Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Folkebevægelsen Mod Kampagner (FOK)

Side 2 ud af 6 (58 indlæg)
Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Jamen er det her ikke en kampagne mod kampagner?
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:00

I har jo et glimrende formål i jeres endnu ganske lille forening.

Men hvordan tænker I jer at gøre danskerne opmærksomme på den ny mulighed?
...... vi laver en k...... nånej - det er jo i mod vores formål.

For mig at se vil uddeling af gratis kondomer være en kampagne i sig selv, og det er der ikke noget galt i.
De skal hænge på ethvert busstoppested og ethvert offentligt toilet. De skal være klistret bag på hver enkelt koncert- eller fodboldbillet. Der skal følge en pakke med, når man køber en seng - og måske endda også når man køber et spisebord.
De skal ganske enkelt være overalt.
Men kære venner - I har netop lavet en kampagne.

Derfor vil jeg på første generalforsamling stille forslag om, en ændring af navnet (folk kunne jo også få grimme tanker af navnet FOK).
Jeg foreslår følgende navn:
KampagneNørdernes eget parti (vi finder nok en egnet forkortelse)

Formålsparagraffen skal lyde:
Foreningens formål er at kritisere kampagner, som ikke virker og foreslå velfungerende alternativer.

mvh Hans
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 15:05
Jeg foreslår følgende navn:
KampagneNørdernes eget parti (vi finder nok en egnet forkortelse)
Formålsparagraffen skal lyde:
Foreningens formål er at kritisere kampagner, som ikke virker og foreslå velfungerende alternativer.
mvh Hans
[/QUOTE]

Så kan I eventuelt gå i valgforbund med de gode partier, "lavere skatter og afgifter", "hampelisten" og "cykel logistisk institut"

Så er I nok sikret en plads ved næste store valg

/Brian
Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 15:09
Helt uenig med dig Hans. En ting er vi laver en kampagne når vi hader kampagner. Men det kan altså også få os i medierne like that. Stram op på P3, vil ringe med det samme og stille spørgsmålet, hvordan vi kan lave en kampagne når vi hader dem. Det er bare et spørgsmål om at bevare selvironien, og formulere sig ud af det.

FOK er et FANTASTISK navn. Det skal køres stort op, og det skal netop være med referencer til det engelske ord, vi alle tænker på lige nu. Igen selvironi. FOK-kondomer. Det er da kanon. Næsten lige så godt som Frælsens Hærs: Hit med pengene, eller vi synger. Det er selvironi, der vil noget. Elsker næsten Frelsens Hær nu.

søger ligesindede i Sønderjylland

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:13

Det er en græsrodsbaseret folkebevægelse, så jeg ser det absolut ikke som et politisk parti :)

Jeg kan nu også meget godt lide navnet, NETOP på grund af den indbyggede ironi der ligger i "Kampagner" - som jeg også skrev i mit oprindelige oplæg er det jo ikke "kampagner" som de fleste af os herinde forstår dem - som en fælles betegnelse for en masse forskellige teknikker man kan kombinere til en strategi, men den snævre betydning som ligger i politikernes brug af udtrykket. I deres øjne er "kampagner" tilsyneladende altid noget med fine TV-reklamer, store billboards - og i hvert fald ALDRIG græsrodsarbejde, rådgivning, virale aktiviteter etc. Og det er DET som foreningen bør kæmpe imod ... og se, nu er vi faktisk i fuld sving med en dejlig debat om emnet, baseret netop på det finurlige/ironiske ved navnet: "Folkebevægelsen Mod Kampagner". FOK og tak :)

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 16:00
OK - man skal også kunne bøje sig for gode argumenter.

FOK er et godt navn og en god idé.

mvh Hans
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 16:25

Jeg har kun lige skimmet tråden og vil i første omgang kun komme med en bemærkning:

Staten bruger uden tvivl unødvendige ressourcer på kampagner, men SKATs kampagne mod sort arbejde er intet mindre end genial! Særligt TV reklamen.
Fra Brønshøj
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 277
Skrevet kl. 16:29

I er nogle superduper typer - herinde kan der skabes synergi så det batter - tænk hvis det var LIVE chat-debat!

SÅ kom dog igang...FOK er et 10000% godt navn, folk siger det idag men staver det bare FUCK - lad os da se om ikke vi kan gøre det muligt at ændre historiens gang. (uden at kalde det en kampagne):-=)

Hvem kender en kondomfabrik som kan lave kondomer med tekst ?(måske en tidligere jubii marketing direktør)
Hvem kan få dem til at sponsere det?(måske en tidligere jubii marketing direktør)
Hevm kender en tidligere tidligere jubii marketing direktør??

FOK ..............

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:32

Nu ved jeg ikke lige hvilke SKAT kampagner det er du henviser til, men spørgsmålet for mig er ikke om de er nok så "geniale", cool eller fede, men om de virker. Får de folk til at holde op med at arbejde stort eller købe sort arbejde er det jo fint, men hvis ikke er det spild af penge. Og jeg kunne godt være bange for at det sidste blev enden på det. Hvor mange af den slags kampagner har vi ikke set? Arbejder folk mindre sort nu? Hvor mange kampagner har der ikke været mod unges drikkeri? Drikker de mindre?

En TV-kampagne kan sikkert fungere fint til f.eks. at fortælle at der nu er komet en ny vigtig lov - som f.eks. den nye klippekortsordning i kørekortet. Det ville jeg kalde en "informationskampagne". Men når det handler om at ændre folks adfærd i forhold til drikkeri, narkoindtagelse, rygning eller seksualvaner tror jeg ikke det er ret tit at den kampagneform virker.

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 16:44
Dato: 12/2/2005 4:31:32 PM Forfatter: Mikkel deMib

Nu ved jeg ikke lige hvilke SKAT kampagner det er du henviser til, men spørgsmålet for mig er ikke om de er nok så ''geniale'', cool eller fede, men om de virker. Får de folk til at holde op med at arbejde stort eller købe sort arbejde er det jo fint, men hvis ikke er det spild af penge.

TV-spottet starter med en scene af en ung mand, der børste tænder i badet. Vandet er brunt og beskidt. Derefter finder han cyklen frem og triller afsted på de haverede gader uden asfalt, hvor smadrede biler og skrald præger billeder. Han cykler sammen med et par venner imod en fodboldbane. Cykelstien og en bro over den er også fuldstændig haveret med højt græs over det hele.. Og når de kommer frem er fodboldbanen ditto en stor plæne med knolde over det hele, højt græs, ukrudt og smadrede fodboldmål.

"Tænk hvis alle arbejdede sort"

Den satte tankerne i gang her - og jeg har allerede mødt de første tre håndværkere, hvor jeg kunne mærke en tydelig holdningsændring.

En kampagne ville jeg selvfølgelig aldrig betegne som "genial", hvis ikke jeg mener den virker efter hensigten.
Side 2 ud af 6 (58 indlæg)