Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til reputation management

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 27. Sep 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke rigtig hvor jeg skal poste denne her forespørgsel - men nu prøver jeg her - så må i fllytte den hvis det er nødvendigt.

Mit problem er, at jeg på et tidspunkt gjorde mig uvenner med nogle ret ubehagelige typer (ikke rockere, nærmere høns) som efterfølgende har lavet en laaaaaang tråd i et debatforum, hvor de sviner mig til på alle mulige måder, beskylder mig for alt muligt, der ikke er sandt - blandt andet bedrageri, løgnagtighed og  ja - det er rimelig grumt.

Det er så groteskt at selv folk jeg end ikke har mødt eller på anden måde været i kontakt med har valgt at tage del i blodrusen.

tråden startede for fire år siden - der står ikke et sandt ord i den, men netforumet vil ikke fjerne den - og da jeg foreslog dem, at jeg så i det mindste kunne få lov at forsvare mig selv spærrede de min ip-adresse - for med det der stod i den tråd måtte jeg jo være en værre bandit:/

Det er dybt frustrerende for jeg har aldrig snydt nogen - og jeg er lidt ked af, at denne her tråd er det første, der dukker frem, når man googler mit navn.

Nogen vil måske sige, at jeg skal lægge sag an for injurier - men beskyldningerne er fire år gamle -og jeg har ganske enkelt ikke haft råd til at hyre en advokat.

Er der nogen der har et godt råd? Hvad kan jeg gøre? er der nogen der kan hjælpe mig og hvordan?

Da jeg ikke ønsker mit firma trukket gennem alt det søle, skriver jeg fra en anonym bruger - det håber jeg I ar forståelse for.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anonym,

Hvis debattråden indeholder decideret injurierende påstande, så ville jeg køre hårdt mod hårdt og få en advokat til at sende et brev til ejeren af debatforummet.

Hvis du ikke måtte have midler eller lyst til den slags, så kan du kaste dig ud i en mission med at få en masse andet indhold til at rangere højere end dette debatforum ved søgninger på dit navn. Dvs. arbejde på at din Facebook-profil, Linkedin-profil, personlige blog, Amino-profil osv. kom til at rangere højere end den ubehagelige debattråd.

Det kan godt være en hård omgang, hvis f.eks. tråden ligger på et populært forum med en vis autoritet i Googles øjne. (Og endnu værre, hvis dit navn er blevet brugt som overskrift på debattråden, så den også er relativt godt optimeret mod dit navn).

Men du skal i hvert fald have held og lykke med det.

Tilmeldt 27. Sep 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det ikke dumt at sende sådan et brev, hvis man ikke har midlerne til at føre sagen helt igennem?

For at være ærlig, så aner jeg ikke engang, hvad det vil koste at få en advokat til at sende sådan et brev - så vidt jeg ved har de jo en timeløn på 1800+ og så bliver alene brevet jo dyrt :/

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er desværre som Frank siger. Loven beskytter dig mod den slags, men desværre gælder de civilretslige love i Danmark kun for dem der har penge.

Sedlv hvis du skulle være så heldig at vinde en sag, skal du vide at det kan tage flere år det vil med al sandsynlighed koste langt mere i advokatomkostninger end du kan få i erstatning.

Alternativet, som Frank nævner koster også en masse - enten i form af tid og faglig ekspertise, eller hjælp fra andre der så skal have penge for det, uden i øvrigt at kunne give dig nogle garantier (som en advokat heller ikke kan).

Det er bestemt sur røv, men det er desværre sådan landet ligger. Jeg ville virkelig ønske jeg kunhne sige noget bmere optimistisk, men det kan jeg ikke uden at lyve overfor dig.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

anonym7:
Er det ikke dumt at sende sådan et brev, hvis man ikke har midlerne til at føre sagen helt igennem?

Nej, du kan godt sende en trussel om stævning - eller en stævning. Det i sig selv er ikke så dyrt, og det er en helt lovlig måde at "rocker-skræmme" folk på. Og det koster ikke nødvendigvis mere end et par tusinde kroner at få en advokat til det. Men om de bider på den er så en anden ting. Det er et poker spil. Hvis de tror du bluffer - og det gør du jo, da du ikke har penge til at gå videre, så skider de på brevet. Hvis de er bange for at du vil gå videre, og deres advokat råder dem til at indgå forlig, så har du dem.

Tilmeldt 27. Sep 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay - tusind tak for svar - er der nogen der kan anbefale en god - og billig ;) - advokat til formålet?

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske Kristian Holte?

Jeg har heldigvis ikke selv haft brug for ham endnu, men han får generelt gode ord med på vejen - og så har han også vist en del erfaring med stofområdet.

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anonym7,

Du er desværre havnet i en situation, som mange andre også er i. Dette problem er stort og har netop af den grund været i mediernes søgelys på det sidste. Bl.a. i Go' Morgen Danmark og diverse aviser, hvor jeg var inde og snakke om online reputation management.

Når tråden ranker så højt på Google, så vil det være skadeligt for dig før eller siden. Jeg har haft adskillige henvendelser fra personer, der står i samme situation, og som de andre også nævner det, så er der igen vej udenom - det vil koste dig tid og penge og måske endda mange! Beklageligt men sandt.

Jeg har skrevet nogle gode råd til online omdømme, som du kan kigge lidt på. Jeg synes helt bestemt, at du skal få skrevet et brev via en advokat. Det er en god investering. Jeg kan godt henvise et par dygtige advokater, men de er ikke billige.

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 22. Mar 09
Indlæg ialt: 289
Fra  Trippy IVS Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også kun hørt godt om Kristian Holt fra Simply Law.

Hvis det er injurier, så vil jeg anbefale dig at få en advokat på sagen. - Evt. tage kontakt til webmaster, hvis det er en anden, også prøve at forklare dig igen. - Injurier er jo ikke lovligt, så derfor fjernet webmaster forhåbentlig allerede der.

Ellers er der selvfølgelig rettens vej, men jeg har oplevet mange gange at bare snakken om advokater gør folk bange, hvis de ved de har trådt over linjen :)

Hvis der ikke er noget med injurier, så er det bare med at komme i gang med online reputation management!

Online marketing bureau Krausing - bare rolig linket åbner i et nyt vindue ;-)

Tilmeldt 27. Sep 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ER injurier - ingen tvivl om det - jeg bliver jo beskyldt for bedrageri - og alene det faktum at jeg har en aldeles ren straffeattest og aldrig har været sigtet for noget som helst - og da slet ikke bedrageri, gør vel, at det er injurier - men eftersom indlæggene er 4 år gamle er den del formentlig forældet.

Det skader mig i den grad, at det er der - det kan slet ikke undgås - og det er dybt ubehageligt for mig som person at folk risikerer at tro, at det der står derinde er sandt, hvis de af en eller anden grund googler mit navn. Faktisk var der for nylig en fyr der ikke ville lave en hjemmeside for mig af den grund - og det er da super irriterende. Især fordi jeg virkelig ikke har gjort de ting, de påstår. 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)