Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor nulstiller I Jer selv? Jeg brænder ud!

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 14 person

Hej Boysen

Hvis du gerne vil snakke med en psykolog, så skriv en faktura for konsulenthjælp til Amino på 5.000 kr. + moms og brug pengene på hjælp. Når du er kommet dig, kan du arbejde det af med et eller andet vi finder på.
Smid mig en mail hvis det er interessant.

Jeg snakker også gerne med dig, men jeg tror først det er godt når du er kommet lidt videre, jeg er jo ikke psykolog, men iværksætter.
Held og lykke!

De bedste hilsner

Martin

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 19:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

hej Boysen,

Jeg har haft 2 nervøse sammenbrud, begge 2 tog mig mere end et par år at komme sig over , angst og det hele. Mange af mine tidligere venner har enten været på den lukkede, eller døde af overdosis.

Til sidst blev det hele bare for meget, og jeg begyndte at græde hæmningsløst flere gange om dagen. Jeg var ikke grådlabil, hvor du græder over ingenting, men jeg gav slip i, og plads til, min sorg. Jeg overgav mig .

Dette at kunne græde det ud, har reddet mit liv. Jeg er 100 % sikker på at jeg ikke bryder sammen igen, fordi når jeg er ked af det, så græder jeg. Og hvis man er sur og vred, er det , efter min mening, blot en forvrænget billede af at du er ked af det. Ergo , så er man ofte " bare " ked af det, når man er vred, udbrændt eller andet.

Hvis jeg bliver helt vild sur, så banker jeg i nogle puder med en golfkølle.. til jeg begynder at græde.

Vi er nogle der har fået nogle kort her i livet, som er ikke er for børn. Men man kan lære meget af børn og deres måde at håndtere følelser på. De lever dem ud med det samme, og så er de glade igen, og kan lege videre.

Jeg ved også der findes en bog om èn mand som græd så meget lige pludselig, at han efter et par år med at græde igennem, blev erklæret helbredt for diverse psykiske lidelser som han havde haft. Han modtog ingen anden behandling. Jeg har ikke selv læst den, men vil gerne. Og kan ikke huske navnet, men lidt kreativ Googling kunne måske finde den.

Dette her er ikke svar på dine , eller andres problemer, og er ikke ment som sådan. Blot et udpluk af mine erfaringer.

Jeg føler med dig

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 15:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

@Jimi tusind tak fordi du deler, jeg kender bestemt til det med vreden. Og ja en tudetur letter godt :)
På mange måder hjælper det at hører fra andre, ikke at man altid kan bruge det, men lade sig inspirerer og føle at det er ok at være et tudefjæs. 

@Martin, jeg har forsøgt at besvare et par gange, men det er sgu så stort af dig, at jeg ikke helt ved hvordan jeg skal takke :). Du er et fantastisk storsindet menneske, ganske enkelt.

Jeg har tidligere været hos en psykolog, efter nogle sindsyge oplevelser i jobbet som redder, og det kan klart anbefales.  
Jeg har dog forsøgt at følge nogle af Jeres ideer, og det har givet håb herefter, 1½ måned. 

Opdatering

Efter de mange gode indlæg her på amino, og en samtale med min bedste ven i verden, valgte jeg, sammen med min kone, at tage nogle store beslutninger. Valg, der gerne skulle være med til at bringe både mig, men bestemt også min familie, på rette spor igen. 

Her er hvad jeg har gjort/er i gang med at gøre:

- Først den største: Vi har valgt at leve af en løn, som så kommer fra mig. Det betyder at ALT udover overlevelse skæres væk fra familien, vi var faktisk yderst enige om at børnene havde mere brug for kærlighed en smarte bukser :) (sådan har det dog altid været)
Men det giver min kone 100 % tid til at fokusere på at få det bedre, og at have overskud til vores lille familie. 
Presset fra kommunen har været umenneskelig, og det var først efter 1½ år, at de accepterede at kun var psykisk syg, og ikke bare doven. Så det at hun nu er foruden pres, har gjort en meget stor forskel for hende. 

- Jeg har fået gratis kontor hos en god ven, og arbejder ikke længere herhjemme mere. 

- Så har jeg taget en del "venstre håndsarbejde", hvor jeg bare skal sidde og taste ting + det løse. Det har fjernet presset 100 % fra min egen virksomhed, så jeg nu stille og roligt kan bygge det op, jeg gerne vil.

- Jeg har droppet min deltagelse i 2 andre virksomheder og 3 projekter, som jeg var en del af.

- Den sidste måned har jeg smidt alle mine opgavelister og mål ud, og fokuseret på at få det bedre. Jeg er også stoppe med at dyrke motion, og har skiftet det ud med gå ture, der total renser hoved. 

- Sidst og ikke mindst, har jeg gjort nogle egentlig ret underlige ting, såsom at rydde skuret, loftet og computeren, få opdateret regnskabet, lavet overblik over gæld/udestående, få sendt regninger for den sidste måned, og en masse andre små ting, som sammenlagt fyldte en masse.

Resultat

Min første (overfladiske) indskydelse er at skrive at alt er godt og alle mine problemer er væk punktum. Men det ville sgu være løgn :)

Nej sandheden er at det er en kamp og det vil det være et godt stykke tid endnu, før jeg igen har overskud til at være den jeg gerne vil være. Men modsat 1½ måned siden, så føler jeg nu, at det er mig selv der styrer slagets gang, og ikke omgivelserne. 

Det er små baby skridt der tages, men de bliver større og større, og jeg har igen troen på at det nok skal lykkes. 

Men jeg er kommet dertil, hvor jeg er glad for denne oplevelse, den har ihvertfald gjort mig utrolig klogere på mig selv, og jeg kender mit stress niveau meget bedre end tidligere.

Tusind tak til Jer alle, i har været fantastiske.

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 16:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Finn Pedersen:

Du er velkommen til at komme ned og opleve en afslappet italiensk livsstil i en lille italiensk bjergby, det skal ikke koste dig noget at bo hos mig en uge eller to, jeg tror det som har været godt for mig, kan være godt for andre. 

Send en PB, hvis du vil høre mere.

De bedste hilsener

Finn

Det er simpelthen i orden, det der. Loggede lige ind for at skrive, at jeg har stor respekt for din gavmildhed og gæstfrihed.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 19:05

Fedt at høre Kenneth :)

Det der med at ordne de små ting, letter mange gange meget mere end man lige går og tror. Og det der med at skabe rum til sig selv, så man kan leve, og ikke bare overleve, det kan vi allesammen lære meget af.

Du er super sej :)

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 22:23

1. Hvor er det dejligt at høre at du er på rette vej Kenneth! Selvom jeg kun kender dig professionelt, er jeg sikker på at du har hvad der skal til, for at komme igennem sådan en krise. Jeg har stor respekt for at du deler det her på Amino og søger hjælp på den måde! Det tror jeg mange kan lære af!

2. Hvor er det fedt at se alle de folk der tilbyder ophold i sommerhuse, Skype-timer, coaching osv. I er for seje, det er virkelig stort gjort!

Jeg håber alt udvikler sig godt!

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)