skrevet kl. 17:21

Det er jo herligt at Direktøren for UNAIDS - Peter Piot bakker FOK op, ved at udtale at "investeringg i forebyggelse af hiv bryder kredsløbet med flere smittede"(metroexpress 2/12)

Ligeledes skriver de at "uddeling af gratis kondomer.......modvirker udbredelsen af hiv"

Så måske der kan hentes nogle UN sponsorkroner til et sådant projekt??

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:25

> Så måske der kan hentes nogle UN sponsorkroner til et sådant projekt??

Personligt er jeg nok lidt for anarkistisk til at kunne koncentrere mig om de mange lange formularer der skal til få at få fingrene i den slags penge - men det skal jo ikke afholde andre af foreningens medlemmer fra at forsøge :)

Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 10:15

Argh dumme velfærdskommission, nu stjæler de jo hele pressebilledet langt ind i næste uge. I kan forvente nogle initiativer fra min side af kort derefter

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:38
Så er den gal igen !

I nyhederne på TV2 i aftes så jeg, at børn fra 5. klasse spiller poker på nettet, og Center for Ludomani pisker derfor en stemning op. Som sædvanlig var der selvfølgelig også lige en politiker som skulle have sine kommentarer med i indslaget. Og hvad var konklusionen? Jo, vi skal have en ny kampagne!

Nåeh ja, børnene skal jo bare have uddelt en folder, tvinges til at se et TV spot og evt. have en nøglering. Så skal de skam nok holde op med at gamble online...

Jeg håber at FOK snart sætter en stopper for den ødslen af vore skattekroner!

mvh Carsten
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 09:45
Glæder mig til vi for alvor får gang i FOK til Januar...

Så er der nogen der kommer til at ''få på mulen''...
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:50
Ja, det er sørgeligt!
Igen, er problemet jo reelt nok - det er løsningen den er gal med. Jeg tror ikke meget på, at man kan ændre børn og unges adfæd gennem traditionelle kampagner. Der skal grædsrodsarbejde til - vi skal helt ned på jordplan og involvere de kræfter der spiller direkte ind på disse børns valg i det daglige.

Vi må igang ...

Jeg er lige kommet hjem fra Chicago og jeg synes vi skal finde en dato i januar hvor vi kan mødes - nogle gode forslag?

I mellemtiden kunne vi jo så lege lidt med nogle slogans - og mission statements. Der er så mange kvikke skrivehoveder herinde ...

Stop for Kampagner - vi har fået nok! - FOK
Side 4 ud af 6 (58 indlæg)