Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Folkebevægelsen Mod Kampagner (FOK)

Side 3 ud af 6 (58 indlæg)
Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel jeg er nu overbevist om, at reklamen fra SKAT ikke kan sænke den byrde sort arbejde er fra dag til dag med en reklame. Men jeg tror faktisk at nettop den reklame sætter de små grå igang på folk!

Kom da selv til at tænke "hva nu hvis"

Og det er da holdningsbearbejdelse så det batter!!!!! Og ja jeg tror det hjælper på længere sigt! Dog skal vi holdes i nakken konstant og mindes om det via medierne
Tilmeldt 12. Nov 05
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 18:19

Tja, jeg kender i hvert fald en fyr, som var iværksætter for et par år siden, og nu faktisk er ret godt kørende på at sælge komdomer via supermarkederne. Han har dem med vaniliesmag - men jeg har ikke hørt noget om tekst... Firmaet hedder House of Denmark ...! og fyren hedder Lars.

Vi arbejdede på et samarbejde, fordi hans produkt passede godt sammen med mit, men indtil nu er vi ikke kommet videre.

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 16:26
Jeg vil også være en FOK'er

De der TV kampagner gør i hvertfald ikke forskel på mig. Tag for eksempel alle de her TV reklamer mod fart; de gør et indtryk på mig mens jeg ser dem, men tilfældigvis ser jeg ikke TV i bilen, så de påvirker overhovedet ikke min kørsel. Derimod giver skiltene med "Hvor hurtigt kører du?" og "Husk selen" en meget god effekt, og hvis jeg har glemt selen når jeg ser det, tager jeg den på omgående, også sænker jeg farten hvis jeg kører for hurtigt når jeg ser de andre skilte. Det ville være sjovt, at lave et lille regnestykke på hvad koster mere, og hvad er mere varigt, skiltene eller TV reklamerne.

Jeg er ikke enig i at SKAT reklamerne giver den helt vilde effekt. Forestil jer hvordan denne her ville virke istedet: "Giv Told&Skat et tip om sort arbejde, og tjen 20% af bøden"

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:45

Jeg tror faktisk på den her kampagne... den minder os om alle de ting, som vi får for vores skattekroner - ting som vi egentlig har glemt, eller tager for givet. Det er en holdningsændring, og den tager tid.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:40

Tommy, hvis du virkelig tror at den slags kampagner kan ændre folks adfærd, så er du velkommen til det - men så skal du nok bare ikke melde dig ind i vores forening - FOK. Vi er mange der ikke mener staten skal spilde vores penge på kampagner som mest (og muligvis KUN) gavner dem der får pengene for at udføre kampagneopgaverne og måle effekten af dem. Specielt er det yderst kritisk, når staten samtidig med, at den lancere kampagner på et område skærer i de penge der gives til andre, f.eks. frivillige organisationer, som beviseligt påvirker folks adfærd til det bedre. Det er nok mere moderne at give penge til forkromede TV-kampagner, og der er da uden tvivl mere prestige i det, men det er jeg altså ligeglad med - det virker ikke, og det er MINE penge de bruger. Derfor må det stoppes NU!

Jeg vil som foreningens første konkrete forslag, foreslå at vi opfordre regeringen til et øjeblikkeligt KAMPAGNESTOP. Nu har vi skattestop og alt muligt andet -stop, så hvorfor ikke dette. Stop alle kampagner med øjeblikkelig virkning. Kampagner bør kun genoptages såfremt der kan påvises en effekt.

Man kunne også foreslå at alle "kampagner" ændrede form, så de blev 100% performanceafhængige - med andre ord, hvis et reklameburau vil have opgaven, må de garantere en effekt - udebliver effekten får de ingen løn for deres arbejde, og det bliver IKKE dem selv der skal måle om effekten faktisk kommer som forudset. Der vil naturligvis være mange burauer som så ikke vil tage opgaverne, men skid på dem, der er med garanti andre der gerne vil.
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 20:23
Mikkel... sign me in... vil også være aktivt FOK-medlem

Stiftende generalforsamling, en bestyrelse og vupit, så er vi godkendt til at modtage statskroner!!
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 20:52

Så er vi 4 personer der indtil videre vil være medlem af FOK. Umiddelbart virker det til at vi alle er i København eller omegn så hvad med at mødes og få enighed om et par initiativer?

Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 21:24
Dato: 12/3/2005 8:52:00 PM
Forfatter: Thor Larholm
Umiddelbart virker det til at vi alle er i København eller omegn så hvad med at mødes og få enighed om et par initiativer?

Jeg bor godt nok i Ribe, men der kan vel også klares meget over mail....

søger ligesindede i Sønderjylland

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 05:09
Jeg er frisk på at mødes - men måske er det urealistisk at finde en dato før Jul, så det kan være vi skal satse på noget i starten af januar?
Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 09:44
Ja, jeg er også helt med på ideen, så skriv mig på som medlem.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Side 3 ud af 6 (58 indlæg)