Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CMS er noget lort!

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 16. Jan 11
Indlæg ialt: 508
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

OK, overskriften er nok ikke det mest nuancerede billede af min holdning til CMS, men jeg synes, jeg kan se en tendens til, at hjemmesider, som anvender meget brugte CMS systemer, har vanskeligere ved at for tildelt Google webstedslinks, end andre hjemmesider, som er lavet helt fra grunden med tilsvarende indhold.m.v., har.

Er der noget om snakken?

Fra Roskilde
Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 550
Fra  Kolind Media Skrevet kl. 11:34

... der er sjovere på Bakken. 

Nå, spørg til side :-) 

hej Torben, 

Jeg kan forstå du har haft en dårlig oplevelse med et eller andet CMS. 

Der er meget forskel på de forskellige CMS og nogle er super gode SEO mæssigt og andre *stinker* til det. Det svinger meget :) 

Hvilket CMS er det du tænker på her? :) 

Jeg kan selv anbefale det open source CMS der hedder Instans CMS

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 11:36

Kan ikke se hvorfor det skulle være. Der kan selvfølgelig være systemer som rederer koden dårligt eller ringe optimeret. Men som udgangspunkt er det jo den html-kode der bliver lagt i systemet der bestemmer hvor godt indexerbart det er.

Der kan være noget om snakken i forhold til at alle bare kan lave et website idag (1click install xx-cms på 9kr./md host), men ikke aner noget om kode etc. Og fred være med det - så har vi andre stadig et eksistensgrundlag ;)

Men hvis du gerne vil styre et 500+ siders site med DW og manual linking så gør du bare det :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 11:39

Der er rigtig mange gode cms'er :)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 11:41

webstedlinks er ikke bare noget google uddeler til hvilket som helst site - så langt har du ret.

men google kigger mere på:

Og de ting har jo intet at gøre med cms eller ikke-cms

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

J. Deleuran:

webstedlinks er ikke bare noget google uddeler til hvilket som helst site - så langt har du ret.

men google kigger mere på:

• domænets alder
  • domænets relevans
  • indgående links
  • popularitet
Og de ting har jo intet at gøre med cms eller ikke-cms

Du glemmer nok en noget væsentlig del, nemlig interne links. Site links styres i høj grad af de interne links på hjemmesiden. Yderligere hvis man bygger en korrekt breadcrumb så vil Google også opfatte dette og putte det på et søgeresultat.
Torben-dk:

OK, overskriften er nok ikke det mest nuancerede billede af min holdning til CMS, men jeg synes, jeg kan se en tendens til, at hjemmesider, som anvender meget brugte CMS systemer, har vanskeligere ved at for tildelt Google webstedslinks, end andre hjemmesider, som er lavet helt fra grunden med tilsvarende indhold.m.v., har.

Er der noget om snakken?

Nej der er ikke noget om snakken, da det i høj grad kommer an på hvem der rent faktisk opsætter CMS løsningen, om det bare er en 1-click, og selvfølgelig den kompetence som udvikleren har. Men generelt er det ikke noget man bare kan sige.

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 11:57

KTJ-Media.dk:
Du glemmer nok en noget væsentlig del, nemlig interne links.

selvfølgeligYes

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Korsør
Tilmeldt 16. Jan 11
Indlæg ialt: 508
Skrevet kl. 13:15

Jo, tråden har udviklet sig helt i overensstemmelse med, hvad jeg havde forstillet mig. Der ville meget hurtig komme en del indlæg, der ville forsvare CMS.

Jeg er bestemt ikke uenig i at webstedslinks, som udgangspunkt uddeles under hensyntagen til:

• domænets alder
• domænets relevans
• indgående links
• intern linkstruktur
• popularitet

Nu skal jeg jo passe på ikke at lave en Qvortrup og sige, at jeg vil æde min gamle hat på, at

Men hvis vi starter i den helt grove ende, så er der ikke umiddelbart noget, der skulle forhindre at en hjemmeside, der er opbygget via skabelon fra 123hjemmesider, skulle kunne få webstedslinks. Der findes vel flere 100.000 af slagsen. Det er muligt at gøre alle de rigtige ting.

Men hvor mange kan nævne blot en hjemmeside fra 123hjemmesider, som har webstedslinks?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 13:28

Torben-dk:

Jo, tråden har udviklet sig helt i overensstemmelse med, hvad jeg havde forstillet mig. Der ville meget hurtig komme en del indlæg, der ville forsvare CMS.

Jeg er bestemt ikke uenig i at webstedslinks, som udgangspunkt uddeles under hensyntagen til:

• domænets alder
• domænets relevans
• indgående links
• intern linkstruktur
• popularitet

Nu skal jeg jo passe på ikke at lave en Qvortrup og sige, at jeg vil æde min gamle hat på, at

Men hvis vi starter i den helt grove ende, så er der ikke umiddelbart noget, der skulle forhindre at en hjemmeside, der er opbygget via skabelon fra 123hjemmesider, skulle kunne få webstedslinks. Der findes vel flere 100.000 af slagsen. Det er muligt at gøre alle de rigtige ting.

Men hvor mange kan nævne blot en hjemmeside fra 123hjemmesider, som har webstedslinks?

Det kunne være du måske skulle kigge lidt nærmere ;) Lav en søgning på Google og du vil finde ud af hvilke 123 hjemmesider der har eget domæne søg så på domænet eller noget som ligger tæt op af.

se fx her: eksempel 1 - Eksempel 2 - Eksempel 3

Og ja jeg kunne faktisk blive ved.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:48

Mangler der ikke Tekst relevant set i forhold  det er vigtigere end at sammenligning hvad domænet heder , derved godt tekst passer samme med det der skrives andre steder , på hjemmeside

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)